Skocz do zawartości

HUE


Radio14

Rekomendowane odpowiedzi

no właśnie, dwa obrazki, jeden niezmienny (wszystkie czarne, szare, białe elementy, np szyby), drugi zmieniany (elementy, które mają zmieniać kolor, np. karoseria), ale o kolorze białym, czyli po połączeniu powinien bez żadnych efektów wyjść biały samochód. W ten sposób ustawiając blend drugiemu obrazkowi będzie on taki sam dla każdego koloru (biały ma w sobie wszystkie inne kolory)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W helpie nic na ten temat nie pisze?

E:

 

draw_set_blend_mode_ext(src,dest)

Indicates what blend mode to use for both the source and destination color. The new color is some factor times the source and another factor times the destination. These factors are set with this function. To understand this, the source and destination both have as red, green, blue, and alpha component. So the source is (Rs, Gs, Bs, As) and the destination is (Rd, Gd, Bd, Ad). All are considered to lie between 0 and 1. The blend factors you can choose for source and destination are:

bm_zero: Blend factor is (0, 0, 0, 0).

bm_one: Blend factor is (1, 1, 1, 1).

bm_src_color: Blend factor is (Rs, Gs, Bs, As).

bm_inv_src_color: Blend factor is (1?Rs, 1?Gs, 1?Bs, 1?As).

bm_src_alpha: Blend factor is (As, As, As, As).

bm_inv_src_alpha: Blend factor is (1?As, 1?As, 1?As, 1?As).

bm_dest_alpha: Blend factor is (Ad, Ad, Ad, Ad).

bm_inv_dest_alpha: Blend factor is (1?Ad, 1?Ad, 1?Ad, 1?Ad).

bm_dest_color: Blend factor is (Rd, Gd, Bd, Ad).

bm_inv_dest_color: Blend factor is (1?Rd, 1?Gd, 1?Bd, 1?Ad).

bm_src_alpha_sat: Blend factor is (f, f, f, 1); f = min(As, 1?Ad).

For example, the normal blending mode sets the source blending to bm_src_alpha and the destination blending to bm_inv_src_alpha. Don't forget to reset the mode to normal after use because otherwise also other sprites and even the backgrounds are drawn with the new blend mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz mowilem, nie ma gwarancji, ze to zadziala. Jest to dosc skomplikowane i nie najlepiej to wyjasnie.

 

Funkcja draw_set_blend_mode_ext zmienia 'filtr' rysowania. Zeby wrocic do normalnego trybu, wystarczy wpisac draw_set_blend_mode(bm_normal).

Funkcja draw_set_blend_mode_ext ma dwa argumenty, kazdy od 0 do 10. Mozesz pokombinowac np. dajac w Draw:

GML
draw_set_color(c_red)

draw_rectangle(0,0,120,120,false)

draw_set_blend_mode_ext(3,5)

draw_sprite(trololo,0,100,100)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

Mysle, ze na ten temat lepiej wypowiedza sie ci, co sie na tym znaja (nie mam przy sobie zrodla), np. YXE czy gnysek. (Tzn. wydaje mi sie, ze na ten temat wiedza wiecej, niz ja :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...