Muchaszewski Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Mam prosty kod którego już używałem :P ale mam z nim problem. Mianowicie mam taki kod: GML draw_sprite_ext(sElektrownia,0,x,572-120,1,1,0,c_white,0.6) W pozycji y równej 568 pojawia mi się czarny prostokąt którego przeźroczystość co wywołanie tego kodu GML instance_create(x,572-120,oElektrowniaBudowa1) zwiększa się o mniej więcej 0.4. Cały kod: GML //W draw kontrolera budowy LPM = mouse_check_button_pressed(mb_left) if global.budynek = 1 {draw_sprite_ext(sElektrownia,0,x,572-120,1,1,0,c_white,0.6) if LPM = 1 {instance_create(x,572-120,oElektrowniaBudowa1)}} //Wywołanie funkcji pow. podczas naciśnięcia lewego przycisku myszy w ikonie na budynku po prawej global.budynek = 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 No, a ten problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 No, a ten problem? W pozycji y równej 568 pojawia mi się czarny prostokąt którego przeźroczystość co wywołanie tego kodu to chyba to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Tak myślałem że napisałem zbyt wielką zagadkę :D W pozycji y równej 568 pojawia mi się czarny prostokąt którego przeźroczystość co wywołanie tego kodu zwiększa się o mniej więcej 0.4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Może bawiłeś się gdzieś draw_set_alpha() i zapomniałeś z powrotem ustawić tego na 1 W create oElektrowniaBudowa1 daj draw_set_alpha(1) i sprawdź czy to coś zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 To raczej nie wina tego kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Może w jakiejś części ale chyba nie. Ustawiłem i zanim nacisnąłem LPM kwadratu nie było, lecz po znowu zaczął się rysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 3 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Mi się wydaje że alpha tego prostokąta wcale się nie zwiększa tylko tworzy się kolejny na tej samej pozycji sprawiając tylko takie wrażenie. może coś w draw oElektrowniaBudowa1 nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 3 Stycznia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Skoro dopiero po kliknięciu, to prawdopodobnie jeden z tworzonych obiektów coś dodaje (lub którykolwiek inny ze zdarzeniem na ten przycisk myszy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2011 Właśnie znalazłem o co chodzi. Chciałem ustawić aby podczas budowy Elektrowni pokazywał się pod nią gotowy rysunek z odpowiednią przeźroczystością. Więc zrobiłem nowy obiekt, a tam zamiast pozycji tego obiektu wpisałem mouse_x. Nie dosyć że to to jeszcze tam ustawiłem "bełkot" w kolorze. GML draw_sprite_ext(oElektrownia,0,mouse_x,568+120,1,1,0,0,0.6) A po parametrze color ustawiony na czarny można się wszystkiego spodziewać :blink: Dzięki wam wszystkim. Sam bym do tego nie doszedł :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi