matik97 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Jak zrobić coś takiego żeby jak chce zapisać grę to mnie program pyta o nazwę, którą wpisuje w jakieś okienko i jak zrobić coś takiego żeby obiekt nam w roomie pisał nazwy plików które możemy wybrać(głównie chodzi o to żeby uniknąć wyświetlania okienka Windowsowskiego, żeby program po odczytaniu nazwy sam tworzył plik w jakimś domyślnym folderze)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasor Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Co do tej pierwszej prośby to może : GML var w; w=get_string('Zapisywanko','') if w != '' then game_save(w); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 co do drugiego, hm przepis na sukces: tablica lub lista do tego dwie szklanki funkcji file_find_first, jedna miseczka file_find_next i posypka od while'a. miksujemy.... GML plik[] = file_find_first( '*.png', fa_readonly ); if (plik[] != '') { while ( plik[] != '' ) { plik[] = file_find_next(); show_message(plik[]); } } file_find_close(); i oto mamy produkt w postaci gołąbków bez zawijania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Hm, a te tablice to nie powinny mieć jakiejś iteracji? Nie zauważyłem, aby to działało jak w PHP, lub żeby zmienna[] zwracał ostatni element w tablicy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik97 Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 A jak zrobić żeby zamiast wyświetlać komunikatów z nazwą pliku jakiś kontroler pisał mi w roomie wszystkie możliwe do wyboru opcje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 GML (create) menu=0 i=0 plik = file_find_first( '*.rozszeżenie zapisu', fa_readonly ); while ( plik != '' ) { plik = file_find_next(); i+=1 } GML (step) if menu>i-1 { menu=0; } if menu<0 { menu=2; } if keyboard_check_pressed(vk_up) { menu-=1; } else if keyboard_check_pressed(vk_down) { menu+=1; } if keyboard_check_pressed(vk_enter) {game_load(plik[menu])} GML (draw) for(i=0;i<i;i+=1) { if menu=i { draw_set_color(c_red); } else { draw_set_color(c_black); } draw_text(x,y+16*i,plik); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 GML for(i=0;i<i;i+=1) właśnie napisałeś pętlę i=0; i<0; i+=1, w którą program nigdy nie wejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Hm, a te tablice to nie powinny mieć jakiejś iteracji? Nie zauważyłem, aby to działało jak w PHP, lub żeby zmienna[] zwracał ostatni element w tablicy... damn, za duzo pehapa, pomyliło mi się. menu=0 i=0 plik = file_find_first( '*.rozszeżenie zapisu', fa_readonly ); while ( plik != '' ) { plik = file_find_next(); i+=1 } przydało by sie jeszcze zamknąć wyszukiwanie file_find_close(); GML f = 0; plik[ f ] = file_find_first( '*.gif', fa_readonly ); while ( plik[ f ] != '' ) { f+=1; plik[ f ] = file_find_next(); show_message(plik[ f ]); } file_find_close(); GML i = 0; while ( plik[ i ] != '') { draw_text(10i,10+20*i,plik[ i ]); i += 1; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Sierpnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2010 W ten sposób, masz w ostatnim elemencie zawsze '', czyli o jeden plik za duzo. Juz bardziej cos w ten desen: GML var p; f = 0; while ( true ) { if (f == 0) p = file_find_first( '*.gif', fa_readonly ); else p = file_find_next(); if (p == '' ) break; else plik[ f ] = p; f+=1; show_message(plik[ f ]); } file_find_close(); W gm brakuje postinkrementacji, bez kitu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się