Skocz do zawartości

Wykrywanie rozdzielczości


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problema!

Jak można wykryć rozdzielczość ekranu, którą ma w danym momencie użytkownik? Da się to w ogóle zrobić? No i jak, jeśli tak?

 

Gdy używam tego kodu:

room_width=screen_width;
room_height=(screen_height-32);

W pierwszej linijce pojawia się błąd:

Cannot assign to the variable
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W ZAREJESTROWANEJ WERSJI GM 5.3:

 

room_set_width(ind,w) ind = numer rooma, w to rozmiar
room_set_height(ind,h)ind = numer rooma, h to rozmiar

 

można nawet stworzyć nowy room w trakcie gry, ale:

1. żre ram

2. żre ram

3. żre ram

4. spowalnia grę i prowadzi do niekontrlolowanych errorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie działa... A mam zarejestrowaną wersję 5.3a !!! Chyba, że źle wpisuję width i height. Może ma być w cudzysłowiach, czy jak?

 

Aha: wykryć rozdzielczość można dzięki monitor_height i monitor_width

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam jeszcze jeden problem. Nie wiem jak wykryć, jakie jest w danym momencie odświeżanie monitora. Bo nie chcę przy zmianie rozdzielczości zmieniać odświeżania...

 

P.S. Funkcje monitor_width i monitor height (te do wykrywania rozdzielczości) są niezmienialne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... tylko, że ja zmieniam rozdzielczość podczas gry. Kodem set_graphics_mode i tam trzeba podać odświeżanie. Przy opisie tej funkcji w helpie Mark Overmars niestety nie napisał nic o defaultach. :/

 

 

set_graphics_mode(exclusive,horres,coldepth,freq,fullscreen,winscale,fullscale) This function sets the graphics mode during run time. exclusive indicated whether to use exclusive graphics mode. horres indicates the horizontal resolutions (use one of the following values: 320, 640, 800, 1024, 1280, 1600). Use 0 to not change the resolution. The correct vertical resolution it taken. coldepth indicates the color depth (16 or 32). frequency indicates the frequency (use one of the following values 60, 70, 75, 80, 100, 120). fullscreen indicates whether to run in fullscreen mode. winscale indicates the scaling factor in windowed mode (1=no scaling). fullscale indicates the scaling factor in fullscreen mode (1 = no scaling, 0 = maximal scaling). Please realize that changing the graphics mode normally results in some flickering of the screen. So only do it when strictly necessary. You can e.g. use this routine to create a first room in which the user can select the resolution. Only available in the registered version.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...