Lordis Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Witam ! Po raz kolejny nie moge sobie poradzić z pewnym problemem i zwracam sie z pomocą do was :). Mianowicie chce zrobić fajny efekt w grze ale nie moge sobie poradzić z wymyśleniem / obliczeniem algorytmu by efekt dobrze działał. Posłuże sie przykładem: Legenda: Czerwony - Room Szary - tło Zielony - Gracz Chodzi mi o to by tło chodziło za graczem, powstaje wtedy fajny efekt który chciał bym wykorzystać. room ma wymiary 4500x4500 tło 1500x1500 ekran/ rozdzielczość 800x600 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 Oblicz deltę ktorą dodajesz do pozycji tła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 No to maluj tło jakimś obiektem, który będzie miał duże depth ( tzn. będzie pod spodem) np. za pomocą draw_background(nazwa,x,y), przy czym pobaw się wartościami x i y. Coś w stylu: player_x/4-750. W ten sposób tło będzie chodziło za bohaterem, ale jak tło, a nie jak coś przyklejonego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 @ M@ILOSZ tak wlasnie zrobilem ale dziala tylko w lewym górnym kącie gdy podchodze do innego rogu tło nie nadąża. teraz mam zrobione tak: GML x=hero.x / 3 y=hero.y / 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 GML background_x[0] = ...; background_y[0] = ...; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 a co z tym mam zrobic? bo nie za dużo mi to mówi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 GML background_x[0] = ...; background_y[0] = ...; GML background_x[0] ="długość wiewa"/2; background_y[0] ="szerokość wiewa"/2;; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 chyba sie nie zrozumieliśmy .. to nie ma być za graczem sztywne tylko lekko sie poruszać tak jak by gracz to wypszedzał. Tak jak pokazałem na rysunkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 2 Marca 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 W settings rooma zakładka view na dole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 2 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 chyba sie nie rozumiemy :( mozecie dać jakiś przykład bo chyba inaczej to sobie wyobrarzamy. albo macie inny pomysł na to. Mógłbym prosić jakiś przykłądzik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 2 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2011 spróbuj może z takim czymś if x > moje.x { vspeed += 5 } else { vspeed -= 5 } kiedys dalem przyklad na taki ruch. Jest plynnie a jak jeszcze dodasz, ze jak jest blisko to speed jest maly a im dalej tym szybciej toto jedzie to chyba bedziesz mial ten efekt. Tylko nie wiem, czy w tym powinno byc h czy vspeed e: kod jest zle ale uznajmy, ze zmuszam Ciebie do myslenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Ech. Widzę, że muszę się pofatygować. :) Domyślam się, że chcesz zrobić taki efekt, że tło jest bardzo daleko? GML background_x[0] = ...; background_y[0] = ...; a co z tym mam zrobic? bo nie za dużo mi to mówi? Te zmienne ustawiają położenie Backgroundu 0. Zrobię to na nim, ale jeśli twój back ma inny index niż 0 to musisz zmienić. GML w=szerokosc tla h=wysokosc tla background_x[0]=(room_width-w)*(player.x/room_width) background_y[0]=(room_height-h)*(player.y/room_height) Nie sprawdzałem, ale z mych obliczeń wychodzi, że powinno działać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 3 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Platyna dzięki wlaśnie o to mi chodziło ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się