Skocz do zawartości

GMK Assembler


Snake

Rekomendowane odpowiedzi

GMK Assembler

Aktulna wersja: 0.1.0 (23 kwietnia 2011)

 

O programie:

GMK Assembler służy do rozkładania projektów gier Game Makera na osobne pliki danych i umożliwia odbudowanie projektu na ich podstawie. Aktualna wersja obsługuje wersje plików GM od 8.0 do 8.1.71. Program dopiero jest rozwijany i na razie umożliwia jedynie eksport/import plików XML w trybie "Accurate". Projekt jest open source, wydany na licencji GPL.

Do czego to może się przydać ?

Pliki utworzone po "deasemblacji" gry można przeglądać i edytować w edytorach tekstu czy programach do obsługi formatu, w którym zapisano dane. Może więc się nadać np. do przeszukania projektu gry czy jakiejś masowej edycji zasobów. Albo można wykorzystać te pliki do napisania jakiegoś własnego narzędzia do GM :P GMK Assembler jeszcze miał znaleźć zastosowanie przy
i porównywaniu plików gier, niestety aktualna wersja niezbyt się do tego nadaje, jako że nie zaimplementowałem jeszcze trybu "Independent", w którym eksportuje się zasoby porzucając dane o identyfikatorach, odbudowując wszystko na podstawie systemu plików. Zdecydowałem się zaimplementować tryb Accurate jako pierwszy, by program obsługiwał wszystkie pliki GMK, w sensie że nazwy zasobów mogą się powtarzać i zawierać nieprawidłowe znaki. "Independent" znajdziecie w następnej wersji :)

W przyszłych wersjach:

  • Możliwość eksportowania zasobów w trybie "Independent"
  • Dodatkowe opcje formatów danych, np. wyłączenie komentarzy w XML, użycie CDATA zamiast encji przy niektórych wartościach
  • Eksport do formatu JSON i kawałków danych w formacie GMK
  • Możliwość wybrania z drzewa zasobów, które masz zamiar wyciagnąć z gry
  • Wersja konsolowa programu
  • ...

 

Download:

(wymaga .NET Framework 4.0; instalator powinien wykryć czy go posiadasz i umożliwić pobranie jeśli go nie znajdzie, ale jak coś to możesz też pobrać go
)

 

Kod źródłowy
:

Screenshot:

gmkassembler.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Administratorzy

A masz już pomysł jak rozwiązać problem wersjonowania grafik? Ot np. jak ktoś zmieni nazwę zasobu ;) Bo coś mi się wydaje, że grafiki mogą za mocno obciążyć ewentualny system kontroli wersji (SVN/GIT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...