ALT Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 W każdym obiekcie Kratka w Create mam taki kod: GML global.numer += 1; moj_numer = global.numer; inv[moj_numer] = noone A w obiekcie przedmiot po kliknięciu mam taki kod: GML var i { for (i=0; inv=noone; i+=1) //Tu pomoc... } Ten kod sprawdza czy któraś kratka ma wolne miejsce.Ale jak zrobić żeby przenosiło obiekt do wybranej kratki,? Edit: Yay,Forum Veteran :D Edit2: Albo inaczej,jak znalesć który obiekt ma daną zmienną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Z tego co widzę to każda kratka jest osobną instancją więc możesz znaleźć id kratki na pozycji myszki za pomocą instance_position: GML if ( mouse_check_button( mb_left )) { var _inst; _inst = instance_position( mouse_x, mouse_y, object0 ); if ( inv[_inst.moj_numer] != noone ) { // kliknieta LPM kartka jest wolna } } inv[] jest globalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Z tego co widać jest lokalne, dla object0 na danej pozycji ;) Edit: co za farmazony wygaduję dzisiaj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ale to wtedy nie ma najmniejszego sensu. Po za tym istnieje globalvar więc skąd wiesz? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Faktycznie, źle spojrzałem. Zamieniłem sobie coś miejscami - zwracam honor, nie wiadomo czy to lokalne czy globalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Ale to by było bezsensu, jakby inv było lokalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Czy ja wiem czy bez sensu... Zależy do jakich celów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Czy ja wiem czy bez sensu... Zależy do jakich celów Gdyby było lokalne to przy inventory o wielkości 20 kratek tworzyły by się 20 tablic z tylko 1 wpisem w każdej z nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Tak tylko jeśli jeszcze np w tej kratce składowało by się 20 innych itemków to było by to przydatne. Tak jak mówię zależy do jakich celów PS: 950 post Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 @Huder: Działa tylko wszystkie obiekty sie tam tp. Kod: GML if ( mouse_check_button( mb_left )) { var _inst; _inst = instance_position( mouse_x, mouse_y, Przedmiot ); if ( inv[_inst.moj_numer] != noone ) { x = inv[_inst.moj_numer].x y = inv[_inst.moj_numer].y } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 GML if ( mouse_check_button( mb_left )) { var _inst; _inst = instance_position( mouse_x, mouse_y, Przedmiot ); if ( inv[_inst.moj_numer] != noone ) { x = _inst.x y = _inst.y } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Tera po kliknieciu wszystkie obiekty przedmiot teleportuja się do klikniętego przedmiotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 zrób tę tablice inv globalną bo tylko tak to moje może zadziałać. Jak nie chcesz wszędzie dopisywać global. wstaw gdzieś przed użyciem tablicy: GML globalvar inv; // średnik jest ważny :P</span> Przedmiot to jest obj kratki w plecaku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się