Jakim Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Przeglądając dema z Assembly 2010 zachwyciłem się jedną produkcją, która mnie po prostu urzekła, no i postanowiłem założyć o tym temat :). Jest to świetny przykład, choć może nie najlepszy (w sensie technicznym), co można wycisnąć w realtime z kompa - mam nadzieję, że się spodoba. Andromeda Software Development - Happiness is Around the Bend Video capture: Jeśli macie inne, godne uwagi prodki - również możecie się podzielić :). Aha. Właśnie. W imieniu swoim zapraszam na RIVERWASH 2010 - demoscenowe party (jeśli nie wiesz, co to jest, patrz niżej)! Mini-FAQ dla niezaznajomionych z tematem: Q: Co to jest demoscena? A: Nieformalne środowisko twórców, którzy za główne narzędzie pracy wybrali komputer. Najważniejszym elementem demosceny jest, jak sama nazwa wskazuje, demo tworzone przez grupy demoscenowe. Motorem działania całego środowiska jest rywalizacja, chęć pracy twórczej, walka z ograniczeniami (limit wielkości plików, ograniczenia mocy obliczeniowej) oraz, co ważne - dobra zabawa! Q: Dobra, a co to jest demo? A: Ciężko to ująć w jednym zdaniu - najogólniej jest to renderowana w czasie rzeczywistym animacja, mająca na celu zaprezentowanie jakiegoś obiektu, w zależności od konceptu może to być albo klasyczny, obracający się sześcian, pejzaż bądź abstrakcyjny miks kolorów. Kategorii dem jest wiele - głównym podziałem jest rozmiar pliku wykonywalnego wraz ze wszystkimi zewnętrznymi materiałami (od 128 bajtów [sic!] przez 64kB do rozmiaru nieograniczonego). Q: Czym jest grupa demoscenowa? A: Najprościej ujmując - skład złożony z koderów (programistów), muzyków oraz grafików. Rezultatem ich działalności są owe dema. Q: Co to jest party? A: Jest to impreza, podczas której demoscenowcy przedstawiają swoje produkcje w zorganizowanych compo, wymieniają poglądy, techniki i po prostu - najzwyczajniej się bawią, :). Q: Compo? A: Compo to skrót od competition - swego rodzaju konkursu o wyznaczonych wytycznych (narzuconych ograniczeniach). Podstawowy motor rywalizacji, dotyczy nie tylko samych dem, ale także i grafiki, muzyki, a czasem także kombinacji tychże - jak specjalna kategoria wild/crazy compo, gdzie nie panują żadne zasady :). Q: Czy ja też mógłbym zająć się demosceną? A: Oczywiście, demoscena nie jest zamkniętym kręgiem, każdy - niezależnie od wieku, upodobań czy innych kategorii może się tym tematem bliżej zainteresować. Wystarczy tylko chcieć i działać :). Niżej linki do stron związanych z demosceną. scene.pl - polski serwis poświęcony demoscenie, scene.org - to samo, tylko że na szerszą skalę :), pouet.net - największa baza dem, modules.pl - baza utworów trackerowych, nierzadko wykorzystywanych w demach :). Enjoy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość worek piasku Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 asd ogólnie miażdży pysk, niektóre sceny z happines są niesamowicie spermopędne :) chociaż jeśli chodzi o inne ich dema to Rupture oraz są moimi faworytami. z tegorocznego assembly jeszcze bardzo podobało mi się . piękna rzecz. a jeśli chodzi o własne twory to rozkminiam asemblera i c++/opengl ale idzie mi to niezwykle topornie P; no i babram się w trakerstwach, ale narazie też bez większych efektów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikan98 Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 na pouecie sa fajne gry. szkoda ze krotkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Na ZTG było Duużo prezentacji demoscenowców-zapaleńców :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2010 Ta, oraz 10-sekundowy, pijany napis na zakończenie zjazdu(napisali w jakieś 20 godzin). Demoscena jest spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 a nie czasem 6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Ta, oraz 10-sekundowy, pijany napis na zakończenie zjazdu(napisali w jakieś 20 godzin). Demoscena jest spoko. Ty byś pewnie w Game Makerze zrobił to w sekundę :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Ale w GM to nie taka zabawa by była a do tego ważyłoby nieregulaminowo dużo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 No so Ty? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Ale w GM to nie taka zabawa by była a do tego ważyłoby nieregulaminowo dużo. Pisz w assemblerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Od dawna chciałem zacząć tworzyć demka, ale nigdy nie zabrałem się za to dłużej niż dzień heh :P Mi podoba się filmik który zapodał Jakim, jestem zdziwiony że takie efekty mogą się mieścić w kilku kilobajtach (zgaduję gdyć nie sprawdziłem ile waży to demko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Może głupie pytanie, ale ta waga dem jest zawdzięczana temu, że wszystko jest proceduralne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 generalnie tak, demka 4k to w duzej mierze proste acz proceduralnie generowane bryly + efekty, z tego co zdazylem zauwazyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Akurat demko Andromedy pochodzi z compo combined demo, tak więc limitu rozmiaru pliku nie było (spakowane ma gdzieś 60MB). