Skocz do zawartości

Odnajdywanie ścieżki


Mentoss

Rekomendowane odpowiedzi

Na GMClanie pojawiło się już pytanie n.t. jak odszukać najkrótszą ścieżkę i w odpowiedzi podano link http://en.wikipedia.org/wiki/Pathfinding jednak z moją dość skromną znajomością angielskiego to mogę to wszystko sobie najwyżej w tłumacz google wpisać. Wszyscy wiedzą, jak to z nim wychodzi.

 

Czy w związku z tym mógłby mi ktoś powiedzieć, w jaki sposób to działa i jak to zastosować. (I przy okazji, czy można w tym zastosować ukośną siatkę) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale żeby po płytkach biegało. Bo wiesz, na zasadzie mp_potential_step, tyo każdy głupi potrafii, ale ja chce zrobić poruszanie się ludzików na zasadzie kwadracików (ew. gdy nie musi biegać po ścieżce, to jeszcze na ukos między kwadracikami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakich znowu path -y ty chcesz używać. Wiem, że nie o pach -e tu chodzi i chcę tylko, żeby mi ktoś wytłumaczył o co chodzi w tym pathfinding -u.

 

W poprzednim poście chodziło mi o ścieżkę, taką jak masz np. na łące. W momencie w którym po ścieżce idzie biznesmen czy policjant - pilnuje się ścieżki, ale gdy obiekt przedstawia dzieciaka z psem, to nie musi się przecież cały czas pilnować ścieżki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet ładnie działa... przyjrze sie temu bliżej, dzięki.

 

z tym może być mały problem... do działania ścieżki potrzebne są instancje (a przynajmniej w przykładzie), więc przy większej ilości obiektów szukających ścieżki będą mgły się zgubić, albo zacznie mulić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. A nie obejdzie się bez PF? Ja robiłem rts-a, fakt że nie skończyłem ale miałem także zbieranie surowców- drewno czy złoto noszą z lasu do zamku i całkiem ładnie to wyszło. Choć fakt że mapki były proste i w zasadzie nie musiały jednostki szukać drogi- bardziej obijały się o drzewa czy skały;)

A sporo będą Twoje miasta? może spróbuj z tym co Ci dałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, miasto miastem, do trybu kampanii, czy czegoś takiego będą raczej małe, ale jakby miała być cała mapa, czy może nawet edytor tam włożę, to już gorzej... grałeś może kiedyś w "Zeus - pan Olimpu" ? Tam właśnie jest taki system, tylko nie wiem, na jakiej zasadzie to może działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz 3 różne algorytmy stosowane do path findingu http://www.host-a.net/u/paul23/pathfinding.gmk autorstwa paul23 z yoyoGMC. Można porównać je i widać jak algorytm Dijkstra nie daje sobie w GMie rady. Najszybszy jest ten 2 ale nie jest tak precyzyjny ( nie obiera zawsze najkrótszej drogi ) jak A*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...