Hobik Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Napewno jest taka możliwosć niejestem w stanie czegoś takeigo napisac ale wy napewno :) Prosze o tekst do code na + dodawanie kasy i - odejmowanie kasy mam nadzieje ż erozumeicie jest code a wnim coś tam coś tam i aby zmieniam liczbe kasy potem mogę sobie zrobić jak player dotknie takeigo obiektu to dostanie tyle kasy jak player kliknie tu to mu odejmie tyle kasy. Prosz eo wyjaśnienie jak to zrobić. Dodoam jeszcze że neiwieme jak zrobić takie coś: na 1 roomie jest objekt jak na niego klikne to na roomie 3 ma sie pojawić objekt 2 jak takei coś zrobić?? żeby czegoś tam niebyło pojawiło isę dopiero jak na coś klikne gdzie indziej ?? moze na klockach się da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 wchodzisz na pieniążek, wpisujesz kasa=+1. Tyle. Jak coś kupujesz to -1. Albo w klockach "set the value of variable" czy siakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 ale jak chce aby pisało np w górnym prawym rogu ekranu ile obecnie ma koleś kasy i chcę aby z jakąś sumą zaczoł jak to porobić i nadal prosze o odp co do powyższego postu bo tam są dwa pytania a niewiele zroozumiałęm z tego co napsiał kolega wyżej. tz zrozumiałęm jak odejmowac i dodawać kase ale jak ją stworzyć? z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 dajesz w create, albo w game start: global.kasa = początkowa wartość. Co do napisu ile ma hajsu w danym momencie gracz to pierdyknij w draw klocek z literką a i wpisz: 'kasa-' + string(global.kasa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 24 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 Wielkie dzięki wszytko się udało :) Teraz czekam aby żeby mi ktoś odpowiedział na cytuje z mojego pierwszego posta: Dodoam jeszcze że neiwieme jak zrobić takie coś: na 1 roomie jest objekt jak na niego klikne to na roomie 3 ma sie pojawić objekt 2 jak takei coś zrobić?? żeby czegoś tam niebyło pojawiło isę dopiero jak na coś klikne gdzie indziej ?? moze na klockach się da? Aha Akurat robie gierke 2d z obrazem z góry i gdy się przemieszczam to ta kasa (w lewym górnym rogu) niepodąża za postacią jak zrobić aby aby podążała za mną? NIechce mi działac odejmowanie kasy wpisałem w code kasa=-49 jeśli klikniesz lpm na okładke gry jest okładka klikam lpm i nic nieodejmuje :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 24 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2006 nie wiem o co ci chodzi w ostatnich 2 linijkach. JEśli chodzi o to z roomami to też możesz urzyć variables. NAzwijmy ją global.zmienna Więc na początku global.zmienna=0 klikasz na ten obiekt co musisz kliknąć i sie robi global.zmienna=1 Teraz przechodzisz do room3 i tam masz obiekt w którym robisz pętle: if global.zmienna=1 then instance_create(jakiś obiekt). Musisz kombinować. Baardzo dużo rzeczy można zrobić na zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 variable is the key! jednym zdaniem :] Jeśli odpowiednio pokombinujesz ze zmiennymi możesz uzyskać prawie każdy efekt ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 NIechce mi działac odejmowanie kasy wpisałem w code kasa=-49 jeśli klikniesz lpm na okładke gry jest okładka klikam lpm i nic nieodejmujeNie wiem czy o to ci chodzi, ale jeśli wpiszesz kasa=-49, kasa bedzie się równać -49, jeśli wpiszesz kasa-=49, będzie odejmować od kasy 49. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Puźniej to sprawdze choć niebardzo rozumiem naraie się głowie bo niechce mi działać to odejmowanie kasy prubowałem w code wpisywać Kasa-=49 i kasa=-49 globalna kasa w lewym górnym rogu niezmieniała się cały czas jest 1000 jak to zrobiłem. Aha chyba powienienem powiedzieć ze zrobiłem to trohe inaczej jak mi kolega opisałem miałem w creditsie dać global.Kasa = 1000 i miałęm to dać w new game albo u playera ale jak dałem u playera to player z nikł! mogło to być spowodowane iż muj player składa się już z creditsa i innych wielu code a więc zrobiłęm objekt (bez sprintesa) i w nim dałem credits i code global.kasa = 1000 puźniej ten objekt umieściłem na każdym romie jaki mam. Dodatkowo przyponę że czekam na odp do pyutania: Aha Akurat robie gierke 2d z obrazem z góry i gdy się przemieszczam to ta kasa (w lewym górnym rogu) niepodąża za postacią jak zrobić aby aby podążała za mną? Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Robiłem to z tymi zmiennymi i wyskcozył mi error wytłumaczyęłś mi to ogulnie niewiedziałem jaki kod jakiem objektowi przypisać sprubuj mi pomoc a ja ci napsiz jaki to jaki objekt: Room1 - to sklep w którym jest okładka Gry (objekt1) jak player na nią kliknie (to mu odejmie 49) i w roomie3 (na pulpicie kompótera) pojawi się (objekt2) Ikona. Mama ndzieje ze przestawiłęm ci to w miare obrazowo i mi pomożesz dzięk za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Raczej nie da się zrobić pojawiania się obiektów w innym room (przynajmniej nie wiem, że istnieje odpowiednia funkcja do tego). Pobaw się z INI. Powpisuj do niego odpowiednie wartości, potem wczytuj i na ich podstawie niech będą tworzone obiekty w roomie. Powiedzmy, jak kupisz ikonkę w sklepie to dopisujesz do INI np. [KUPIONE] ikonka=1 Potem, w room3 dajesz sprawdzanie wartości w INI. Robisz pobieranie i coś w tym stylu: if ikonka == 1 { instance_create(x,y,obj_ikonka); } Nie pamiętam dokładnych funkcji od operacji na INI (dawno z nich nie korzystałem, poza tym nie mam Game Makera wgranego), ale pokombinuj. W helpie są one dobrze opisane, a jeżeli ci to nie pomaga, to zobacz na tym forum mój przykład z robieniem powtórek. Odpowiednio przerobić, że zamiast pozycję obiektu, wpisuje do INI zmienną, np. 1 i już :) . Ewentualnie poszukaj na oficjalnym forum, jest tam sporo przykładów na obsługę INI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 1.NIechce mi działac odejmowanie kasy wpisałem w code kasa=-49 i kasa-=49 jeśli klikniesz lpm na okładke gry jest okładka klikam lpm i nic nieodejmuje tak czy siak niedziała :9 pomużcie wkurza mnie to a kombinwoałem na 100 sposobów. Aha chyba powienienem powiedzieć ze zrobiłem to trohe inaczej jak mi kolega opisałem miałem w creditsie dać global.Kasa = 1000 i miałęm to dać w new game albo u playera ale jak dałem u playera to player z nikł! mogło to być spowodowane iż muj player składa się już z creditsa i innych wielu code a więc zrobiłęm objekt (bez sprintesa) i w nim dałem credits i code global.kasa = 1000 puźniej ten objekt umieściłem na każdym romie jaki mam. CZEKAM PILNIE NA POMOC CO DO POWYŻSZego pytania proszę 2.Akurat robie gierke 2d z obrazem z góry i gdy się przemieszczam to ta kasa (w lewym górnym rogu) niepodąża za postacią jak zrobić aby aby podążała za mną? - wydaje się proste a nikt neichce mi na to odpowiedzieć :( 3.Dodoam jeszcze że neiwieme jak zrobić takie coś: na 1 roomie jest objekt jak na niego klikne to na roomie 3 ma sie pojawić objekt 2 jak takei coś zrobić?? żeby czegoś tam niebyło pojawiło isę dopiero jak na coś klikne gdzie indziej ?? moze na klockach się da? Nierozumiem wooogule twojego przykłądu BP Ultimate ale dizęki za to iz prubowałes mi pomuc. Bardziej podchodzi mi przykłąd propaganja z tymi zmiennymi ale opiszę dla niego jak to wygląda i moze mi ułoży mała instrukcje: Room1 - to sklep w którym jest okładka Gry (objekt1) jak player na nią kliknie (to mu odejmie 49) i w roomie3 (na pulpicie kompótera) pojawi się (objekt2) Ikona. Mama ndzieje ze przestawiłęm ci to w miare obrazowo i mi pomożesz dzięk za odpowiedzi Trohe się rozpisałem i trohe dużo wyamgam ale mam nadzieje że mi pomozecie bo puźniej już chyba się uspokoje i bo jak się z tym uporam to będę robił proste zeczy kleił miasto budynki i ch wnętrza i kopiował różne sklepy na przykłądach z którymi się teraz męćze. DZIĘKI za odpowiedzi umieszcze was w Credits'e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 z tą kasą podpowiem ci że musisz użyć view_xview i view_yview żeby za postacią szła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 25 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 dizęki zrobiłem idzie z apotsacią ale zauważyłem że ta kasa jest często pod objektami jak idize za postacią to idzie pod objektami jak to naprawić? ale to byłąd robnostka bardziej isę martwie o pytania 1 i 3 :( Mże na to coś poradzisz ?:( albo chociarz podpowiesz thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 25 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2006 Hobik, był niedawno założony temat jak zrobić sklep w GM. Poszukaj na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 musisz dać w depth -999 (chyba że masz room wyższy niż 999 pikseli, to dajesz o kilkadziesiąt więcej i gotowe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 gnysek na jakie pytanie prubujesz mi odpowiedzieć? i co ten depth> jakiś klocke czy pcozątek kody masz odczynienia z nowicjuszem niestety :( dzieki za odp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 W obiekcie masz taki biały pasek do którego wpisujesz, pod nazwą i spritem, to jest depth. