krzysio664 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 No właśnie jak zrobić rysowanie backgrounda wczytanego z pliku? z add_background i draw_background. Próbowałem również danie kodu w creation code w roomie lecz nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 global.back1 = background_add(ścieżka obrazka+rozszerzenia,pozostałe argumenty) Potem wszelkie funkcje itp. z backgroundem działają, jeśli jako id podasz global.back1. Np. background_index[0]=global.back1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Hmmm, i to do create w obiekcie? global.back1 = background_add(ścieżka obrazka+rozszerzenia,pozostałe argumenty) - i to wszystko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Możesz dać to w Create albo w Creation Code rooma. Potem wszystkie funkcje z backgroundami działają z global.back1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Potem wszystkie funkcje z backgroundami działają z global.back1. Nie za bardzo rozumiem, możesz jaśniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Po użyciu global.back1 = background_add(ścieżka obrazka+rozszerzenia,pozostałe argumenty) w Create lub w Creation Code, możesz używać zmiennej global.back1 do dowolnej funkcji itp., ktora dotyczy backgrounda, np. draw_background(global.back1,x,y) lub background_index[0]=global.back1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Można też użyć GML background_index[index] =...; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 GML (create) back=background_add(sciezka dostepu,1,1) GML (draw) draw_background(back) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zapoda ktoś jakiś przykład bo dalej mi nie wchodzi... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 W create napisz: GML background = background_add('ścieżka dostępu', 1, 1) A w draw: GML background_draw(background, x, y) Najłatwiej jak masz background w tym samym folderze co gra. Wtedy wystarczy podać nazwę pliku np.: GML background_add('background.gif', 1, 1) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Nie działa... u mnie (a w GM8 tak samo?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
flipper Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 W GM8 wszystko działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Tylko pamiętaj, że jeżeli deklarujesz to do zmiennej lokalnej to tylko w tym obiekcie możesz korzystać z tej zmiennej. Jak chcesz korzystać wszędzie to użyj przed zmienną przedrostka "global." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Zapoda ktoś przykład, będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasor Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Przykład. LINK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Dziwne ale też nie działa... Coś jest nie tak... Pomoże ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 @ odświeżam Pomoże ktoś??? PS. Sorry za double-posta ale to jest ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 A jaki masz błąd? Masz wersje PRO? Sprawdziłeś, czy masz taki plik, do jakiego sasor dał ścieżkę w przykładzie? Weź no trochę sam pokombinuj, bo już prościej się nie da wytłumaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 A jaki masz błąd? Masz wersje PRO? Sprawdziłeś, czy masz taki plik, do jakiego sasor dał ścieżkę w przykładzie? Weź no trochę sam pokombinuj, bo już prościej się nie da wytłumaczyć. Mam wersje Pro - przecież to podstawa :mellow: Nie mam w ogolę błędu - tworze obiekt z add_background i draw_background daje go do rooma i nic się nie wyświetla. Myślisz że jestem taki głupi że zapomniałem dodać pliku? :dots: Ja proszę tylko o przykład (działający) ... u mnie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Zamiast prosić o przykład, mógłbyś napisać co Ci nie działa. Czy wyskakuje jakiś błąd, czy może w ogóle nie wyświetla backgraund'a. Wrzuć kod jaki masz, może zapomniałeś o czymś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 No więc: Create: GML tlo = background_add("tlo.png",0,0); Draw: GML draw_background (tlo,0,0); Gdy włączam to albo się nic nie pokazuje, albo tylko jednorazowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Przepisałem Twój kod i mi działa. (Brakuje jednego argumentu w pierwszej funkcji, pewnie źle wpisałeś). Może korzystasz z view'a i przesuwasz go zaraz jak odpalasz grę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Nie korzystam z viewa. Mam tylko ten kod i obraz tła. E: Jakiej funkcji zapomniałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Nie funkcji, a argumentu w background_add(). Funkcja ta ma cztery argumenty, nie trzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Tylko że ja korzystam ze GM8 i tam są tylko 3 argumenty (fname, removeback i smooth). E: A teraz dopiero zauważyłem, jeżeli gm znalazł jakiś plik to nazwę wraz z formatem zmienia kolor na szary. A u mnie nie zmienił, tak jakby go nie znalazł. Ale wczytuje, tylko że jednorazowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasor Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Również przepisałem twój kod i wszystko gra, tylko teraz powstaje pytanie czy tło jest z folderem z grą bo jeśli nie to musisz dopisać do niego jeszcze ścieżkę dostępu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Gra wraz z plikiem są w tym samym folderze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 to może zrób test i sprawdź co zwraca ci background_add() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysio664 Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Chodzi Ci o argumenty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 29 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2010 nie, chodzi mi o to co zwraca ci funkcja background_add() do zmiennej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi