Skocz do zawartości

Kącik demoscenowy


Jakim

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając dema z Assembly 2010 zachwyciłem się jedną produkcją, która mnie po prostu urzekła, no i postanowiłem założyć o tym temat :). Jest to świetny przykład, choć może nie najlepszy (w sensie technicznym), co można wycisnąć w realtime z kompa - mam nadzieję, że się spodoba.

 

Andromeda Software Development - Happiness is Around the Bend

Video capture:

 

Jeśli macie inne, godne uwagi prodki - również możecie się podzielić :). Aha. Właśnie. W imieniu swoim zapraszam na RIVERWASH 2010 - demoscenowe party (jeśli nie wiesz, co to jest, patrz niżej)!

 

Mini-FAQ dla niezaznajomionych z tematem:

 

Q: Co to jest demoscena?

A: Nieformalne środowisko twórców, którzy za główne narzędzie pracy wybrali komputer. Najważniejszym elementem demosceny jest, jak sama nazwa wskazuje, demo tworzone przez grupy demoscenowe. Motorem działania całego środowiska jest rywalizacja, chęć pracy twórczej, walka z ograniczeniami (limit wielkości plików, ograniczenia mocy obliczeniowej) oraz, co ważne - dobra zabawa!

 

Q: Dobra, a co to jest demo?

A: Ciężko to ująć w jednym zdaniu - najogólniej jest to renderowana w czasie rzeczywistym animacja, mająca na celu zaprezentowanie jakiegoś obiektu, w zależności od konceptu może to być albo klasyczny, obracający się sześcian, pejzaż bądź abstrakcyjny miks kolorów. Kategorii dem jest wiele - głównym podziałem jest rozmiar pliku wykonywalnego wraz ze wszystkimi zewnętrznymi materiałami (od 128 bajtów [sic!] przez 64kB do rozmiaru nieograniczonego).

 

Q: Czym jest grupa demoscenowa?

A: Najprościej ujmując - skład złożony z koderów (programistów), muzyków oraz grafików. Rezultatem ich działalności są owe dema.

 

Q: Co to jest party?

A: Jest to impreza, podczas której demoscenowcy przedstawiają swoje produkcje w zorganizowanych compo, wymieniają poglądy, techniki i po prostu - najzwyczajniej się bawią, :).

 

Q: Compo?

A: Compo to skrót od competition - swego rodzaju konkursu o wyznaczonych wytycznych (narzuconych ograniczeniach). Podstawowy motor rywalizacji, dotyczy nie tylko samych dem, ale także i grafiki, muzyki, a czasem także kombinacji tychże - jak specjalna kategoria wild/crazy compo, gdzie nie panują żadne zasady :).

 

Q: Czy ja też mógłbym zająć się demosceną?

A: Oczywiście, demoscena nie jest zamkniętym kręgiem, każdy - niezależnie od wieku, upodobań czy innych kategorii może się tym tematem bliżej zainteresować. Wystarczy tylko chcieć i działać :). Niżej linki do stron związanych z demosceną.

 

scene.pl - polski serwis poświęcony demoscenie,

scene.org - to samo, tylko że na szerszą skalę :),

pouet.net - największa baza dem,

modules.pl - baza utworów trackerowych, nierzadko wykorzystywanych w demach :).

 

Enjoy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość worek piasku

asd ogólnie miażdży pysk, niektóre sceny z happines są niesamowicie spermopędne :) chociaż jeśli chodzi o inne ich dema to Rupture oraz

są moimi faworytami.

z tegorocznego assembly jeszcze bardzo podobało mi się

. piękna rzecz.

 

a jeśli chodzi o własne twory to rozkminiam asemblera i c++/opengl ale idzie mi to niezwykle topornie P; no i babram się w trakerstwach, ale narazie też bez większych efektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dawna chciałem zacząć tworzyć demka, ale nigdy nie zabrałem się za to dłużej niż dzień heh :P

Mi podoba się filmik który zapodał Jakim, jestem zdziwiony że takie efekty mogą się mieścić w kilku kilobajtach (zgaduję gdyć nie sprawdziłem ile waży to demko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie tak, demka 4k to w duzej mierze proste acz proceduralnie generowane bryly + efekty, z tego co zdazylem zauwazyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i Evoke 2010 za nami. Kolejna porcja nowego stuffu. Tym razem zarzucę tylko linkiem, którzy przewinął się już raz GMClanie, a jest to...

 

 

Reszta entries jest intrygująca, poziom wysoki - co prawda w głównych kategoriach szału specjalnego nie ma :). W tym roku wysyp interesujących i oryginalnych produkcji. Polski akcent też się znalazł: Chimera Pieces - Bits 'n' Pieces 2, niewielki, ale jednak ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czwarta edycja Riverwasha za nami, impreza jak dla mnie wyszła bardzo fajnie, poza kilkoma organizacyjnymi usterkami (opóźnione compoty) to raczej nie mam się do czego przyczepić.

 

Co polecić z produkcji? Z pewnością godne uwagi są zwycięskie produkcje: demko 4kb Quantum Core oraz Difúze - 256 bajtów (opad szczęki). Ja wystawiłem pokazywaną już Wam animkę Do It Patternstyle 2, która zajęła szóste miejsce, ale nie o to chodziło, by wygrać czymś stworzonym kompletnie dla zabawy i z nudów :). Polecam przejrzeć cały stuff (komu się chce oczywiście :P), link niżej.

 

Stuff: http://ftp.riverwash.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

256bajtów? no way! jakim cudem.. ;0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam moje własne demo oto link: demo

Musze jednak dodać, że jest to wersja demo demo, czy się spoda czy nie, będę dodawać kolejne jak mi się zechce, no chyba że znowy jakiś admin da mi bana...

 

Edit 1. A i w celu dyskryminacji Linuksa i Jabłuszka działa tylko pod Windą ;P No chyba, że ktoś ma wine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Krótkie i jak na efekt to bardzo dużo zajmuje :)

Nic fajnego w sumie, ale pracuj a może osiągniesz wysoki poziom, skoro to twoje pierwsze demo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, chciałbym zaprezentować demo grupy eXtrait: The Junkyard Opera.

 

55998.jpg

 

Direct link do downloadu: ftp://ftp.untergrund.net/users/martin/Ext...nkyardOpera.zip

 

Sam soundtrack jest tutaj:

http://soundcloud.com/jakim/the-junkyard-opera

 

Niestety:

- cały utwór był robiony w niemiłosiernym pośpiechu, tak więc kosztem jakości brzmienia oraz synchronizacji,

- samo demo nie działa z kartami ATI, tak więc trzeba będzie poczekać na zrzut (będzie jutro najprawdopodobniej, cierpliwości).

 

Mam nadzieję, że mimo tych ewidentnych błędów komuś się ta praca chociaż trochę spodoba :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Ktoś od nich był chyba na ZTG... jeden koleś mi opowiadał proces powstawania Linger in Shadows, nie wiem czy bezpośrednio pracował przy projekcie, czy któryś z jego kumpli, nie mniej było trochę demoscenowców.

 

Co do rendera w czasie rzeczywistym - wychylając pada (żyroskopy) można ruszać kamerą, a gałką cofać/popychać czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...