Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Słuchajcie. Robię platformówkę i mam zamiar użyć ruchomych platform. Problem w tym, że jeśli gracz spadnie na ową platformę - ta przesuwa się o kilka pikseli. Jak tego uniknąć? Ruch platform działa na zasadzie x+=. Kierunek ruchu platformy określany jest w innym obiekcie z alarmem. Mógłby ktoś coś poradzić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 W jakim sensie przesuwa ? W prawo, lewo, górę, dół, może wgłąb? Wyjaśnij zjawisko konkretniej, z fusów wróżył nie będę :gnysek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Hmm a jest włączona w niej grawitacje, jeśli tak to ją wyłącz. atw to trochę więcej szczegółów podaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 No zatrzymuje się w miejscu, chociaż powinien jechać dalej. Powoduje to dziurę pomiędzy platformami. Edit: gravity nie ma w platformie... Jest w ludziku, ale czym to zastąpić ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Nadal za bardzo nie rozumiem, a co masz w kolizji z hero? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 move_contact_solid( 270,4 ); vspeed=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Ale to jest w hero w kolizji z platformą tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Collision with platforma: GML if(y > other.y-wysokość_ludzika) {x += (other.x-other.xprevious}; y += (other.y-other.yprevious) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Powinniście się w końcu nauczyć, że to co oferuje GM, jeśli chodzi o ruch platformowy, jest trochę... hm... upierdliwe. https://gmclan.org/up152_12_270311_gm8_simple_platform.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Coś chyba w kodzie pomieszałeś, co masz w stepie hero? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 @muuczek: Wyszło jeszcze gorzej. Zacina platformę całkowicie, sam zacina się na chwilę, a potem jest pod platformą... No i przy zacięciu nie mogę się ruszyć. @edie: Tam jest tylko ruch i zmiana sprite'ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Jak możesz to wyślij mi plik to ci to naprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 (...) I przy okazji... jak zrobić pochyłe platformy ?? żeby można się było ześlizgiwać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Poszukaj był gdzieś przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 był przykład dot. ruchu platformowego i wszystko, z wyjątkiem gravi i właśnie pochyłych było opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Łap: https://gmclan.org/up7191_12_INFA.html Problem polegał na tym że sprajt s_spada haczył nogami o ścianę. EDIT:Zaraz zrobię ci ślizganie. EDIT2:Usunąłem ci zmienne keyleft keyright keyup, dopisz je jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 @edie: coś ty tu odwalił... Właściwie mi tylko rozwaliłeś formatowanie tekstu. Nadal blokuje ruchome platformy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Aha już wiem o co ci chodzi bo myślałem że chodzi ci o to że hero blokował się o ścianę. Musisz utworzyć nowe platformy które się nie łączą, inaczej chyba tego nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 27 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 edie... nie chodzi o to że się rozłączają, ale o to, że jak się na nie wskoczy - przesuwka... Nie wygląda zbyt dobrze, jak przesuwam sobie całość o np. 64 px w lewo. Chodzi mi o to, żeby latały lewo-prawo bez względu na wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 27 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2011 Może zrób paths dla każdego bloku i po id go nadaj path_start(nazwa_patha,speed,true,true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 29 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 to już wcześniej sprawdzałem - zacina platfrormę całkowicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się