Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Jak zrobić, aby zmienna amieniała się na true, gdy na nią nacisnę? Próbowałem już GML if (mouse_check_button_pressed(mb_left)) { t1=true } i GML t1=true (Jak coś to wpisuję to w mouse left pressed) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 to drugie powinno działać. Jak sprawdzasz czy działa? Może obiekt nie ma maski, albo co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Może w obiekcie masz w stepie: GML t1=false ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Pewnie powinieneś użyć eventu: "global mouse left pressed" zamiast "mouse left pressed". Pierwszy się wykona jak nadusisz LPM a drugi się wykona jak klikniesz LPM na obiekt. Twój pierwszy kod umieszczony w step zrobi to samo co drugi w evencie global mouse left pressed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Kurcze, odszedłem od kompa na 1,5 godziny, a uzyskałem 3 odpowiedzi! Chyba ANty ma racje - nie mam maski. Dzieki za szybką odpowiedź. Maskę ma ustawioną <as the same sprite>, to dobrze? (Sprawdzam poprostu klikając.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Pewnie powinieneś użyć eventu: "global mouse left pressed" zamiast "mouse left pressed". Ale on chce to wywołać po naciśnięciu na obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Nic nie wspominał że chce nacisnąć na object. Z samego tego zdania: Jak zrobić, aby zmienna amieniała się na true, gdy na nią nacisnę wynika że chce nacisnąć na zmienną, co jest jakimś absurdem więc przeczytałem temat. "problem z myszką" teraz wywnioskowałem że chce nacisnąć na myszkę gdyż jego problem dotyczył właśnie myszki. @Do autora: na przyszłość buduj poprawne pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Stycznia 2011 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Może chciał nacisnąć na obiekt, który wyświetla zmienną? @Do autora A to jest niby poprawne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Dobra, opowiecie w końcu czy nie?! Bo nie mam co robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Sprawdź czy w edytorze spritów ta maska jest ustawiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 W "edytorze spritów"? Nie rozumiem. W obiekcie jest ustawione <as same sprite>, w edycji spritów nie ma takiej opcji ( mam Game Maker 7). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 We właściwościach spritu sorki :P EDIT: a no tak w GM7 nie ma "modify mask", no to sprawdź czy czasem bounding boxa źle nie masz ustawionego, powinien obejmować twój sprit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Dalej nie wiem o co chodzi: Jest zaznaczone Percise collision checki Odznaczone Smooth Edges Zaznaczone Preload textur Zaznaczone Transparent Zaznaczone Full image Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 No to te opcje masz dobrze, błąd jest gdzie indziej. Pytanie ANtYego jak sprawdzasz zmianę stanu tej zmiennej? Bo powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Wymień gdzie jeszcze może być błąd, a rano poszukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Możesz skopiować informacje o objecie? Jest taki przycisk we właściwościach obiektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Uruchom debugera, naciśnij zielony plusik i tam wpisz: nazwa obiektu.t1 Może błąd nie jest przed przypisaniem wartości do zmiennej, a po. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Wywala mi w Value - ERROR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Bo zamiast "nazwa obiektu" musisz dać, nazwę obiektu, w którym jest zadeklarowana zmienna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 no i tak robie: GML slot_1p.t1 EDIT: Hunder Lord wszystko? Sprawdzam poprostu klikając, a mam ustawione left button pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 No jak w debuggerze wywala ci że nie zna tej zmiennej to znaczy że nie jest zadeklarowana czyż nie? Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić w ten sposób: Tam gdzie masz kod, który ma zmienić zmienną t1 dopisz niżej show_message(string(t1)); i sprawdź czy okienko wyskoczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 nie wyskakuje, ale jak ustawiłem na keypad 0 to działało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Jeśli w evencie naciśnięcia slotu ustawiasz t1 na true, to musi działać. Ewentualnie po tym daj kod: show_message("działa") Problemem może być, że jeśli zmieniasz sprite'a lub skalujesz go, to maska też się zmienia lub skaluje. Ponadto, jeśli rysujesz sprite'y w evencie Draw, to maska nie działa dla wszystkich narysowanych sprite'ów, tylko dla tego ustawionego jako sprite początkowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Ja mam kod, że na przykład jeśli wpiszesz p to wyjdzie coś takiego, a jak b to coś innego. O to chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Eee... Nie wiem, o co Ci teraz chodzi. Używasz eventu Draw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Tak używam i chodzi mi o to, że jak napisze p to obiekt ma sprite taki, a jak b to ma sprite taki. Sorry, że nie wytłumaczyłem za pierwszym razem:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 No to problem chyba jest rozwiązany. Wraz ze zmianą sprite'a dopisuj kod do zmiany maski. Zmienna mask_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 jak mam napisać? Pod kodem do zmieniania sprita. I jak napisać tam zmienną. Wytłumacz dokładniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Pfff... Gdy naciśniesz "P", to po kodzie zmieniania sprite'a powinieneś przypisać do mask_index nazwę tego sprite'a, który ma być wyświetlany. Tak samo po "B" i po każdym innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trotom Opublikowano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2011 Chyba coś nie tak;P ___________________________________________ FATAL ERROR in action number 1 of Draw Event for object Slot_1p: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 13: mask_index(Piechota_prawo) at position 2: Unknown function or script: mask_index Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się