pio_trek Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 jak zrobic zeby gdy np. gracz ma kolizje z pociskiem to pasek zycia (jest animowany 15klatek) przesuwa sie o jedna animacje do przodu czyli jakby -1 zycia, a jak gdy wezme np. apteczke i przesunie sie o 5 klatek ale gdy jest prawie max. zycia przeskoczylo tylko do pierwszj nie ostatniej, przedostatniej itd. mam nadzieje ze mnie ktos zrozumial ;) Tutaj macie ten obrazek (to czarne jest przezroczyste) https://gmclan.org/uploader/435/pasekzycia.gif (jakby ktos jeszcze raz chcial zobaczyc xD) Jesli ktos go uzyl to poprosze miejsce w creditsach :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Wystarczy dać: image_single=enegia; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 8 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 tylko tyle na tak duzo rzeczy to troszke malo ;) i moze bys nastepnym razem powiedzial gdzie to dac bo duuuzo osob caly dzien by nad tym siedzialo xD moze ktos wiecej powie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 W step licznika w klocku Execute a piece of code, pomyśleć nie łaska ;p ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 8 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 wiem xD ale to jest kawalek kodu :P please BP napisz mi do konca tak jak to opisalem, niemam glowy ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 8 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 Zrób zmienną energia w obiekcie gracza. Maksymalną ilość energii daj na 10. Przy np. oberwaniu przez gracza od NPCa daj odjęcie jakiejś wartości, powiedzmy -0.5, bo zakres 1-10 to mały dosyć ;p . Potem zrób w Game Makerze animację pasek życia na 10 klatek. Klatka o numerze 0 powinna być pusta, 1 to ta którą pokazałeś i tak przez 10 klatek dodawaj takie kwadraciki w różnych odstępach (rozumiem, że taki efekt chcesz osiągnąć, jak chcesz że jest ciągły pasek, to jest przykład na stronie, wystarczy poszukać w download). Potem daj taki kod do stepa paska życia: image_single=round(nazwa_objektu_gracza.energia) Możesz przy okazji dać taki warunek pod tym image_single: if nazwa_objektu_gracza.energia <= 0 { // tu daj własną akcję na zerową ilość energii } Myślę, że to w miarę jasno wytłumaczyłem ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 8 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2006 kurcze objecty tworza sie od lewej do prawej i jeszcze od najmneijsszej ilosci kwadracikow do najwiekszej xD moze ktos pomoc ?? :PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 poprostu weś sprite od Paska zycia i daj reverse... zebys mial od tylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 image_single=round(ludzik.energia) if ludzik.energia <= 0 { instance_destroy(ludzik) } no i jak wlaczam gre to pisze failed compiled action mam GM 6.1 reg plik mial marmot i na jego oko wszystko jest dobrze..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 Nie możesz tak pisać: instance_destroy(ludzik); Napisz tak: with ludzik { instance_destroy() }; Następnym razem przed odpalaniem gry (jeżeli korzystasz z kodu) sprawdzaj błędy na bieżąco tym symbolem - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 9 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 thx moho :))))))) masz miejsce w creditsach ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 with ludzik { instance_destroy() }; Odemnie też masz thx :D ja zawsze sie zastanawialem jak skasowac obiekt z innego obiektu i zawsze jak chcialem go zniszczyc to musialem tak kombinowac zeby kazdy obiekt niszczyl sie sam przy jakiejs akcji :P ale w sumie... to chyba to moje lepsze bo jesli np masz wiecej niz jeden obiekt w roomie to bylby problem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 W tedy mozesz dac with (id). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 with (id) to beznadzieja... bo to będą obiekty niszczone przez gracza po wykonaniu czynności.. nie będą to z góry założone jednostki :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 9 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2006 No to mozna uzyc funkcji takich jak instance_place, instance_position, instance_nearest itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 masz na mysli zeby zniszczyc jednostke na jakiejs pozycji? to dalej nie lapie sensu po 1: Powiedzmy ze robie mario... naskakuje na potworka ktorego mi sie spodoba.... a potworek zmienia swa pozycje... i jak niby zrobisz zeby z obiektu mario po kolizji od gory zostal zniszony obiekt pod spodem... po 2: nawet jesli to na tej pozycji akurat moze byc cos innego i zniszczy nie tylko przeszkode ale i cos czego nie powinno :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 1. Jezeli po wykryciu kolizji zrobisz zniszczenie obiektu to nie zdazy sie nigdzie ruszyc ;| 2. Do tego w tych funkcjach jest argument odpowiadajacy za to jakie obiekty ma 'brac pod uwage'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 Kolizja z przeciwnikiem i with (other) { instance_destroy(); } ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 10 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 no tak tylko że with (other) { instance_destroy(); } trzeba dać koniecznie w kolizji... wiecie ja nie mam wcale problemu z kolizjami i niszczeniem obiektow... tylko tak zagailem ale nie potrzebuje pomocy xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Lipca 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2006 szybciej jest with (other) instance_destroy(); w klamerki lepiej dawać, jeżeli chcemy wykonać więcej akcji np. with (other) { energia=15; x=200; sprite_index=spr_slabeusz; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio_trek Opublikowano 11 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2006 dobrze wiedziec ;) temat mozna zamknac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moho Opublikowano 12 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2006 dobrze wiedziec ;) temat mozna zamknac To go zamknij =P W końcu ty założyłeś temat. Mądrala czeka aż za niego to zrobi admin ^^ No i po co Ci to było? :> Post nie na temat. Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi