Mentoss Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Na GMClanie pojawiło się już pytanie n.t. jak odszukać najkrótszą ścieżkę i w odpowiedzi podano link http://en.wikipedia.org/wiki/Pathfinding jednak z moją dość skromną znajomością angielskiego to mogę to wszystko sobie najwyżej w tłumacz google wpisać. Wszyscy wiedzą, jak to z nim wychodzi. Czy w związku z tym mógłby mi ktoś powiedzieć, w jaki sposób to działa i jak to zastosować. (I przy okazji, czy można w tym zastosować ukośną siatkę) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 gm ma wbudowane odnajdywanie ścieżek, zaraz coś znajde, chyba sam nawet przykład robiłem kiedyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 tak, ale żeby po płytkach biegało. Bo wiesz, na zasadzie mp_potential_step, tyo każdy głupi potrafii, ale ja chce zrobić poruszanie się ludzików na zasadzie kwadracików (ew. gdy nie musi biegać po ścieżce, to jeszcze na ukos między kwadracikami) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 no wiem wiem. trzeba użyć path'y ale kurde zupełnie nie pamiętam jak to się robiło, a swój przykład który zrobiłem gdzieś mi się na dysku zapodział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Jakich znowu path -y ty chcesz używać. Wiem, że nie o pach -e tu chodzi i chcę tylko, żeby mi ktoś wytłumaczył o co chodzi w tym pathfinding -u. W poprzednim poście chodziło mi o ścieżkę, taką jak masz np. na łące. W momencie w którym po ścieżce idzie biznesmen czy policjant - pilnuje się ścieżki, ale gdy obiekt przedstawia dzieciaka z psem, to nie musi się przecież cały czas pilnować ścieżki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Nie za bardzo wiem o co Ci chodzi z tym policjantem i dzieckiem ale tak jak mówi Alternatywny - wyszukiwanie ścieżek da radę zrobić z pathy - łap przykład: Odnajdywanie drogi2.0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 :)) ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Draw Event for object __newobject8: Error in function logn(). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 to zignoruj.. pod gm 6 było pisane -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 nawet ładnie działa... przyjrze sie temu bliżej, dzięki. z tym może być mały problem... do działania ścieżki potrzebne są instancje (a przynajmniej w przykładzie), więc przy większej ilości obiektów szukających ścieżki będą mgły się zgubić, albo zacznie mulić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Skorzystaj z funkcji mp_grid_* można tam dodawać kwadraty przez które nie można przejść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Akurat ten przykład zawiera mp_gridy , ale co do wydajności to faktycznie porażka.. chciałem zaimplementować to w rts-ie ale po kliknięciu myszką komputer "myślał" kilka sekund zanim jednostka się ruszyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 no i widzisz... ja mam zamiar zrobić coś w stylu sim city, tylko że miało być mniejsze zbliżenie i ludziki rynku biegłybyy po towar do spichlerza/magazynu, po czym wracałyby na rynek i inny gościu roznosiłby towar po mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Nie umiecie tego po prostu dobrze wykorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 hmm.. A nie obejdzie się bez PF? Ja robiłem rts-a, fakt że nie skończyłem ale miałem także zbieranie surowców- drewno czy złoto noszą z lasu do zamku i całkiem ładnie to wyszło. Choć fakt że mapki były proste i w zasadzie nie musiały jednostki szukać drogi- bardziej obijały się o drzewa czy skały;) A sporo będą Twoje miasta? może spróbuj z tym co Ci dałem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 25 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 wiesz, miasto miastem, do trybu kampanii, czy czegoś takiego będą raczej małe, ale jakby miała być cała mapa, czy może nawet edytor tam włożę, to już gorzej... grałeś może kiedyś w "Zeus - pan Olimpu" ? Tam właśnie jest taki system, tylko nie wiem, na jakiej zasadzie to może działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkarius Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Jeśli o to Ci chodziło, to proszę :) by Arkarius jbc (klikasz tam gdzie mają dojść npceki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 O ciekawe:) A wydajne będzie na większej mapie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Tutaj masz 3 różne algorytmy stosowane do path findingu http://www.host-a.net/u/paul23/pathfinding.gmk autorstwa paul23 z yoyoGMC. Można porównać je i widać jak algorytm Dijkstra nie daje sobie w GMie rady. Najszybszy jest ten 2 ale nie jest tak precyzyjny ( nie obiera zawsze najkrótszej drogi ) jak A* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alternative Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Nie umiecie tego po prostu dobrze wykorzystać. Dokładnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się