Snake Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 GMK Assembler Aktulna wersja: 0.1.0 (23 kwietnia 2011) O programie: GMK Assembler służy do rozkładania projektów gier Game Makera na osobne pliki danych i umożliwia odbudowanie projektu na ich podstawie. Aktualna wersja obsługuje wersje plików GM od 8.0 do 8.1.71. Program dopiero jest rozwijany i na razie umożliwia jedynie eksport/import plików XML w trybie "Accurate". Projekt jest open source, wydany na licencji GPL. Do czego to może się przydać ? Pliki utworzone po "deasemblacji" gry można przeglądać i edytować w edytorach tekstu czy programach do obsługi formatu, w którym zapisano dane. Może więc się nadać np. do przeszukania projektu gry czy jakiejś masowej edycji zasobów. Albo można wykorzystać te pliki do napisania jakiegoś własnego narzędzia do GM :P GMK Assembler jeszcze miał znaleźć zastosowanie przy systemach kontroli wersji i porównywaniu plików gier, niestety aktualna wersja niezbyt się do tego nadaje, jako że nie zaimplementowałem jeszcze trybu "Independent", w którym eksportuje się zasoby porzucając dane o identyfikatorach, odbudowując wszystko na podstawie systemu plików. Zdecydowałem się zaimplementować tryb Accurate jako pierwszy, by program obsługiwał wszystkie pliki GMK, w sensie że nazwy zasobów mogą się powtarzać i zawierać nieprawidłowe znaki. "Independent" znajdziecie w następnej wersji :) W przyszłych wersjach: Możliwość eksportowania zasobów w trybie "Independent" Dodatkowe opcje formatów danych, np. wyłączenie komentarzy w XML, użycie CDATA zamiast encji przy niektórych wartościach Eksport do formatu JSON i kawałków danych w formacie GMK Możliwość wybrania z drzewa zasobów, które masz zamiar wyciagnąć z gry Wersja konsolowa programu ... Download: GMK Assembler v0.1.0 (wymaga .NET Framework 4.0; instalator powinien wykryć czy go posiadasz i umożliwić pobranie jeśli go nie znajdzie, ale jak coś to możesz też pobrać go tutaj) Kod źródłowy: https://github.com/snakedeveloper/GMK-Assembler Screenshot: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Dobre! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 :lubieto: No i kod źródłowy pozwoli na linuxa wydać jak mniemam :D W sumie to otwiera drogę do zrobienia edytora na linuxa, tylko kompilacja dalej w windowsie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Po drobnych poprawkach powinno trybić pod Mono -- w kilku miejscach użyłem funkcji z WinApi :P Rejestru pewnie też tam niema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Pomyślę nad tym jak już skończę projekty na uczelnię, czuli koło czerwca... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Fajne, ale ja jednak czekam na tryb indeoendent oraz tryb cli + ewentualnie zaciąganie konfiga z pliku. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2011 https://github.com/snakedeveloper/GMK-Assembler/issues/1 Ostatecznie portem na Mono zajmę się ja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2011 I jak tam postępy, coś się dzieje? Nie widziałem commitów od prawie miesiąca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 W tym momencie w wolnym czasie pracuje nad finalną wersją GMAPI, więc gmkasm musi na razie poczekać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 30 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 A masz już pomysł jak rozwiązać problem wersjonowania grafik? Ot np. jak ktoś zmieni nazwę zasobu ;) Bo coś mi się wydaje, że grafiki mogą za mocno obciążyć ewentualny system kontroli wersji (SVN/GIT) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 30 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 niekoniecznie, tylko pierwsze wrzucenie, następne tylko zmiany;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się