Maximal Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Witajcie towarzysze =D Przejdę od razu do rzeczy: mam dwa obiekty, dajmy o nazwach obiektone i obiekttwo :) Obiektone'ów jest kilkanaście, poruszają sie one po planszy i podczazas ruchu tworzą obiekty obiekttwo. Chciałbym, aby obiektwo był zawsze zwrócony do swojego macierzystego obiekt obiektone ( image_angle = point_direction(bla bla bla) ). Wiem, że do tego celu należy użyć id, ale tutaj pojawia się zgrzyt, ponieważ niezbyt mi wychodzi operowanie na id'ach... Konsultowałem się w tej sprawie z towarzyszem Marmotem, wraz z którym staraliśmy się rozwikłać ten problem ( Chwała mu za to! Na wieki wieków! ), lecz nasze wysiłki spełzły na niczym :( Więc, jak się zapewne wszyscy zdążyli domyśleć, proszę Was o pomoc :) Śmiałkowie dostąpią wiecznej chwały, ich imiona na zawsze pozostaną w Creditsach mej produkcji! Bądźcie pozdrowieni! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 to jest proste :) w obiekcie obiektone dajesz coś takiego(w step czty gdzieś tam gdzie jest instrukcja twożenia obiekttwo) : maximal.instance_create(x,y,obiekttwo) maximal.obrot=self.id no i w objekcje obiekttwo dajesz w step: image_angle = point_direction(id.obrot) tam gdzie pisze maximal tam możesz wpisać co chcesz xD pisałem to z pamięci więc może nie działać :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Klapa! Nie uda się! Sam próbowałem! Tu masz przykład obroty_do_id Mam nadzieję, że ci pomogłem. Zwykłe "dziękuje" wystarczy (męczyłem się nad tym dosyć długo) EDIT: Mógłby to administrator wrzucić do "Przykładów" bo trudno coś takiego zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 łojeny!! ale zemnie gapa :P poprawiłem skrypcik: w obiektone :(to dać tam,w jakim momencie ma sie twożyś obiekt obiekttwoczyli np: on step,itp) maximal=instance_create(x,y,obiekttwo) maximal.obrot=self.id w stepie obiekttwo : image_angle = point_direction(x,y,id.obrot.x,id.obrot.y) powinno działać! u mnie działało :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 @Cekol: ja to samo dawałem Maximalowi (przynajmniej bardzo podobne) i mu nie działało :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 no to ja już sam niewiem :( mi to działa bez zarzutów ! EDIT: nla zobaczenia przerobiłem przykład Matthew_Kana :https://gmclan.org/up808_11_obroty_do_id_2_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 one tam gdzie jest tworzenie two: twor=instance_create(x,y,obiekttwo); twor.cel=id; two w step: image_angle=point_direction(x,y,cel.x,cel.y) A jak Ci nie działa i jeżeli wyskakuje jakiś błąd to pokaż jego treść ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 powyższy przykład jest prawidłowy, a te poprzednie na moje oko wogule nie powinny działać, bo nie można się (chyba) odwoływać potrójnie do obiektu (id.cel.x) :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Hej! Moje też jest dobre! Cekol! Wiesz co to prawo autorskie? Chociaż kto wie. Gnysek porównaj: w obiektone :(to dać tam,w jakim momencie ma sie twożyś obiekt obiekttwoczyli np: on step,itp) CODEmaximal=instance_create(x,y,obiekttwo) maximal.obrot=self.id w stepie obiekttwo : CODEimage_angle = point_direction(x,y,id.obrot.x,id.obrot.y) i tam gdzie jest tworzenie two: CODEtwor=instance_create(x,y,obiekttwo); twor.cel=id; two w step: CODEimage_angle=point_direction(x,y,cel.x,cel.y) Przecież to to samo! Tylko z tamtego (id.obrot.x/y) usunąć "id" i to będzie to samo. Moje jest inaczej zrobione, a ponieważ robię na klockach i nie chcę tego dawać na kod to dałem przykład. BTW po co dawać więcej tych rozwiązań, chociaż więcej możliwości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 10 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 EDIT: Mógłby to administrator wrzucić do "Przykładów" bo trudno coś takiego zrobić.Było już wielokrotnie opisywane na forum. Do tego nie trzeba przykładu tylko znajomość odwoływania się do obiektu po id. Sądzę, że wystarczy jakiś wpis w FAQ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 15 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2006 O to mi właśnie chodziło, dzięki wszystkim :) Przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale wcześniej nie miałem czasu sprawdzić, a jak sprawdziłem to zapomniałem odpisać ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się