Skocz do zawartości

Skrypty do poprawy


kt1117

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio piszę sobie algorytmy i nie wszystkie wychodzą, prosiłbym, by ktoś "wytknął mi błędy" w nich, zacznę od tego:

GML
a=argument0

b=0

prawa=0

lewa=0

do //pętelka prawej strony

{

if place_free(x+b,y+1)

{

prawa=1

 

}

else

{

m=b

prawa=0

}

 

 

b+=1

}

until b<(a/2)

 

b=0

do //pętelka lewej strony

{

if place_free(x+a-b,y+1)

{

lewa=1

 

}

else

{

n=b

lewa=0

}

 

b+=1

}

until b<a/2

 

if lewa=1 and prawa=0

{

sprite_set_offset(sprite11,a-n,sprite_yoffset)

x+=a-n

 

image_angle-=3

}

 

if lewa=0 and prawa=1

{

sprite_set_offset(sprite11,m,sprite_yoffset)

x-=m

 

image_angle-=3

}

Kod ten ma odpowiadać za spadanie prostokąta, ma przewracać się na boki, ale nie wywiązuje się z swojego obowiązku.

E:Wiem, że powinny być lengtdiry, ale na razie nie bawię się z tym, bo źle spada, mianowicie tylko w lewą stronę, a po wylądowaniu zaczyna dziwnie się zachowywać.

E2:I obiekt niestety musi być solid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie, żeby nie bawić się w inicjowanie zmiennych ustawiam tą 4 pozycję w zakładce ERROR w GGS. Argument a to długość klocka, inicjuję ją w Step klocka (solid- wiem, że nie powinno się łączyć solid z ruchem, ale to część terenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Przestawiasz ciągle offset, więc kolizje względem innego punktu są liczone.

Powinieneś to robić z wykorzystaniem vertexów, tak, żeby móc ciągle wszystkie rogi sprawdzać i trzymać je w zmiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś to robić z wykorzystaniem vertexów, tak, żeby móc ciągle wszystkie rogi sprawdzać i trzymać je w zmiennych.
Po co? Rogi może sobie policzyć lengthdirami jeśli chce, a rysowanie spritu przez dwa trójkąty to tylko niepotrzebne użycie paru funkcji zamiast jednej.

 

A w ogóle to wiesz, że to co chcesz uzyskać nie ma nic wspólnego z fizyką i nawet jak Ci wyjdzie to będzie zbugowane i będzie wyglądać beznadziejnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...