Elevator Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 tworze platformowke, glowa obraca sie w kierunku myszy GML image_angle=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) direction=image_angle if direction<360 and direction>180 then image_index=sprite1 jesli myszka jest z lewej strony postaci, powinnien sie kierunek zmieniac, co za tym idzie glowa by zmienila sprita na glowe odwrocona w lewo robilem wedlug tego: ale sprit sie nie zmienia ;/ jakies pomysly? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 if direction>90 and direction<270 then image_index=sprite1 ten powyższy obrazek jest niezgodny z GMem 360° / 0° E 90° N 180° W 270° S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Zrób tylko sprite'a z głową obróconą w prawo. Obrót w lewo będziemy robić przy pomocy image_xscale=-1. GML dir=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y); if(dir<=90 || dir>=270) image_xscale=1; else image_xscale=-1; image_angle=dir-90+(90*image_xscale); Nie sprawdzałem, ale z mych obliczeń wynika, że powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Oba kody nie działają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Nie możliwe. Coś źle robisz. Gdzie to dałeś? Daj do step głowy. I nie pierdziel, że "nie działa" tylko powiedz co nie działa. W jaki sposób? Co się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Dałem to do step. https://gmclan.org/up6961_12_gra.html No i niestety nie działa =s, po prostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Nie mam GM w pracy zeby sprawdzić, ale strzelam, że w draw jest draw_sprite(sprGlowa,0,x,y); Powiedzcie, czy miałem rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Nie mam GM7, nie odpalę. Co nie działa? Nie kręci się czy kręci się nie tak jak trzeba, czy nie obraca się czy obraca się nie tak jak trzeba? Może masz w draw rysowanie tej głowy bez obrotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 to bylo robione w gm8 nie mam nic w draw ta gra to zwykla glowa, ktora sie obraca w kierunku myszki, sprite to glowa skierowana w prawo i ladnie sie obraca, gdy myszka jest po 'prawej' stronie glowy, ale kiedy jest po lewej stronie, powinna zmieniac sprite na odwrocona glowe (albo po prostu sie obrocic), ale sie nie obraca, spr jest ciagle ten sam co za tym idzie gdy myszka jest po lewej stronie, glowa jest odwrocona do gory nogami :x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Przecież w kodzie ode mnie image_xscale odpowiada za obrót głowy. Po cholerę dodatkowy sprite robić jak mogę przeskalować na odbity obraz. Aż muszę odpalić GMa i zobaczyć co się dzieje, bo nie wierzę, że to nie działa. EDIT: Tak jak myślałem. Mój kod działa BEZ ZARZUTÓW. Więc coś schrzaniłeś. EDIT2: Na dowód łapaj: http://www.speedyshare.com/files/27428720/lol.gm6 Działa i nie powiesz, że nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 16 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 A no działa, wybacz prawdopodobnie nie dzialalo gdyz Twoj kod skopiowal mi sie w 1 linijce, nie wyskakiwal blad wiec myslalem ze jest ok =D no i thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Marca 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Bo się bezmyślnie nie kopiuje! :gnysek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 Bo złączyłeś ze sobą elseimage_xscale=-1; i GM potraktował to jako nowa zmienna a nie element składni ifa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się