kt1117 Opublikowano 18 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 Ostatnio piszę sobie algorytmy i nie wszystkie wychodzą, prosiłbym, by ktoś "wytknął mi błędy" w nich, zacznę od tego: GML a=argument0 b=0 prawa=0 lewa=0 do //pętelka prawej strony { if place_free(x+b,y+1) { prawa=1 } else { m=b prawa=0 } b+=1 } until b<(a/2) b=0 do //pętelka lewej strony { if place_free(x+a-b,y+1) { lewa=1 } else { n=b lewa=0 } b+=1 } until b<a/2 if lewa=1 and prawa=0 { sprite_set_offset(sprite11,a-n,sprite_yoffset) x+=a-n image_angle-=3 } if lewa=0 and prawa=1 { sprite_set_offset(sprite11,m,sprite_yoffset) x-=m image_angle-=3 } Kod ten ma odpowiadać za spadanie prostokąta, ma przewracać się na boki, ale nie wywiązuje się z swojego obowiązku. E:Wiem, że powinny być lengtdiry, ale na razie nie bawię się z tym, bo źle spada, mianowicie tylko w lewą stronę, a po wylądowaniu zaczyna dziwnie się zachowywać. E2:I obiekt niestety musi być solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 za co odpowiada a(argument0) i gdzie to inicjujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Szybki rzut okiem każe mi sądzić, iż niektóre zmienne nie są ustawione, np. m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Przeważnie, żeby nie bawić się w inicjowanie zmiennych ustawiam tą 4 pozycję w zakładce ERROR w GGS. Argument a to długość klocka, inicjuję ją w Step klocka (solid- wiem, że nie powinno się łączyć solid z ruchem, ale to część terenu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 W obu jest image_angle -= 3, a w jednym powinien być plus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Kombinowałem wszystkie kombinacje, i albo przesuwa się tylko w lewo, albo tylko w prawo, albo knoci się całkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Przestawiasz ciągle offset, więc kolizje względem innego punktu są liczone. Powinieneś to robić z wykorzystaniem vertexów, tak, żeby móc ciągle wszystkie rogi sprawdzać i trzymać je w zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 A co to są Vertex'y? Wujek wyrzucił mi śmiecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 19 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Polygony, trójkąty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Ale przecież nie mogę tak zmienić miejsca, w którym będzie "zaczepiony" obrót. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Powinieneś to robić z wykorzystaniem vertexów, tak, żeby móc ciągle wszystkie rogi sprawdzać i trzymać je w zmiennych.Po co? Rogi może sobie policzyć lengthdirami jeśli chce, a rysowanie spritu przez dwa trójkąty to tylko niepotrzebne użycie paru funkcji zamiast jednej. A w ogóle to wiesz, że to co chcesz uzyskać nie ma nic wspólnego z fizyką i nawet jak Ci wyjdzie to będzie zbugowane i będzie wyglądać beznadziejnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 19 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Chcę, by ten prostokąt spadał sobie na dół i jak jest o coś oparty tylko po lewej stronie od środka to przekręca się na prawą i spada dalej. Zaraz spróbuję to zobrazować. E: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się