Skocz do zawartości

Zablokowane animacja +1; -1 ??


Rekomendowane odpowiedzi

jak zrobic zeby gdy np. gracz ma kolizje z pociskiem to pasek zycia (jest animowany 15klatek)

przesuwa sie o jedna animacje do przodu czyli jakby -1 zycia, a jak gdy wezme np. apteczke i przesunie sie o 5 klatek ale gdy jest prawie max. zycia przeskoczylo tylko do pierwszj nie ostatniej, przedostatniej itd.

mam nadzieje ze mnie ktos zrozumial ;)

 

Tutaj macie ten obrazek pasekzycia.gif

(to czarne jest przezroczyste)

 

https://gmclan.org/uploader/435/pasekzycia.gif (jakby ktos jeszcze raz chcial zobaczyc xD)

 

Jesli ktos go uzyl to poprosze miejsce w creditsach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zmienną energia w obiekcie gracza. Maksymalną ilość energii daj na 10. Przy np. oberwaniu przez gracza od NPCa daj odjęcie jakiejś wartości, powiedzmy -0.5, bo zakres 1-10 to mały dosyć ;p . Potem zrób w Game Makerze animację pasek życia na 10 klatek. Klatka o numerze 0 powinna być pusta, 1 to ta którą pokazałeś i tak przez 10 klatek dodawaj takie kwadraciki w różnych odstępach (rozumiem, że taki efekt chcesz osiągnąć, jak chcesz że jest ciągły pasek, to jest przykład na stronie, wystarczy poszukać w download). Potem daj taki kod do stepa paska życia:

image_single=round(nazwa_objektu_gracza.energia)

Możesz przy okazji dać taki warunek pod tym image_single:

if nazwa_objektu_gracza.energia <= 0
{
// tu daj własną akcję na zerową ilość energii
}

Myślę, że to w miarę jasno wytłumaczyłem ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz tak pisać:

 

instance_destroy(ludzik);

 

Napisz tak:

 

with ludzik
{
instance_destroy()
};

 

Następnym razem przed odpalaniem gry (jeżeli korzystasz z kodu) sprawdzaj błędy na bieżąco tym symbolem - 13fm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

with ludzik
{
instance_destroy()
};

 

 

Odemnie też masz thx :D ja zawsze sie zastanawialem jak skasowac obiekt z innego obiektu i zawsze jak chcialem go zniszczyc to musialem tak kombinowac zeby kazdy obiekt niszczyl sie sam przy jakiejs akcji :P ale w sumie... to chyba to moje lepsze bo jesli np masz wiecej niz jeden obiekt w roomie to bylby problem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz na mysli zeby zniszczyc jednostke na jakiejs pozycji? to dalej nie lapie sensu po 1:

Powiedzmy ze robie mario... naskakuje na potworka ktorego mi sie spodoba.... a potworek zmienia swa pozycje... i jak niby zrobisz zeby z obiektu mario po kolizji od gory zostal zniszony obiekt pod spodem...

po 2: nawet jesli to na tej pozycji akurat moze byc cos innego i zniszczy nie tylko przeszkode ale i cos czego nie powinno :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...