Gibki Kaktus Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Cześć,jestem nowy i mam kilka pytań odnośnie GMl. Robię platformówkę z bardzo rozwiniętymi przeciwnikami gdyż ma tam być również opcja arena i mam problem: 1. Jak zrobić ,że gdy walka = 1 obiekt będzie Visible a gdy 0 będzie odznaczony. 2. Jak zrobić by gdy się najedzie się na pasek pokaże ile ma się hp(np 87/100) mam taki kod: GML draw_set_color(c_red); draw_rectangle(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,view_xview[0]+100,view_yview[0]+20,1); draw_rectangle(view_xview[0]+10,view_yview[0]+10,view_xview[0]+max(1,(hero.hp/hero.maxhp)*100),view_yview[0]+20,0); 3. Jak zrobić latanie? Strzałka w górę/dół - regulacja wysokości Strzałka w prawo/lewo - ruch 4. Jak zrobić teleport? 5. Jak zrobić by przeciwnik atakował? 6. Jak zrobić by przeciwink miał kilka ataków: Miecz(wręcz) Łuk(dystans) Magia(dystans) I by atak losowo był wybierany. A gdy atakuje magią to mu odbiera manę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 1. GML if walka=1 { visible=true } if walka=0 { visible=false } 3. Zrób tak: GML if grawit=true { // tu kod na grawitacje } i jak masz np. kolizję z jakimś obiektem to dajesz: GML grawit=false 4. W kolizji z jakimś obiektem dajesz: GML x= 22 // tutaj podaj ile ma wynosić x y= 33 // tutaj podaj ile ma wynosić y</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 1. Masz kilka sposobów GML if(walka) visible=true; else visible=false; Albo dajesz w stepie GML visible=walka; 2. Podobnie jak wyżej. Musisz sprawdzić czy położenie myszki (mouse_x i mouse_y) znajdują się na pasku. GML if(mouse_x<prawa krawedz paska && mouse_x>lewa krawedz paska && (analogicznie z y)) { //kod na wyświetlanie stanu życia // funkcja draw_text czy coś innego } 3. Podobnie jakbyś chciał, aby postać chodziła w czterech kierunkach. Poszukaj, jest mnóstwo przykładów z tym. 4. Po prostu zmień położenie postaci (x i y). 5. To już większy problem. Zależy co ma zrobić i kiedy. Nikt raczej nie poda Ci takiego kodu. Dużo z tym roboty. To najtrudniejsza rzecz jaką będziesz musiał zrobić. Wrogowie muszą odpowiednio się zachowywać, muszą być wyświetlane odpowiednie sprity oraz musi być zrobiona jeszcze interakcja z graczem (np gdy przeciwnik go uderzy). Musisz uzbroić się w cierpliwość i pisać linijkę po linijce. 6. Funkcja choose() i if(), który sprawdzi czy atak jest magiczny i odejmie odpowiednią ilość many. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Co do 6 to jak żeby losowo wybierał atak. A co do 5 może macie jakiś dobry przykład? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Mam jeszcze jedno pytanie. Chcę by na począku na arenie dało się wybrać tylko wojownika(to wiem jak zrobić). I gdy w podróży pokonam łucznika to global.luk = 1 i co zrobić by się wtedy dało dodatkowo łucznika stworzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 GML instance_create(x,y,lucznik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Nie oto mi chodzi... Na początku gry na arenie mogę wybrać do walki tylko wojownika. A gdy w podróży pokonam łucznika na arenie będę mógł wybrać wojownika lub łucznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Chodzi mi o coś takiego Gra jest podzielona na 2 części: - Podróż(platformówka która mieści się w room0) - Arena(walka) I gdy w podróży pokonamy łucznika będziemy mogli nim GRAĆ w arenie. Czyli: Na początku gry na arenie mamy do dyspozycji tylko wojownika. Pokonamy w podróży łucznika możemy nim grać w arenie KAPUT?? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 To daj gdzieś zmienną, która będzie przetrzymywać informację (ewentualnie przechowuj w pliku zewnętrznym), czy łucznik został pokonany. Na przykład za pomocą zmiennej globalnej: GML global.lucznik=false;// false- nie pokonaliśmy łucznika, true- możemy nim grać. //sprawdzamy (na arenie) czy pokonaliśmy łucznika i możemy nim grać if(global.lucznik) { // tworzymy obiekt łucznik i możemy go wybrać, albo coś podobnego } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Dam łatwiejszy sposób na pyt. nr. 4 : w zakładce [move] masz taki klocek : . Wstaw ten klocek w kolizji o_hero z o_teleport albo po wciśnięciu jakiegoś klawisza, i gotowe. Ale to jest na skakanie w przypadkowe miejsce na planszy... Do teleportowania nie trzeba kodu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 E tam wole sobie napisać 2 linijki kodu niż przez 5min szukać odpowiedniego klocka ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 E tam 5min... A ten kod w gml to nie każdy sobie napisze z pamięci :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kataner Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Klocki to zło :/. Tworzysz obiekt SILNIK, zaznaczasz w nim persistent i tak: Create - SILNIK GML lucznik=0 Instance Destroy - łucznik GML SILNIK.lucznik=1 room1(arena), creation code GML if SILNIK.lucznik=1 { instance_create(x,y,/*obiekt