Skocz do zawartości

Pomoc z ekranem


Shift

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pierdole, no sory że przeklinam, ale do tego nawet przykładu nie trzeba.

 

W opcjach rooma włączasz view0 i view1. Jeśli Ekran jest 640x480 to każdy view ma 640x240, jak 800x600 to 800x300...(i tak dalej)

Potem ustawiasz porty. Port to to na którym miejscu ekranu będzie wyświetlany dany view.

Jak masz 640x480 to view0 ma x i y 0, width 640 i height 240. Za to view1 ma x 0, y 240 width 640 i height 240. W ten sposób ustawiasz view pod viewem. Teraz tylko wybierasz żeby view0 podazal za jednym graczem a view 1 za drugim.

 

To takie łatwe że ogarnąłem to zanim nauczyłem się robić strzelanie w grach.(nie miałem internetu wtedy jeszcze :) )

 

A jeśli masz do wyboru grę na jednego i na dwóch graczy to wtedy ustawiasz to wszystko skryptami.(w roomie uruchom tylko te dwa viewy, ale nic w nich nie ustawiaj)

GML
//gra dla jednego gracza

view_object[0]=GraczPierwszy //To skryptowa wersja wyboru za czym ma podazac kamera

view_hborder[0]=640 //skryptowa wersja szerokosci ekranu

view_vborder[0]=480 //skryptowa wersja wysokosci ekranu

view_xport[0]=0 //skryptowa wersja portu x

view_yport[0]=0 // skryptowa wersja portu y

view_wport[0]=640 // skryptowa wersja szerokosci na jakeij ma byc wyswietlany ekran

view_hport[0]=480 // skryptowa wersja wysokosci na jakiej ma byc wyswietlony ekran

/* zauwaz ze view_hborder i view_hport oraz view_vborder i view_vport sa takie same. To dlatego, ze jest jeden gracz i jego

widok ma byc rozciagniety na calym ekranie.*/

GML
//gra dla dwoch graczy. Zauwaz ze wszystko jest podzielone na pol dla graczy zeby mieli po pol ekranu.

view_object[0]=GraczPierwszy

view_hborder[0]=640

view_vborder[0]=240

view_xport[0]=0

view_yport[0]=0

view_wport[0]=640

view_hport[0]=240

/*Wlasnie ustawilismy graczowi pierwszemu wyswietlanie jego widoku na pol wysokosci ekranu i cala szerokosc, co robi efekt

dobrze znanego Ci podzielenia ekranu ze jeden gracz jest u gory a jeden na dole.(ponizej kod na tego na dole)*/

//gracz drugi

view_object[1]=GraczDrugi

view_hborder[1]=640

view_vborder[1]=240

view_xport[1]=0

view_yport[1]=240 //prostokat dla gracza drugiego ma wszystko jak dla pierwszego. Zmienilismy tylko wysokosc, zeby

//sie nie nakladaly

view_wport[1]=640

view_hport[1]=240

 

Myślę że objaśnienie jest więcej warte od zrzynania przykładu, wiec zapoznaj się z komentarzami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...