Skocz do zawartości

Zablokowane Silnik stawiania klocków


Moe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Chciałbym, aby ktoś pomógł w skonstruowaniu w GM prostego silnika stawiania i niszczenia klocków w 3D ( patrz. minecraft ). Nie, nie chcę robić klona Minecrafta, potrzebne mi to do edytora map, którego mam w projekcie. Każdy klocek ma być OSOBNYM obiektem, którego można postawić i zniszczyć.

 

Z góry senks za każdą pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. ustworz tablice, np.

for(i=0;i<10;i+=1){

for(j=0;j<10;j+=1){

plansza[i,j]=0;

}}

i masz tablice dwywymiarowa, po kliknieciu gdziekolwiek

tworz obiekt i zapisuj jego pozycje w siatce, np.

xx=mouse_x div 32;

yy=mouse_y div 32;

plansza[xx,yy]instance_create(xx*32,yy*32,obiekt);

ot i cala filozofia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie ciekawi to, jak zrobić, że gdy stawię odpowiedni klocek np. nr 2 I GDY NA NIEGO KLIKNĘ LPM - to wyświetli mi komunikat "ttoaaojgja", a jak postawię klocek nr 1 i kliknę na niego - to odtworzy dźwięk?

 

TO jest TEN przykład tylko że odpowiednio przerobiony pre zemnie, aby szło wybierać, tylko jak zrobić to co wyżej, niech ktoś przerobi, PROSZĘ!.

 

tu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam nie umiesz? przy stawianiu klocka ustawiaj mu zmienna ktora bedzie sprawdzac co do za bloczek, np. if zmienna=3 { tekstura=drzewo; if mouse_check_button(mb_left){odtworz dzwiek}} a jesli nie chcesz sam tego napisac(3 linie kodu!!!!!!!) znaczy ze nie jestes godny posiadania gm'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że tam kod jest taki! I dotyczy 1! bloku. ( niszczenie )

 

GML
if mouse_check_button_pressed(mb_left)

remove_ball(x1,y1,z1, radius)

 

// remove ball to skrypt</span></span>

A tworzenie jest w skryptach, i nie wiem czy to właśnie tam napisać to sprawdzanie.

PROBLEM ROZWIĄZANY!

TEMAT CLOSED!

 

DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE ODPOWIEDZI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...