Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Witam! Chciałbym, aby ktoś pomógł w skonstruowaniu w GM prostego silnika stawiania i niszczenia klocków w 3D ( patrz. minecraft ). Nie, nie chcę robić klona Minecrafta, potrzebne mi to do edytora map, którego mam w projekcie. Każdy klocek ma być OSOBNYM obiektem, którego można postawić i zniszczyć. Z góry senks za każdą pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Zrób tablicę dwuwymiarową (x,y), w której każdy element będzie listą (z). A potem wypełniasz komórki w tych listach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Chyba nie zrozumiałeś. Ja prosiłem o przykład / silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Ależ na tym będzie polegał każdy przykład, jaki znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 nie znasz funkcji instance_create, instance_destroy, mouse_check_pressed? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Chodzi o 3D, m.in. utworzenie GRIDA w 3D, podłoża z "Klocków" nałożenie na nich teksturki ( najlepiej 32x32 ) i stawianie / usuwanie klocków, które mają być osobnymi obiektami. NP. ziemia, drewno itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 1. ustworz tablice, np. for(i=0;i<10;i+=1){ for(j=0;j<10;j+=1){ plansza[i,j]=0; }} i masz tablice dwywymiarowa, po kliknieciu gdziekolwiek tworz obiekt i zapisuj jego pozycje w siatce, np. xx=mouse_x div 32; yy=mouse_y div 32; plansza[xx,yy]instance_create(xx*32,yy*32,obiekt); ot i cala filozofia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Tylko że mi oto nie chodzi! Po prostu potrzebuję SILNIK! A nie tablicę! Silnik stawiania bloków i ich usuwania po kliknięciu na nie W 3D! najlepiej jakiś przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
David Dark Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 znowu kupa beznadziejnych postow nie na temat. Jak to takie proste i poswiecasz czas na pisanie niepotrzebnych postow to zrob cos pozytecznego i napisz mu ten silnik tak jak prosi, a jak nie to gtfo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 http://www.yoyogames.com/games/162646-block-engine/download Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 @UP. Znam ten silnik. To jakoś nie jest stawianie danych obiektów, tylko stworzonych kodowo bloków z nałożonymi teksturami. Chcę, aby każdy blok był osobnym obiektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Bo inaczej nie było by to optymalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 To mnie ciekawi to, jak zrobić, że gdy stawię odpowiedni klocek np. nr 2 I GDY NA NIEGO KLIKNĘ LPM - to wyświetli mi komunikat "ttoaaojgja", a jak postawię klocek nr 1 i kliknę na niego - to odtworzy dźwięk? TO jest TEN przykład tylko że odpowiednio przerobiony pre zemnie, aby szło wybierać, tylko jak zrobić to co wyżej, niech ktoś przerobi, PROSZĘ!. tu! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 sam nie umiesz? przy stawianiu klocka ustawiaj mu zmienna ktora bedzie sprawdzac co do za bloczek, np. if zmienna=3 { tekstura=drzewo; if mouse_check_button(mb_left){odtworz dzwiek}} a jesli nie chcesz sam tego napisac(3 linie kodu!!!!!!!) znaczy ze nie jestes godny posiadania gm'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Tylko, że tam kod jest taki! I dotyczy 1! bloku. ( niszczenie ) GML if mouse_check_button_pressed(mb_left) remove_ball(x1,y1,z1, radius) // remove ball to skrypt</span></span> A tworzenie jest w skryptach, i nie wiem czy to właśnie tam napisać to sprawdzanie. PROBLEM ROZWIĄZANY! TEMAT CLOSED! DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi