dyzmek Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 witam otóz mam dwa pytanka które raczej są do tego działu a mianowicie. 1.jak zrobić by pokazywało z kąt obrywam jak np w call of duty i jak dostaję by ekran się czeriwnił i pokazywało z kąt obrywam. 2.jak zrobić pole widzenia wroga ale takie jak w grze Comandos lub metal gear solid i że jak wróg mnie zobaczy goni mnie aż mnie nie zgubi i wraca na miejsce swojego patrolowania z góry dziękuję. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 26 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 To są dwa bardzo ciężkie pytania pierwszy to możesz patrzeć jaki kąt miał pocisk czy cokolwiek innego i odbijać to o 180 stopni dzięki czemu będziesz wiedział w jakim kierunku masz dać strzałkę. Użyj funkcji other.direction przy oberwaniu aby to sprawdzić i dodaj do tego 180 tak jak mówiłem wcześniej Co do drugiego to to musisz się trochę pobawić pewnie z rysowaniem linii i funkcją collision_line czy jakoś tak. albo z distance_to_object ale to raczej takie tandetne rozwiązanie. Przeczytaj jeszcze tutorial gnyska na temat sztucznej inteligencji, co prawda była ona do platformówki ale jak dobrze pokombinujesz to i na top down przerobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2011 ok dzięki popatrzę :-) ale jak by ktoś mógł wykonać przykładzik to chętnie umieszczę w creditsie przyszłej gry :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 1. https://gmclan.org/up6357_12_fasd.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Create: GML respx=x respy=y Step: GML if distance_to_object<=100 { mp_potential_step(hero.x,hero.y,3,1) }else{ if !place_meeting(respx,respy,id) { mp_potential_step(respx,respy,3,1) }} Pisałem z pamięci i nie jestem pewien czy działa. Edit: dodaj po GML if distance_to_object<=100 GML && collision_line(x,y,hero.x,hero.y,sciana,1,1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 if distance_to_object(hero)<=100 and !collision_line(x,y,hero.x,hero.y,sciana,1,1){ mp_potential_step(hero.x,hero.y,3,1) }else{ if distance_to_point(respx,respy)<3 { // za liczbe 3 wstaw szybkosc z ktora bedziesz sie poruszac mp_potential_step(respx,respy,3,1) }} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 Co do drugiego to przykład takiego wykrywania jest na stronie głównej: https://gmclan.org/index.php?plik=87 tylko będziesz musiał dorobić jeszcze do tego pościg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyzmek Opublikowano 27 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2011 TheMarcQ dziękuję oto mi chodziło jesteś w creditsie następnej gry :-). a jak jeszcze zrobic by procz tego paska skad obrywamy byl taki zaczerwieniony ekran jak obrywamy tym wiecej kul tym czerwonszy chodzi o rogi ekranu jak w call of duty krawedzie :-) ponawiam prośbę pomoże mi ktoś otóż zrobiłem już pasek z kąt się obrywa ale chce by jeszcze ekran się zaczerwieniał jak np w call of duty lub crisisie i innych grach. proszę o pomoc :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 Zrób czerwonego sprita na cały view i narysuj go metodą draw_sprite_ext gdzie w alhe wpiszesz 0 lub 100 a jak będziesz obrywał to na 50 lub jakąś tam wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 28 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2011 alpha przyjmuje wartości 0-1, nie 0-100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się