Skocz do zawartości

Nazywanie plików w grze


matik97

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić coś takiego żeby jak chce zapisać grę to mnie program pyta o nazwę, którą wpisuje w jakieś okienko i jak zrobić coś takiego żeby obiekt nam w roomie pisał nazwy plików które możemy wybrać(głównie chodzi o to żeby uniknąć wyświetlania okienka Windowsowskiego, żeby program po odczytaniu nazwy sam tworzył plik w jakimś domyślnym folderze)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do drugiego, hm przepis na sukces:

 

tablica lub lista do tego dwie szklanki funkcji file_find_first, jedna miseczka file_find_next i posypka od while'a.

 

miksujemy....

GML
plik[] = file_find_first( '*.png', fa_readonly );

 

if (plik[] != '')

{

while ( plik[] != '' )

{

plik[] = file_find_next();

show_message(plik[]);

}

}

file_find_close();

 

i oto mamy produkt w postaci gołąbków bez zawijania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (create)
menu=0

i=0

plik = file_find_first( '*.rozszeżenie zapisu', fa_readonly );

while ( plik != '' )

{

plik = file_find_next();

i+=1

}

GML (step)
if menu>i-1

{

menu=0;

}

 

if menu<0

{

menu=2;

}

if keyboard_check_pressed(vk_up)

{

menu-=1;

}

else

if keyboard_check_pressed(vk_down)

{

menu+=1;

}

if keyboard_check_pressed(vk_enter)

{game_load(plik[menu])}

GML (draw)
for(i=0;i<i;i+=1)

{

if menu=i

{

draw_set_color(c_red);

}

else

{

draw_set_color(c_black);

}

draw_text(x,y+16*i,plik);

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, a te tablice to nie powinny mieć jakiejś iteracji? Nie zauważyłem, aby to działało jak w PHP, lub żeby zmienna[] zwracał ostatni element w tablicy...

 

damn, za duzo pehapa, pomyliło mi się.

 

menu=0

i=0

plik = file_find_first( '*.rozszeżenie zapisu', fa_readonly );

while ( plik != '' )

{

plik = file_find_next();

i+=1

}

 

przydało by sie jeszcze zamknąć wyszukiwanie file_find_close();

 

 

GML
f = 0;

plik[ f ] = file_find_first( '*.gif', fa_readonly );

 

while ( plik[ f ] != '' )

{

f+=1;

plik[ f ] = file_find_next();

show_message(plik[ f ]);

}

 

file_find_close();

 

 

GML
i = 0;

 

while ( plik[ i ] != '')

{

draw_text(10i,10+20*i,plik[ i ]);

i += 1;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

W ten sposób, masz w ostatnim elemencie zawsze '', czyli o jeden plik za duzo. Juz bardziej cos w ten desen:

 

GML
var p;

f = 0;

while ( true )

{

if (f == 0) p = file_find_first( '*.gif', fa_readonly );

else p = file_find_next();

if (p == '' ) break; else plik[ f ] = p;

f+=1;

show_message(plik[ f ]);

}

 

file_find_close();

 

W gm brakuje postinkrementacji, bez kitu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...