DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Witam. Wie ktoś czy do silnika UDK(Unreal Development Kit) są jakieś kursy jak go obługiwać itp? Jak by były po polsku to już wqle ...ale pewnie nei ma :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Po polsku nie ma. Chodzi ci bardziej o sam edytor czy UnrealScript? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 No właśnie. Sytuacja jest taka: Pobrałem UDK, zainstalowałem i wszystko ładnie pięknie :) Teraz chciałbym wiedzieć co/gdzie/jak :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 To nie zupka chińska, tutaj nie ma nic w 5 minut. Poszukaj, poczytaj, postudiuj, za jakiś czas zobaczysz pierwsze rezultaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Sam edytor: http://udn.epicgames.com/Three/VideoTutorials.html W sekcji 3D Buzz filmiki masz dotyczące edytora( trochę pobierania jest :P ) Co do unrealScript pobierz źródła kilku gier z oficjalnej strony. US edytuję się w VC++ z nakładką nFrige i pluginem Od Epic-a To nie zupka chińska, tutaj nie ma nic w 5 minut. Poszukaj, poczytaj, postudiuj, za jakiś czas zobaczysz pierwsze rezultaty. z samym kimset-em można coś prostego zrobić( takie gm-owe klocki ;) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 aha :) Czyli Edytor odpowiada za samą mapę, reszta to UnrealScript? Na początek tym się zajmę :D Możesz powiedzieć co konkretnie muszę zrobić aby to edytować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Czyli Edytor odpowiada za samą mapę nie do końca. W edytorze robi się grę na podstawie unreal-turnament-u Możesz powiedzieć co konkretnie muszę zrobić aby to edytować? Najpierw pobaw się edytorem, zobacz co i jak, w linku który ci podałem masz wszystkie podstawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 chodzi mi o edycję skryptów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Co do unrealScript pobierz źródła kilku gier z oficjalnej strony. US edytuję się w VC++ z nakładką nFrige dokładniej: http://wiki.pixelminegames.com/index.php?t...me_installation http://udn.epicgames.com/Three/Development...ml#ProjectSetup Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 dzięki :] I mam jeszcze tylko jedno pytanie: Jak stworzyć nowy projekt czy coś takiego? żeby od 0 pisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 http://wiki.pixelminegames.com/index.php?t...ols:nFringe:FAQ żeby od 0 pisać? życzę powodzenia :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 aha xD Czyli nie warto :D ok :) Dięki za pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Warto. W udk można napisać fajną grę, tylko mówię że nie od 0. Wykorzystaj gotowe skrypty AI, SA itp. Ja kiedyś zrobiłem prostą grę strategiczną ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DobryZiom Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Ja nie wiem czy się za to wezmę :) Trochę się pobawię i zobaczę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zaczęcie nowego projektu nie jest tutaj kliknięciem "new file" sprawa wygląda zupełnie inaczej, trzeba najpierw przygotować odpowiednie foldery: Zanim coś zaczniesz na wszelki wypadek zrób kopię zapasową całego UDK Podane niżej instrukcje są kompatybilne z wersją UDK: august 08 2010 1. Dodaj folder z nazwą twojej gry do UDKGame/Content w nim dwa kolejne foldery levels i UPK ( levels i UPK nie wymagane ale lepiej sobie to tak zorganizować ) - Do folderu levels jak się domyślasz będziesz zapisywał mapy ( mają rozszerzenie .udk < to rozszerzenie można zmienić po zakupie komercjalnej licencji ) - Do folderu UPK będziesz zapisywał assety ( .upk ), z których będą korzystały levele. 