Shift Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Siema jak rozdzielic ekran na 2 ze po jednej stronie kolega po 2 ja gram oczywisie na 1 kompie.Chodzi o strzelaninke z gory dzieki :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Gra musi mieć opcję multiplayer z funkcją rozdzielonego ekranu. Kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shift Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Moe a jak ta funkcje zrobic :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moe Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Wchodzisz w opcje multiplayeru... Samemu takiej funkcji nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shift Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 prosta czynosc przekroic ekran na 2 czesci po jednej ja chodze swoim po drugiej (ktos) nie darady zrobic ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Ale chodzi ci o zrobienie takiej ocji w swojej grze czy wlaczyc to w jakims multi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Łap przykład, zrobiłem ci w nim ustawienie widoku oraz wyświetlanie osobnego huda na osobnych viewach. https://gmclan.org/up539_12_HsplitScreen_z_HUDem.html EDIT: dzielenie ekranu jest w ustawieniach rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 kurka wodna, przecież jest tego przykład na stronie głównej czy ktoś w ogóle tam zagląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shift Opublikowano 16 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 A mozna to zrobi na 7.0 lub na 6.1 gma.z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 http://www.gmclan.org/up539_11_HsplitScreen_z_HUDem.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Ja pierdole, no sory że przeklinam, ale do tego nawet przykładu nie trzeba. W opcjach rooma włączasz view0 i view1. Jeśli Ekran jest 640x480 to każdy view ma 640x240, jak 800x600 to 800x300...(i tak dalej) Potem ustawiasz porty. Port to to na którym miejscu ekranu będzie wyświetlany dany view. Jak masz 640x480 to view0 ma x i y 0, width 640 i height 240. Za to view1 ma x 0, y 240 width 640 i height 240. W ten sposób ustawiasz view pod viewem. Teraz tylko wybierasz żeby view0 podazal za jednym graczem a view 1 za drugim. To takie łatwe że ogarnąłem to zanim nauczyłem się robić strzelanie w grach.(nie miałem internetu wtedy jeszcze :) ) A jeśli masz do wyboru grę na jednego i na dwóch graczy to wtedy ustawiasz to wszystko skryptami.(w roomie uruchom tylko te dwa viewy, ale nic w nich nie ustawiaj) GML //gra dla jednego gracza view_object[0]=GraczPierwszy //To skryptowa wersja wyboru za czym ma podazac kamera view_hborder[0]=640 //skryptowa wersja szerokosci ekranu view_vborder[0]=480 //skryptowa wersja wysokosci ekranu view_xport[0]=0 //skryptowa wersja portu x view_yport[0]=0 // skryptowa wersja portu y view_wport[0]=640 // skryptowa wersja szerokosci na jakeij ma byc wyswietlany ekran view_hport[0]=480 // skryptowa wersja wysokosci na jakiej ma byc wyswietlony ekran /* zauwaz ze view_hborder i view_hport oraz view_vborder i view_vport sa takie same. To dlatego, ze jest jeden gracz i jego widok ma byc rozciagniety na calym ekranie.*/ GML //gra dla dwoch graczy. Zauwaz ze wszystko jest podzielone na pol dla graczy zeby mieli po pol ekranu. view_object[0]=GraczPierwszy view_hborder[0]=640 view_vborder[0]=240 view_xport[0]=0 view_yport[0]=0 view_wport[0]=640 view_hport[0]=240 /*Wlasnie ustawilismy graczowi pierwszemu wyswietlanie jego widoku na pol wysokosci ekranu i cala szerokosc, co robi efekt dobrze znanego Ci podzielenia ekranu ze jeden gracz jest u gory a jeden na dole.(ponizej kod na tego na dole)*/ //gracz drugi view_object[1]=GraczDrugi view_hborder[1]=640 view_vborder[1]=240 view_xport[1]=0 view_yport[1]=240 //prostokat dla gracza drugiego ma wszystko jak dla pierwszego. Zmienilismy tylko wysokosc, zeby //sie nie nakladaly view_wport[1]=640 view_hport[1]=240 Myślę że objaśnienie jest więcej warte od zrzynania przykładu, wiec zapoznaj się z komentarzami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się