Dawidsu Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 Mam problema! Jak można wykryć rozdzielczość ekranu, którą ma w danym momencie użytkownik? Da się to w ogóle zrobić? No i jak, jeśli tak? Gdy używam tego kodu: room_width=screen_width; room_height=(screen_height-32); W pierwszej linijce pojawia się błąd: Cannot assign to the variable Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woock Opublikowano 23 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2004 Wygląda na to, że room_width należy do zmiennych "niezmienialnych" :rolleyes: Znaczy się zmienna ta istnieje, ale nie możesz jej modyfikować za pośrednictwem kodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 24 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2004 Krótko mówiąc room_width i room_height to stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 24 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2004 Racja. W takim razie jak mam ustawić wysokość i szerokośc roomu do rozdzielczości. Chyba zresztą screen_width i screen_height nie oznaczają rozmiarów rozdzielczości. Jak je wykryć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 24 Lipca 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2004 NIe chce mi sie zagladac do helpa. Jesli cos takiego jest mozliwe, to zapewne w GM 5.3 wersji zarejestrowanej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 26 Lipca 2004 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 W ZAREJESTROWANEJ WERSJI GM 5.3: room_set_width(ind,w) ind = numer rooma, w to rozmiar room_set_height(ind,h)ind = numer rooma, h to rozmiar można nawet stworzyć nowy room w trakcie gry, ale: 1. żre ram 2. żre ram 3. żre ram 4. spowalnia grę i prowadzi do niekontrlolowanych errorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 26 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2004 Coś nie działa... A mam zarejestrowaną wersję 5.3a !!! Chyba, że źle wpisuję width i height. Może ma być w cudzysłowiach, czy jak? Aha: wykryć rozdzielczość można dzięki monitor_height i monitor_width Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lipca 2004 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2004 sprawdź w helpie, moze źle przeczytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Ja mam jeszcze jeden problem. Nie wiem jak wykryć, jakie jest w danym momencie odświeżanie monitora. Bo nie chcę przy zmianie rozdzielczości zmieniać odświeżania... P.S. Funkcje monitor_width i monitor height (te do wykrywania rozdzielczości) są niezmienialne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Powinno wystarczyć jak w opcjach zaznaczysz Refresh Frequency: Default :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 No tak... tylko, że ja zmieniam rozdzielczość podczas gry. Kodem set_graphics_mode i tam trzeba podać odświeżanie. Przy opisie tej funkcji w helpie Mark Overmars niestety nie napisał nic o defaultach. :/ set_graphics_mode(exclusive,horres,coldepth,freq,fullscreen,winscale,fullscale) This function sets the graphics mode during run time. exclusive indicated whether to use exclusive graphics mode. horres indicates the horizontal resolutions (use one of the following values: 320, 640, 800, 1024, 1280, 1600). Use 0 to not change the resolution. The correct vertical resolution it taken. coldepth indicates the color depth (16 or 32). frequency indicates the frequency (use one of the following values 60, 70, 75, 80, 100, 120). fullscreen indicates whether to run in fullscreen mode. winscale indicates the scaling factor in windowed mode (1=no scaling). fullscale indicates the scaling factor in fullscreen mode (1 = no scaling, 0 = maximal scaling). Please realize that changing the graphics mode normally results in some flickering of the screen. So only do it when strictly necessary. You can e.g. use this routine to create a first room in which the user can select the resolution. Only available in the registered version. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Potestuj z wartociš -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidsu Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Przy wstawieniu tam -1 odświeżanie ustawia się na 60 :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się