2. Dodaj folder z nazwą twojej gry do Development/Src a w nim jeszcze folder Classes - do folderu Classes będziesz wkładał swoje nieskompilowane scrypty ( .uc ) 3. Stwórz nową mapę i zapisz ją w folderze z twoją grą: NazwaTwojejGry/levels/NazwaTwojejMapyStartowej.udk 4. Jeżeli mapa korzysta z jakiś niezapisanych assetów to zapisz je w NazwaTwojejGry/UPK/ 5. Aby zacząć od pustego projektu nie wzorującego się na Unreal Tournamencie dodaj do folderu Classes 3 scrypty: - stwórz plik textowy MojaGraGameInfo i zmień mu rozszerzenie na .uc: class MojaGraGameInfo extends GameInfo; defaultproperties { } Ta klasa odziedziczy wszystkie funkcje, zmienne, struktury, itd. po klasie GameInfo ( możesz ją znaleźć w development/Src/engine ) zaznaczę że klasa GameInfo nie jest klasą gry Unreal Tournament a prawie podstawową klasą silnika unreala, dlatego nie zawiera ona żadnego trybu rozgrywki klasa GameInfo unreal Tournamenta ma nazwę: UTGame.uc i jest w folderze development/Src/UTGame - stwórz plik textowy MojPawn i zmień mu rozszerzenie na .uc: class MojPawn extends Pawn; defaultproperties { } Odpowiednik Unreal Tournamenta to UTPawn.uc i jest w folderze development/Src/UTGame - stwórz plik textowy MojPlayerController i zmień mu rozszerzenie na .uc: class MojPlayerController extends GamePlayerController; defaultproperties { } Tutaj info GamePlayerController.uc jest w folderze development/Src/GameFramework/Classes nie w Engine 6. Engine musi znać położenie nowych plików trzeba go poinformować w plikach configuracyjnych .ini - W UDKGame/Config/DefaultGame.ini odnajdź sekcję [Engine.GameInfo] i w niej zmień 4 wartości: DefaultGame=NazwaFolderuGry.MojeGameInfo DefaultServerGame=NazwaFolderuGry.MojeGameInfo PlayerControllerClassName=NazwaFolderuGry.MojPlayerController DefaultGameType="NazwaFolderuGry.MojeGameInfo"; jeżeli będziesz chciał kiedyś jeszcze odpalić demko UT to nie zamieniaj tych wartości tylko skopiuj je i wstaw przed DefaultGame, DefaultServerGame, PlayerControllerClassName, DefaultGameType średniki wtedy silnik potraktuje to jako komentarz dopiero skopiowane sobie zamień 7. W DefaultEngine.ini znajdź [unrealEd.EditorEngine] i w niej dodaj +ModEditPackages=NazwaFolderuZGra pod: +EditPackages=UTGame +EditPackages=UTGameContent tj. +EditPackages=UTGame +EditPackages=UTGameContent +ModEditPackages=NazwaFolderuZGra Dzięki temu Silnik będzie w stanie znaleźć twoje assety gry i levele W sekcji zmień Map i LocalMap Map=NazwaTwojejMapyStartowejBezPodawaniaRozszerzenia LocalMap=NazwaTwojejMapyStartowejBezPodawaniaRozszerzenia Dzięki temu będzie w stanie odpalić mapę startową. 8. Usuń wszystkie konfigi zaczynające się na UDK, po odpaleniu gry lub edytora zostaną wygenerowane nowe konfigi UDK na podstawie tych z Default 9. utwórz skrót od pliku Binaries/UDK i nadaj mu dodatkowy parametr -log Ten skrót będzie odpalał grę z dodatkowym okienkiem debugującym 10. Odpal Unreal Fronted i rozwiń button make, włącz Full Recompile 11. uruchom grę Launch Mam nadzieję że niczego nie pominąłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 @up trochę się namęczyłeś ale dałem to kilka linków przedtem ;) http://udn.epicgames.com/Three/Development...ml#ProjectSetup przynajmniej po polski :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Rzeczywiście nie sprawdziłem tego, no cóż :P. Edit: ale widzę że w tym tutku z udn dodali parę niepotrzebnych rzeczy moja wersja prostsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się