łucznika*/) } else { instance_create(x,y,/*obiekt postaci którą grasz, jeśli łucznik nie jest odblokowany*/) } Co prawda jeśli odblokujesz łucznika to będziesz musiał nim grać, ale nie napiszę ci całej gry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 E tam 5min... A ten kod w gml to nie każdy sobie napisze z pamięci :D Yhymm bardzo trudne jest zmienienie wartości dwóm zmiennym. Strasznie trudno jest zapamiętać gdzie na klawiaturze jest przycisk '=' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kataner Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Pytanie szóste: Klik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 7 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Co do tego wyboru z kim ma się grać znalazłem sposób: dałem im perentsis(jakoś tak) i mam to w arenie oraz podróży(dzięki temu mogę używać). I mam problem bo gdy włączam arene,a potem wracam do menu to te postacie są również w menu.jak się tego pozbyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kataner Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Creation code, menu GML if instance_exists(lucznik) { instance_destroy(lucznik) } if instance_exists(wojownik) { instance_destroy(wojownik) } Przykład na pytanie szóste zawierał dwa błędy. Już poprawione, adres ten sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 A jak zrobić grę na PSP? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 Dobry koleś jesteś! Gry na psp konwertuje sam yoyo games. Więc żeby skonwertowali twoją grę musi ona być naprawdę dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Mam problem z visible.otóż chcę stworzyć minimapę i mam na razie do tego 2 obiekty: -mapa -zamknij ( po kliknięciu będzie zamykał minimapę) W mapie mam taki kod: CREATE GML global.map=0; depth=-room_height; LEFT PRESSED GML global.map=1 a w zamknij taki: CREATE GML depth=-room_height; DRAW GML x=view_xview[0]+550; y=view_yview[0]+102; draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); GML if(global.map=1) { visible=true; } naciskam na mapę,naciskam i nic się nie dzieje. :frusty: :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Mam problem z visible.otóż chcę stworzyć minimapę i mam na razie do tego 2 obiekty: -mapa -zamknij ( po kliknięciu będzie zamykał minimapę) W mapie mam taki kod: CREATE GML if(global.map=1) { visible=true; } naciskam na mapę,naciskam i nic się nie dzieje. :frusty: :( ma byc: if(global.map==1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 @up, wtedy raczej GM wywalałby błąd. Może to po prostu źle przepisana linijka kodu. Jeżeli otwieramy i zamykamy mini mapę tym samym klawiszem, to problem może tkwić właśnie tutaj. Ściągnij plik, odpal przez F6=>Tools=>Show instances. Klikając Lewo powinien się utworzyć obiekt obiect1, jednak dalej jest obiekt0 (widać to w kolumnie object name). Przy okazji id zwiększa się o 2, co oznacza, że faktycznie tworzony jest obiekt0, ale zaraz wykonywany jest event Left Pressed. Prowadzi to do zniszczenia obiekt0 i utworzenia obiektu obiect1. Teraz dodaj do eventu Left Pressed (w obu obiektach) klocek "if" i wpisz moze (to nazwa zmiennej). Teraz wszystko działa poprawnie (możesz to sprawdzić, F6=>Tools=>Show instances). Wniosek jest bardzo prosty. Jeżeli dwa obiekty tworzą się nawzajem po przez naciśnięcie tego samego klawisza, należy w jakiś sposób (na przykład tak jak z poniższego pliku) spowodować, aby akcja naciskania klawisza nie była od razu dostępna, tylko po jakimś czasie. Plik:https://gmclan.org/up4155_12_problem.html Klocki można w łatwy sposób przerobić na kod. Oczywiście mogę się mylić i błąd może tkwić gdzie indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 candy nie o to mi chodzi ja chcę tak by: po naciśnięciu obiekt map obiekt zamknij był widoczny a po naciśnięciu obiektu zamknij będzie niewidoczny zaś obiekt map będzie cały czas widziany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 13 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 GML //===klikamy w map=== zamknij.visible=true; //===klikamy w zamknij zamknij.visible=false; O to chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 13 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2011 Tak,wielkie dzięki :D :] ;) :) B) ^_^ PS szkoda że na tym forum nie ma + i - dałbym ci plusa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Jak stworzyć sklep do gier RPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 Dodaje jeszcze jedno pytanie: Jak stworzyć dobrą minimapę na ogromną mapę. Tylu rzeczy nie wiesz, ale widzę, że doskonale wiesz jak sobie zrobić bana. Blokada na 3 dni za tripleposta i na jeszcze 1 dodatkowy za złą nazwę tematu. Staramy się nadawać takie nazwy by od razu było wiadomo w czym problem, a dla 2 całkowicie oddzielnych problemów zakładać oddzielne tematy. Zwłaszcza gdy problemy są tak bardzo rozbudowane jak twoje. Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się