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 ok zrobięłm dzięk iale nadal mam wkurzający juz problem z .NIechce mi działac odejmowanie kasy wpisałem w code kasa=-49 i kasa-=49 jeśli klikniesz lpm na okładke gry jest okładka klikam lpm i nic nieodejmuje tak czy siak niedziała :9 pomużcie wkurza mnie to a kombinwoałem na 100 sposobów. Aha chyba powienienem powiedzieć ze zrobiłem to trohe inaczej jak mi kolega opisałem miałem w creditsie dać global.Kasa = 1000 i miałęm to dać w new game albo u playera ale jak dałem u playera to player z nikł! mogło to być spowodowane iż muj player składa się już z creditsa i innych wielu code a więc zrobiłęm objekt (bez sprintesa) i w nim dałem credits i code global.kasa = 1000 puźniej ten objekt umieściłem na każdym romie jaki mam. 3.Dodoam jeszcze że neiwieme jak zrobić takie coś: na 1 roomie jest objekt jak na niego klikne to na roomie 3 ma sie pojawić objekt 2 jak takei coś zrobić?? żeby czegoś tam niebyło pojawiło isę dopiero jak na coś klikne gdzie indziej ?? moze na klockach się da? Nierozumiem wooogule twojego przykłądu BP Ultimate ale dizęki za to iz prubowałes mi pomuc. Bardziej podchodzi mi przykłąd propaganja z tymi zmiennymi ale opiszę dla niego jak to wygląda i moze mi ułoży mała instrukcje: Room1 - to sklep w którym jest okładka Gry (objekt1) jak player na nią kliknie (to mu odejmie 49) i w roomie3 (na pulpicie kompótera) pojawi się (objekt2) Ikona. Mama ndzieje ze przestawiłęm ci to w miare obrazowo i mi pomożesz dzięk za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 NIechce mi działac odejmowanie kasy wpisałem w code kasa=-49 i kasa-=49 Miałeś wpisać samo kasa-=49 >< . Bez kasa=-49 >< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 26 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 razem z >< bo nadal cały czas kombinuje al eniechce mi to dizłąać :( a czy napis kasa powienien się zrobic fioletowy? bo pisałem i się zrobił fioletowy ale w tedy wyskakiwał erroe z wierszem kasa-=49 i gdy odejmuje wpisuje samo kasa bez global. DOdatkowo chcę zapytać czy aby to ma prawo działaać bo jak już opisywałem byłem zmuszony zrobić to trohe inaczej: jak mi kolega opisałem miałem w creditsie dać global.Kasa = 1000 i miałęm to dać w new game albo u playera ale jak dałem u playera to player znikł! mogło to być spowodowane iż muj player składa się już z creditsa i innych wielu code a więc zrobiłęm objekt (bez sprintesa) i w nim dałem credits i code global.kasa = 1000 puźniej ten objekt umieściłem na każdym romie jaki mam. Teraz zrobiłem kasa-=49 i prz uruchomieniu wyskakuje error o ta linie :( A bo jak napiszee kasa małą literą to ten wyraz robi isę fioletowy i jest error gdy dużą jest normalny (czarny) i niema erroru. Wydawało mi ise ze takie rozwiązanie będziee dobre ale czy miaęłm arcje? bardzomi na tym zlaezy i mam andziejeje że mi pomożecie zgóry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 26 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2006 Czy ty masz zarejestrowaną wersje? Może coś przegapiłem, ale czemu ciągle piszesz Credits? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 sorry pomyliło mi isę chdoziło mi nie o credits ale o create tak mam zarejestowaną wersje GM 6.1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 jak uzywasz globalnej, to uzywaj globalnej, a nie mieszaj global.kasa od momentu gdy pierwszy raz przyporządkujesz mu wartość (znakiem = ) istnieje do końca gry, i potem można się do niego odwoływać z każdego obiektu cały czas, bez potrzeby tworzenia obiektu który zmienną "tworzy", a zmienna kasa istnieje od momentu gdy przypiszesz jej pierwszy raz wartość znakiem = tylko w obrębie obiektu i tylko do momentu jak zmieniasz room, albo niszczysz obiekt. gdy stworzysz go od nowa, jest przypisywana od nowa wartość. jezeli masz pewność że obiekt istnieje i jest tylko jeden (dla upewnienia sprawdzasz funkcją instance_exists();) możesz odwołać się tak