Skocz do zawartości

Problem z id


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie towarzysze =D

Przejdę od razu do rzeczy: mam dwa obiekty, dajmy o nazwach obiektone i obiekttwo :) Obiektone'ów jest kilkanaście, poruszają sie one po planszy i podczazas ruchu tworzą obiekty obiekttwo. Chciałbym, aby obiektwo był zawsze zwrócony do swojego macierzystego obiekt obiektone ( image_angle = point_direction(bla bla bla) ). Wiem, że do tego celu należy użyć id, ale tutaj pojawia się zgrzyt, ponieważ niezbyt mi wychodzi operowanie na id'ach... Konsultowałem się w tej sprawie z towarzyszem Marmotem, wraz z którym staraliśmy się rozwikłać ten problem ( Chwała mu za to! Na wieki wieków! ), lecz nasze wysiłki spełzły na niczym :(

Więc, jak się zapewne wszyscy zdążyli domyśleć, proszę Was o pomoc :) Śmiałkowie dostąpią wiecznej chwały, ich imiona na zawsze pozostaną w Creditsach mej produkcji!

Bądźcie pozdrowieni!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest proste :)

 

w obiekcie obiektone dajesz coś takiego(w step czty gdzieś tam gdzie jest instrukcja twożenia obiekttwo) :

 

maximal.instance_create(x,y,obiekttwo)

maximal.obrot=self.id

 

no i w objekcje obiekttwo dajesz w step:

 

image_angle = point_direction(id.obrot)

 

tam gdzie pisze maximal tam możesz wpisać co chcesz xD

pisałem to z pamięci więc może nie działać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łojeny!! ale zemnie gapa :P

 

poprawiłem skrypcik:

w obiektone :(to dać tam,w jakim momencie ma sie twożyś obiekt obiekttwoczyli np: on step,itp)

maximal=instance_create(x,y,obiekttwo)
maximal.obrot=self.id

 

w stepie obiekttwo :

image_angle = point_direction(x,y,id.obrot.x,id.obrot.y)

 

powinno działać! u mnie działało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Moje też jest dobre! Cekol! Wiesz co to prawo autorskie? Chociaż kto wie.

Gnysek porównaj:

w obiektone :(to dać tam,w jakim momencie ma sie twożyś obiekt obiekttwoczyli np: on step,itp)

CODEmaximal=instance_create(x,y,obiekttwo)

maximal.obrot=self.id

 

w stepie obiekttwo :

CODEimage_angle = point_direction(x,y,id.obrot.x,id.obrot.y)

i

tam gdzie jest tworzenie two:

 

CODEtwor=instance_create(x,y,obiekttwo);

twor.cel=id;

 

 

two

 

w step:

CODEimage_angle=point_direction(x,y,cel.x,cel.y)

Przecież to to samo! Tylko z tamtego (id.obrot.x/y) usunąć "id" i to będzie to samo. Moje jest inaczej zrobione, a ponieważ robię na klockach i nie chcę tego dawać na kod to dałem przykład.

BTW po co dawać więcej tych rozwiązań, chociaż więcej możliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
EDIT: Mógłby to administrator wrzucić do "Przykładów" bo trudno coś takiego zrobić.
Było już wielokrotnie opisywane na forum. Do tego nie trzeba przykładu tylko znajomość odwoływania się do obiektu po id. Sądzę, że wystarczy jakiś wpis w FAQ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...