Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Siemka! Jest problem - jak zrobić multiplayer bez neta? 2 graczy na 1 kompie, ale ekran gry podzielony? Do podzielenia ekranu chyba był przykład, ale nie wiem, jak takie multi zrobić. Chcę uzyskać taki efekt : Jeden gracz chodzi WSAD'em, a drrugi strzałkami, mogą poruszać się jednocześnie i ekran jest podzielony na 2 połówki - 1sza dla gracza 1, 2ga dla gracza 2. Wyszukiwarka z hasłem "multiplayer*" lub "multi*" nic nie dała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Jeden view podążą za jednym graczem, drugi za drugim, robisz różne sterowania - no nie widzę problemów, jeśli potrafisz dla jednego takie rzeczy zrobić. Po prostu dodaj kolejny view, szerokość każdego z nich to 1/2 tego co do tej pory, a pozycja X drugiego to też ta sama liczba. Dla 800x600 viewy mają rozmiar 400x600 i drugi pozycję X na 400. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Żeby wyszczególnić : A teraz kolejne pytanko. Mam 2 obiekty, jeden jest od razu i steruje się strzałkami, a drugi po wpisaniu kodu i steruje się WSAD'em. Tyle, że one nie mogą poruszać się jednocześnie... Albo jeden, albo drugi... Chcę, by poruszały się jednocześnie. Trochę zamąciłem w cytacie, to napisałem, oso chozi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Na pewno poruszają się jednocześnie. Przy kopiowaniu gracza nie zmieniłeś wszystkiego w sterowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zmieniłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Wiem chyba o co mu chodzi, tylko jego tłumaczenie to jest jak z greckiego na polski przy użyciu translate.google.pl Ja kiedyś miałem taki problem jak robiłem multiplayer na split screen, że jak wcisnąłem więcej niż 3 klawisze naraz, to czwarty już nie działał ( po prostu nie reagował ) i jak grałem ze znajomym, to wiadomo że on naciska kilka klawiszy w jednym czasie ( WSAD ), a ja w tym samym czasie STRZAŁKI. Nie wiem czy to wina Windy, czy klawiatury, ale generalnie taki miałem problem i w sumie go nie rozwiązałem, bo zacząłem robić MP via NET :) Zrób możliwość gry padami :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 7 Czerwca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 No tak. To znany problem GM, kilka klawiszy na raz nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 A ja robiłem gry na czterech graczy (ja, bracia i kolega) na jednym komputerze. Działało, a mój sprzęt i ówczesna klawiatura wcale nie były nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 @Borek - po co od razu pady? Nie każdy ma ;d @up - to szanowny Muczku podaj swój kod GML ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Wtedy działałem jeszcze na klockach, ale później też robiłem takie gry na czterech w kodzie - i grało się w miarę normalnie (siedmiu przycisków nie pociągnęło). Każdy obiekt miał taki sam kod, z wyjątkiem sterowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 @up - to szanowny Muczku podaj swój kod GML ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 A co tu podawać? Każdy gracz ma ten sam kod, z wyjątkiem eventów sterowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Czyli w każdym to samo, ale jak w jednym jest vk_up to w drugim (ord'W'), czy jakoś tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Sprawdź sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Tak wlaśnie próbowałem - nie działało. E: Taki mam kod na WAD (bez S) : GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} switch (keyboard_key) { case ord("A"): if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case ord("D"): if place_free(x+4,y) {x+=4} break case ord("W"): if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7; break; } A na strzałki : GML if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} switch (keyboard_key) { case vk_left: if place_free(x-4,y) {x-=4} break; case vk_right: if place_free(x+4,y) {x+=4} break case vk_up: if ! place_free(x,y+1) then vspeed = -7; break; } I osobno to działało, ale jednocześnie nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 aleś ty gupi Tak poważnie, to z tym kodem zadziała naraz TYLKO JEDEN klawisz. Rób to na eventach lub na porządnie skonstruowanych ifach, ale NIGDY na switchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 aleś ty gupi Wiem ;) Tak poważnie, to z tym kodem zadziała naraz TYLKO JEDEN klawisz. Rób to na eventach lub na porządnie skonstruowanych ifach, ale NIGDY na switchu. A jak by to miało wyglądać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 W każdym obiekcie zrób eventy (np. dla chodzenia w lewo będą to Add Event -> Keyboard -> [<Left>/Letters -> A] itd.), a w każdym evencie - kod danego klawisza (np. dla chodzenia w lewo to będzie [if(place_free(x-4,y)) x -= 4]). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 if keyboard_check(vk_left) costam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 A jakbym chciał użyć tego kodu, to co by było? GML image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; else if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3; else if (keyboard_check(vk_down) ) speed=-2; else speed=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Działałoby, ale jak masz powyżej GM 6, to raczej image_index, a nie image_single. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Aha ;d Mam 8.0 PRO i 8.1 LITE, bo już klucz aktywacyjny wykorzystałem :( E: Wyrąbiście! Działa! Jeszcze tylko view'y, i wszystko będzie zarąbiście :D E2: Splitscreen zrobiony! Zamykam, już wszystko jest wyjaśnione. Dzięki ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi