Kamlot Opublikowano 14 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2006 witam, mam kilka problemow z platformowką :P po pierwsze moja postac chodzi normalnie po klockach na ktorych ma kolizje z zatrzymaniem ale co chwile sie zawiesza na nich, co zrobic by zawsze swobodnie chodzila i skakała? po drugie mógłby mi ktoś pomoc zrobic atak do postaci? tzn aktualnie moja postac atakuje z niezatrzymujaca sie animacja, jak zrobic by animacja udezenia nastapila tylko raz? tutaj daje pryzkład mojej gry żeby sie zapoznać w jaki sposob ja robilem, z gory dziękuje za pomoc :) http://kamlot8.w.interia.pl/a.gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Chodzenie postaci jest w FAQ , a jak chcesz żeby animacja była tylko raz to użyj eventu Animation End i wstaw klocek zmiany Sprite na taki jak przed walką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 15 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 Zamiast robić sprity postaci chodzacej w lewo i w prawo, zrób jeden, i użyj opcji image_xscale =1; lub -1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 wyłąćz precise collision checking, i spraw aby ustawienia szerokości pola kolizji były takie same w obu spritach, lub ustaw w obiekcie maskowanie, to pomoże z zawieszaniem się postaci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamlot Opublikowano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 um, wybaczcie ale od bardzo niedawna zaczołem zabawe z gamemaker i jestem jeszcze bardzo początkujący, więc nie do końca łapie jak gdzie jaki kod wkleić czy co z czego usunąć, prosiłbym nieco zwięźlej :P gdy robie event animation end i wstawiam tam sprita ze stand mojej postaci by animacja ataku sie nie powtarzała to działa ale animacja ataku trwa ułamek sekundy, co zrobić by trwała tyle ile zajmują klatki animacji? ten kod image_xscale =1; mam wkleić w opcje "Execute a piece of code" w "step"? czy gdzie? bo tego dokładnie tez nie jaże "precise collision checking" nie jestem pewien czy chodzi o to samo co "if a position is colision is free" czy też o jakąś inną opcje, bo jeżeli wyłączam "if a position is colision is free" w każdym evencie mojej postaci i robie "mask" na obiekt do kolizji to działa ale postać jest prawie metr od obiektu na którym powinna stać, oarz z tymi szerokościami pola kolizji jeśli to nie problme to prosiłbym o jakieś tłumaczenie bo nie łapie na czym to może polegać :P z góry fnx i sorry za głupie pytania i za męczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 16 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2006 W Evencie KEY PRESS LEFT wstaw kod image_xscale =1; a w Evencie KEY PRESS RIGHT wstaw image_xscale =-1; Lub odwrotnie, powinno to odwracać sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się