Radio14 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Siema, w edytorze biorę "Colorize image" i mam takie coś: Można kodem zmieniać kolor sprita jak w edytorze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 GML image_blend=c_green ale... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 znam to ale efekt nie satysfakcjonuje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Bo zaznacza wszystkie kolory.. Tylko jak zrobić, żeby zaznaczało tylko jeden, wybrany :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 podziel szyby na oddzielnego sprite'a, i maluj tylko samochód :) cienie też Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 no właśnie, dwa obrazki, jeden niezmienny (wszystkie czarne, szare, białe elementy, np szyby), drugi zmieniany (elementy, które mają zmieniać kolor, np. karoseria), ale o kolorze białym, czyli po połączeniu powinien bez żadnych efektów wyjść biały samochód. W ten sposób ustawiając blend drugiemu obrazkowi będzie on taki sam dla każdego koloru (biały ma w sobie wszystkie inne kolory) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ale nie o to chodziło autorowi tematu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 może i tak, ale czy ważny jest efekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ważne, bo jak ma kilka różnych aut, to musi robić dodatkowe spirty ;) Ale ok, Ty jesteś mądrzejszy :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Moze sie myle, ale mozesz pokombinowac z draw_set_blend_mode_ext i make_color_hsv. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 filozofujecie niepotrzebnie skoro jest funkcja co zmienia hue GML make_color_hsv(HUE,saturation,value) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Ta funkcja nie zmienia hue, tylko tworzy kolor przez podanie wartosci hue, saturation i value, a to chyba co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 używałem jej do tego przykładu: https://gmclan.org/up539_12_Advanced_alchemy_example.html ona może także zmieniać. Edit: Jednak Muczek może mieć rację pokombinuj z draw_set_blend_mode_ext i make_color_hsv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radio14 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 dzięki ale jak używać tego draw_set_blend_mode_ext?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 W helpie nic na ten temat nie pisze? E: draw_set_blend_mode_ext(src,dest) Indicates what blend mode to use for both the source and destination color. The new color is some factor times the source and another factor times the destination. These factors are set with this function. To understand this, the source and destination both have as red, green, blue, and alpha component. So the source is (Rs, Gs, Bs, As) and the destination is (Rd, Gd, Bd, Ad). All are considered to lie between 0 and 1. The blend factors you can choose for source and destination are: bm_zero: Blend factor is (0, 0, 0, 0). bm_one: Blend factor is (1, 1, 1, 1). bm_src_color: Blend factor is (Rs, Gs, Bs, As). bm_inv_src_color: Blend factor is (1?Rs, 1?Gs, 1?Bs, 1?As). bm_src_alpha: Blend factor is (As, As, As, As). bm_inv_src_alpha: Blend factor is (1?As, 1?As, 1?As, 1?As). bm_dest_alpha: Blend factor is (Ad, Ad, Ad, Ad). bm_inv_dest_alpha: Blend factor is (1?Ad, 1?Ad, 1?Ad, 1?Ad). bm_dest_color: Blend factor is (Rd, Gd, Bd, Ad). bm_inv_dest_color: Blend factor is (1?Rd, 1?Gd, 1?Bd, 1?Ad). bm_src_alpha_sat: Blend factor is (f, f, f, 1); f = min(As, 1?Ad). For example, the normal blending mode sets the source blending to bm_src_alpha and the destination blending to bm_inv_src_alpha. Don't forget to reset the mode to normal after use because otherwise also other sprites and even the backgrounds are drawn with the new blend mode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Jak juz mowilem, nie ma gwarancji, ze to zadziala. Jest to dosc skomplikowane i nie najlepiej to wyjasnie. Funkcja draw_set_blend_mode_ext zmienia 'filtr' rysowania. Zeby wrocic do normalnego trybu, wystarczy wpisac draw_set_blend_mode(bm_normal). Funkcja draw_set_blend_mode_ext ma dwa argumenty, kazdy od 0 do 10. Mozesz pokombinowac np. dajac w Draw: GML draw_set_color(c_red) draw_rectangle(0,0,120,120,false) draw_set_blend_mode_ext(3,5) draw_sprite(trololo,0,100,100) draw_set_blend_mode(bm_normal) Mysle, ze na ten temat lepiej wypowiedza sie ci, co sie na tym znaja (nie mam przy sobie zrodla), np. YXE czy gnysek. (Tzn. wydaje mi sie, ze na ten temat wiedza wiecej, niz ja :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się