Skocz do zawartości

cegła w stylu tank (battle city)


Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam problem ze zrobieniem cegieł w stylu czołgów z pegazusa

otóż tam cegła nie niszczy się od razu tylko powoli ,,wykrusza"

w moim przypadku po uderzeniu nią pociskiem niszczy się od razu cała

jak naprawić to? (myślałem żeby cegłe podzielić na mniejsze objekty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile ma się usuwać koło (wokół pocisku, taka dziura ;D) to podziel cegłę na malutkie kwadraciki (obiekty), a potem jezeli w trakcie trafienia pocisku odleglosc od pocisku jest mniejsza niz 20 to niszcz ten kawałeczek. Ja tak robiłem, więc wiem że jeżeli w roomie jest dużo tych małych kawałków to może klatkować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w przykładzie dzieliłem ręcznie ale można kodem rysować kolor przezroczysty na spricie i go zapisywać ale to będzie zżerać ostro zasoby. Najlepiej by było zrobić gifa z odpadającymi kawałkami i po uderzeniu zmieniać klatke, ale wtedy byłby problem z kierunkowym odpadaniem (uderzasz z lewej odpada z prawej albo odwrotnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno będzie lepsze rozwiązanie bardziej optymalne i prostsze dla początkującego zrób 4 sprity niszczenia się klocka i w zależności od której strony przyjdzie pocisk używaj właściwego sprita niszczenia zrób system gdzie będziesz miał zmienną _klatka i zmienną _zniszczenia w stepie daj switch 'a ze sprawdzaniem z której strony leci pocisk

GML (step)
if place_meeting(o_pocisk) then

{

switch(other.direction)

{

0:

90: //tutaj ustalaj zmienne sprite_index(ustala sprite), image_speed(ustala szybkość animacji)

180 //oraz image_index(ustala klatkę animacji) raz wypróbujesz i powinieneś zakapować o co chodzi

270:

}

 

tak sprawdzisz z której strony leci pocisk nie wiem czy kod zadziała ale powinien, dalej już sam powinieneś dać sobie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...