Skocz do zawartości

Sprawdzanie i pętla


ALT

Rekomendowane odpowiedzi

W każdym obiekcie Kratka w Create mam taki kod:

GML
global.numer += 1;

moj_numer = global.numer;

inv[moj_numer] = noone

A w obiekcie przedmiot po kliknięciu mam taki kod:

GML
var i

{

for (i=0; inv=noone; i+=1)

//Tu pomoc...

}

 

Ten kod sprawdza czy któraś kratka ma wolne miejsce.Ale jak zrobić żeby przenosiło obiekt do wybranej kratki,?

 

Edit: Yay,Forum Veteran :D

 

Edit2: Albo inaczej,jak znalesć który obiekt ma daną zmienną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to każda kratka jest osobną instancją więc możesz znaleźć id kratki na pozycji myszki za pomocą instance_position:

 

GML
if ( mouse_check_button( mb_left ))

{

var _inst;

_inst = instance_position( mouse_x, mouse_y, object0 );

 

if ( inv[_inst.moj_numer] != noone )

{

// kliknieta LPM kartka jest wolna

}

}

 

inv[] jest globalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Huder: Działa tylko wszystkie obiekty sie tam tp.

Kod:

GML
if ( mouse_check_button( mb_left ))

{

var _inst;

_inst = instance_position( mouse_x, mouse_y, Przedmiot );

 

if ( inv[_inst.moj_numer] != noone )

{

x = inv[_inst.moj_numer].x

y = inv[_inst.moj_numer].y

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...