jakas_zmienna=obiekt.jego_zmienna. dodaje się tak kasa+=1 albo kasa=kasa+1, odejmuje przez analogię żeby namalowac coś na ekranie, dajesz draw_text(x,y,zmienna); jeżeli zmienna jest liczbą musisz napisać draw_text(x,y,string(kasa)); to samo tyczy globalnych. jeżeli dasz w jakimś obiekcie opcję DRAW, to automatycznie rysuje się tylko to co zostało tam ustawione, a sam ludzik nie będzie widoczny do czasu gdy nie uzyjemy funkcji draw_sprite, najlepiej jako draw_sprite(sprite_index,image_single,x,y); no to tyle, może ci się rozjaśni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 razem z >< >< to taka emotikonka :D . Bez niej piszesz ;p (za następnym razem powiedzcie mi, że to co widzę, to się nie dzieje naprawdę, to mnie podniesiecie na duchu xD ) PS. Jeżeli masz kłopot ze zmiennymi, to w swoim artykule je opisałem (link w sygnaturce) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 razem z >< bo nadal cały czas kombinuje al eniechce mi to dizłąać :( a czy napis kasa powienien się zrobic fioletowy? bo pisałem i się zrobił fioletowy ale w tedy wyskakiwał erroe z wierszem kasa-=49 i gdy odejmuje wpisuje samo kasa bez global. DOdatkowo chcę zapytać czy aby to ma prawo działaać bo jak już opisywałem byłem zmuszony zrobić to trohe inaczej: jak mi kolega opisałem miałem w creditsie dać global.Kasa = 1000 i miałęm to dać w new game albo u playera ale jak dałem u playera to player znikł! mogło to być spowodowane iż muj player składa się już z creditsa i innych wielu code a więc zrobiłęm objekt (bez sprintesa) i w nim dałem credits i code global.kasa = 1000 puźniej ten objekt umieściłem na każdym romie jaki mam. Teraz zrobiłem kasa-=49 i prz uruchomieniu wyskakuje error o ta linie :( A bo jak napiszee kasa małą literą to ten wyraz robi isę fioletowy i jest error gdy dużą jest normalny (czarny) i niema erroru. Wydawało mi ise ze takie rozwiązanie będziee dobre ale czy miaęłm arcje? bardzomi na tym zlaezy i mam andziejeje że mi pomożecie zgóry dziękuje. cięzkie masz banie Hobik... JEśli tego nie zrozumiesz a tylko bedziesz wpisywal to co ci mowimy to dupsko bedzie bo za 2 dni z nastepnym pytaniem wyskoczyc. Spróbuj to wyczaić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 27 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 PRZYZNAM trohe was męcze i poakzuje jaki ze mnie nieuk sprubuje sam to zcaić ale odpoczne od tego i puźniej isę tym zajme narazie na gotowym przykąłdzie prubuje dodać auto (nie podmienić dodać nowe) no iwszystkie kody przekopiowałem pozmieniałem w nich nazwy na moje nowe i autko jest działa normalnie ale room za nim nieidze jak wsąde do auta (które juz bło w przykąłdzie) to normalnie room z anim idzie a auto jest na środu (gra jest w2d z obrazem z góry) ale jak ja swoje zrobiłęm to nie chce room z anim iśc :( szukałęm wszędzie i nic w opcji views > object following jest zaznaczony player więc nie wsadze tam mojego auta bo player niebędzie chodził moze znacie jakiś poprostu kod żeby room szedłza autkiem jak do niego player wejdzie wieceie dam w tym objAuto5 dodatkowy codee gdzieś tam np: w create i normalnie room chdozi za playerem i za autkiem ale dopiero jak do neigo wejde to jest chyba dla was spkomplikowane bo pewnie neinapsiaęłm najwazniejszych zeczy jakby co to moge dopsiac to isę pytajcie dzięki za POMOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2006 musisz z view skorzystać. Człowieku nie trzeba umieć GML żeby wpaść na pomysł jak to zrobic, nie mozesz po prostu zrobic niewidzialnego obiektu ktory lata za autem jesli jest auto albo za bohaterem jesli jest bohater, i ustawic zeby view podazal za nim\? Wymyśliłem to w jakieś 5 sekund. Wystarczy pokombinowac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 28 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Ale jak już wspomniałem mam już trohe zrobione mianowicie 4 auta i teraz z 5 problem i niema tu żadnego niewidzialnego objektu a więc idzie się obejść bez niego a niechce niepotrzebnie zwiększać wymagań i siez tym męczyć bo o by chyba niebyło hop-śup :) dzięki za pomoc ale prroszę o inny pomysł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 28 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2006 Jeden niewidzialny obiekt raczej nie zwiększy wymagań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się