uzu13 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam. Jak zrobic aby na 5 klatce sprita, dziala sie akcja ? A sprit ma np 30 klatek. gdy uzyje if image_single to cos albo blad, albo nie dziala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 STEP GML if image_index = 5 then // jakaś akcja</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 GML if floor(image_index)=5 { } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 @jaklub a kiedy image _index nie jest liczbą całkowita?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 image_index += 0.5; //w stepie I już nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 image_index += 0.5; //w stepie I już nie jest. No to przepraszam bardzo, ale ja tu czegoś nie rozumiem. Jakim cudem klatka animacji może mieć numer 0.5, lub inny niecałkowity? Wytłumacz mi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 i co? lewa połowa klatki będzie z klatki 343, a prawa połowa z klatki 344? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 no właśnie dlatego dałem floor(image_index), głuptasy image_index NIE MUSI być liczbą całkowitą. jak myślicie, Moe i Mentoss, co się dzieje, gdy image_speed=0.5? nie ma dodatkowej wartości, która odpowiadałaby za ułamki w image_index, bo to "nielogiczne mieć klatkę 1.5". po prostu przy rysowaniu to jest zaokrąglane. nie jestem jednak pewny, czy zamiast tego nie powinno być round. wydaje mi się, że 1 i 1.9 to ta sama klatka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 @Jaklub: Powinno być round() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 nie powinno. właśnie sprawdziłem, np. 0.8 wyświetla pierwszą klatkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Powinno, powinno, coś źle sprawdziłeś. Nie wprowadzaj niedoświadzczonych userów w błąd. Edit: A tak wogóle to 0.8 powinno wyświetlać pierwszą klatkę. A z floor wyświetla zerową (zerowa klatka też istnieje!). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 Powinno, powinno, coś źle sprawdziłeś. Nie wprowadzaj niedoświadzczonych userów w błąd. Edit: A tak wogóle to 0.8 powinno wyświetlać pierwszą klatkę. A z floor wyświetla zerową (zerowa klatka też istnieje!). mówiąc pierwszą klatkę miałem na myśli klatkę zerową, właśnie. jak ja coś mówię, sprawdzam to, a jak nie sprawdzam - wtedy wyraźnie to piszę. taka jest moja zasada. udowadniałem, że nie powinno być round, tylko floor. 0 wyświetla pierwszą (czyli jak wolisz - zerową) klatkę, 0.8 wyświetla też zerową, a 1 wyświetla już pierwszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2010 floor, a jak chcecie mieć image_index z ułamkiem to ustawcie image_speed na jakiś ułamek. Simple. Ave. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się