Elevator Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Chcialem zrobic mozliwosc rysowania lewym przyciskiem myszy, cos jak w paincie Ustawilem w object0 'left button' - 'draw sprite' sprite0 (tam znajduje sie czarna kropka) Ale po uruchomieniu klikam i nic :jezor:, nie rysuje mi sprite0 Bede dozgonnie wdzieczny za udzielona pomoc a jeszcze bardziej za udzielona pomoc w bloczkach :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Rysowanie robi się na surfaceach tutaj masz tutoriala jak tego używać. https://gmclan.org/index.php?czytajart=38 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kt1117 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Objektowi0 musisz ustawić dowolny sprite i zaznaczyć visable- tylko takie obiekty generują event draw, a kiedy -wstawisz cokolwiek do tego eventa obiek0 zniknie(nie będzie narysowany),ale sprite'k się pojawi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Już samo to że chce coś narysować jak w paint na spritach/obiektach jest błędem bo to będzie niewydajne. Powyższy tutorial jest także przykładem rysowania kółek za pomocą lewego przycisku myszki także pasuje on do tego problemu idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Uzylem tego poradnika, stawianie pixeli (zamienilem z kolek) dziala jak najbardziej, zapisywanie tez, dzieki :thumbsup: Mam jeszcze kilka pytan wiec zadam je tutaj zeby nie otwierac kolejnego tematu <_< A mianowicie, jak zrobic, zeby przy zapisywaniu pliku pojawialo sie takie okno: http://www.umcs.lublin.pl/images/media/Ele...z.jako.JPEG.JPG Lub przynajmniej, zeby kazdy zapisywany plik mial nazwe kolejno obrazek1, obrazek2, obrazek3 itd..? Mam tez problem z "otwieraniem" jakiegos obrazka, szukalem na googlach czegos o wczytywaniu surface'ow, ale nic nie znalazlem :crying: W tym poradniku tez niczego o tym nie bylo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 surface_save(ind,get_save_filename(mask,directory)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Coz, dziala :D Rozumiem, ze z wczytywaniem obrazkow nici? Mam kolejny problem, a mianowicie - jak sprawic, zeby po kliknieciu lewym przyciskiem myszy na object1, sprite1 zmienial sie na sprite2? Zeby wszystkie aktualne obiekty w roomie ze sprite1 zmienily swoj wyglad na sprite2? Jest to mozliwe w ogl? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 GML all.sprite_index=sprite2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Dziękuję :) Jeszcze jedno pytanko xP GML color1 = make_color_rgb(255,0,255); Mam to gdy klikne na rozowego sprita, ale kolor sie zmienia na CIEMNIEJSZY niz powinien http://www.webdiner.com/annexe/hexcode/hexcode.htm Tutaj znajduje sie lista kolorow i ich RGB - wedlug niej uznalem ze 255,0,255 to rozowy U mnie gdy klikne na rozowego sprita, nie zmienia sie na 255,0,255 tylko na 128-0-128, a to jest dla mnie problem Probowalem zmieniac background rooma z szarego na bialy, moze on "sciemnial" kolory myslalem, ale nie podzialalo Dodam ze mam surface na calej szerokosci i wysokosci rooma @E Mam to z wszystkimi kolorami oprocz czarnego, nawet bialy jest szary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Zmień alpha tego sprite/obiektu/tego czegoś, background czarny żeby był. Im alpha większe, tym kolor będzie jaśniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 Kolory możesz ustalać hexami w taki sposób: GML color1 = $FF00FF; z tym że tutaj drobna pułapka. W game makerze jest odwrócona trochę kolejność: $BBGGRR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 25 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Dziala :D Teraz z kolei mam taki problem GML draw_sprite_ext(bialy_sredni,0,mouse_x,mouse_y-32,1,1,0,color1,1); Mianowicie na surface po kliknieciu LPM stawiam sprita "bialy_sredni" (jest to sredniej wielkosci kropka), zalezy mi abym po kliknieciu na object1 (przedstawia duza kropke) stawial za pomoca LPM inne sprity a dokladniej "bialy_duzy", a gdy klikne na object2 (przedstawia srednia kropke) znowu stawial sprity "bialy_sredni" Probowalem bloczku change sprite, ale moj object stawiajacy "kropki" nie ma sprita i tym bardziej nie stawia ich na jego wzor, tak wiec nie zadzialalo @E Jesli nie da sie tego zrobic, chetnie zadowole sie zmiana scalex, scaley stawianej kropki po zmianie wielkosci pedzla (czyli po kliknieciu na object1 lub object2), ale to takze jest dla mnie niewykonalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Chcesz rysować koła? Dwie funkcje tutaj mogą ci się przydać. GML draw_circle_color(x,y,r,col1,col2,outline) outline - to jest czy nie ma być wypełnione r - to będzie promień więc przeskalować będzie ci łatwo. GML draw_set_circle_precision(precision) Za pomocą tego ustawisz kanciastość koła czyli jego precyzje. Wartość precision musi być podzielna przez 4. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 25 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Chce rysowac kola co mam juz za soba Twoj sposob na to tez mi odpowiada Jednak chodzilo mi o to, zeby po kliknieciu na jakis objekt zamiast domyslnych kol stawiac wieksze kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piedro Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 w create: wielk=1 klikniecie na wieksze kolo: wielk=2 klikniecie na małe koło: wielk=1 i.. if wikelk=1 {draw_sprite_ext(bialy_sredni,0,mouse_x,mouse_y-32,1,1,0,color1,1);} if wikelk=2 {draw_sprite_ext(bialy_duzy,0,mouse_x,mouse_y-32,1,1,0,color1,1);} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 No jeżeli te buttony czy co tam masz faktycznie są obiektami z maską to możesz zrobić coś takiego: GML (create) // zdefiniuj sobie maxymalny i minimalny rozmiar koła global.maxR = 10; global.minR = 1; // teraz aktualny rozmiar kola ( na poczatku jest domyslnym ) global.curR = 5; // ( skrot cur jest od current)</span> i teraz w obiekcie buttona, który będzie zwiększał koło, zrób "event mouse left pressed" a w nim GML global.curR += 1; global.curR = min( global.curR, global.maxR ); // to ograniczy wielkosc jak zmienna wyjdzie poza global.maxR</span> analogicznie w obiekcie buttona, który będzie zmniejszał: GML global.curR -= 1; global.curR = max( global.curR, global.minR ); // to ograniczy wielkosc jak zmienna bedzie mniejsza od global.minR</span> Teraz w Obiekcie w którym wyświetlasz te kółka czy tam rysujesz na surfasie to rysuj koła tak: GML draw_circle_color( mouse_x , mouse_y, global.curR, col1, col2, outline ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się