Caporegime Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Witam W grze widzianej od góry chcę zrobić mapę większą od wielkości ekranu, ale gdy width i height daję 4800 i 3000, wszystko na mapie się po prostu zmniejsza żeby wszystko się zmieściło. Jak zrobić żeby ekran był normalnej wielkości i przesuwał się razem z postacią gracza? Dodam że używam Lite Edition. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Ustawienia viewu mapy. w kodzie: GML view_wview[0] = 320; view_hview[0] = 240; view_xport[0] = 0; view_yport[0] = 0; view_wport[0] = 320; view_hport[0] = 240; view_object[0] = objFollow; edit: gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=487058 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Albo: Zakładka Views,w edytorze rooma: Zaznacz Enable the use... i Visible when room starts, i pobaw się wartościami pod spodem. Tam też ustawiasz żeby ekran chodził za graczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Nie wiem czy dobrze zrobiłem, zastosowałem się do podpowiedzi Bacy, ale chyba nie do końca o to chodziło: 1. Zrobiłem wielkość roomu 4800x3000 2. Stworzyłem o_widok1 3. Wkleiłem podany kod, zmieniłem 7 i 8 linjkę na: viev_object[0] = o_fredericocaprici obj_follow = o_frederico caprici 4. Wkleiłem o_widok1 do r_poziom1 PS. Jestem bardzo początkujący, nie mogę znaleźć zakładki View w roomie! Widać tylko objects, settings i backgrounds! PS2. Co powinienem wstawić w Caption Of The Room? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 po lewej stronie, tam, gdzie wybierasz obiekty, tylko na górze są zakładki. Edit: żeby zmienić wielkość rooma wchodzisz w zakładkę settings. Obok gdzieś jest views Edit2: Room caption, to to, co się wyświetla na pasku i okienku. Wpisz, co chcesz i obserwuj pasek :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 nie mogę znaleźć zakładki View w roomie Bo musisz włączyć Advanced mode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2011 File>Advande mode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Caporegime Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 baca, zmieniłem na advanced mode i wkleiłem kod do create code, ale ostatnia linijka powodowała jakiś błąd, a bez niej widok nie poruszał się za graczem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 view_enable[0] = 1; view_wview[0] = 320; view_hview[0] = 240; view_xport[0] = 0; view_yport[0] = 0; view_wport[0] = 320; view_hport[0] = 240; view_object[0] = o_fredericocaprici Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 a ja to zawsze robiłem tak view_xview=bohater.x-320 view_yview=bohater.y-240 a w ustawieniach enable the use view i port on screen 640x480 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 @Caporegime: Jak zmienisz tryb na Advanced mode, to wtedy przy edycji roomu pojawi ci się zakładka "Views", i możesz zrobić to, co ci powiedziałem wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Zapomniałem dodać: GML view_enable[0] = 1; czyli włączenie widoku 0. Ale polecam ci to zrobić w zakładkach rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się