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 No i Evoke 2010 za nami. Kolejna porcja nowego stuffu. Tym razem zarzucę tylko linkiem, którzy przewinął się już raz GMClanie, a jest to... Reszta entries jest intrygująca, poziom wysoki - co prawda w głównych kategoriach szału specjalnego nie ma :). W tym roku wysyp interesujących i oryginalnych produkcji. Polski akcent też się znalazł: Chimera Pieces - Bits 'n' Pieces 2, niewielki, ale jednak ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 o co chodzi w tym paybacku? : /// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2010 A musi o coś chodzić? To jest przecież zwykłe demo na nietypowej platformie :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Czyli że to takie abstrakcyjne filmiki? Zero sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2010 Prezentacja umiejętności (4kb, nietypowa platforma, design - z tego powodu to powinno robić wrażenie), bajerów graficznych, muzyki i tak dalej. Nie mogę uogólnić do każdego dema, bo niektóre nie wyglądają jak to powyższe i mają nawet swoje historie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Czwarta edycja Riverwasha za nami, impreza jak dla mnie wyszła bardzo fajnie, poza kilkoma organizacyjnymi usterkami (opóźnione compoty) to raczej nie mam się do czego przyczepić. Co polecić z produkcji? Z pewnością godne uwagi są zwycięskie produkcje: demko 4kb Quantum Core oraz Difúze - 256 bajtów (opad szczęki). Ja wystawiłem pokazywaną już Wam animkę Do It Patternstyle 2, która zajęła szóste miejsce, ale nie o to chodziło, by wygrać czymś stworzonym kompletnie dla zabawy i z nudów :). Polecam przejrzeć cały stuff (komu się chce oczywiście :P), link niżej. Stuff: http://ftp.riverwash.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 256bajtów? no way! jakim cudem.. ;0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Bardzo dobra znajomość assemblera pod MS-DOS i tyle z cudów tutaj :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
en_6280 Opublikowano 7 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Dodam moje własne demo oto link: demo Musze jednak dodać, że jest to wersja demo demo, czy się spoda czy nie, będę dodawać kolejne jak mi się zechce, no chyba że znowy jakiś admin da mi bana... Edit 1. A i w celu dyskryminacji Linuksa i Jabłuszka działa tylko pod Windą ;P No chyba, że ktoś ma wine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 7 Września 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Krótkie i jak na efekt to bardzo dużo zajmuje :) Nic fajnego w sumie, ale pracuj a może osiągniesz wysoki poziom, skoro to twoje pierwsze demo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Cześć, chciałbym zaprezentować demo grupy eXtrait: The Junkyard Opera. Direct link do downloadu: ftp://ftp.untergrund.net/users/martin/Ext...nkyardOpera.zip Sam soundtrack jest tutaj: http://soundcloud.com/jakim/the-junkyard-opera Niestety: - cały utwór był robiony w niemiłosiernym pośpiechu, tak więc kosztem jakości brzmienia oraz synchronizacji, - samo demo nie działa z kartami ATI, tak więc trzeba będzie poczekać na zrzut (będzie jutro najprawdopodobniej, cierpliwości). Mam nadzieję, że mimo tych ewidentnych błędów komuś się ta praca chociaż trochę spodoba :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autsajder Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 fajne fajne, chociaż mój komputer za 60zł produkuje koszmarny FPS (ale jako tako obejrzałem) :) gdyby była opcja obejrzenia przez jutube czy inne ustrojstwo onlajn to by było bardzo git i 'wogle'. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 4 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Proszę :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shylios Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 To mi sie strasznie podoba :) Polska grupa :) Na ps3 jest do pobrania jako interaktywny render w czasie rzeczywistym, pięknie to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 4 Października 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Ktoś od nich był chyba na ZTG... jeden koleś mi opowiadał proces powstawania Linger in Shadows, nie wiem czy bezpośrednio pracował przy projekcie, czy któryś z jego kumpli, nie mniej było trochę demoscenowców. Co do rendera w czasie rzeczywistym - wychylając pada (żyroskopy) można ruszać kamerą, a gałką cofać/popychać czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autsajder Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Jakim :thumbsup: seans dużo przyjemniejszy, demo mile dla oczu, chociaż lekko przydlugie. Polska grupa hmm, jakoś kolo 3 minuty leciutko debrisem zaśmierdzialo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się