m.talbot Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Jeżeli ktoś nie zna mojego wcześniejszego tematu o RUCHU NA PRZESTRZENNEJ PLANSZY to dla wyjaśnienia- moja postać porusza sie na planszy w każdym kierunku- góra dół lewo prawo i po ukosach. Dla każdego z czterech kierunków mam odpowiednie sprites: dół- en face, prawo- prawy profil, lewo- lustrzane odbicie prawego profilu, góra- plecy. Problem tkwi przy poruszanieu sie po ukosie. Przy jednoczesnym wciśnięciu klawiszów prawo+dół postać porusza sie po ukosie ze sprite'm przyznaczonym ruchowi w dół-czyli tym ,,twarzą do mnie" co wygląda... nieładnie. Powinno wygłądać to w ten sposób, że przy wciśnięciu np. prawo+dół postać poruszała sie po ukosie z animacją dla ruchu w prawo. Jeżeli ktoś wie jak to zrobić to prosze o pomoc- najbardziej uradowała by mnie pomoc z klocków- bo używam tylko ich do robienia gry... ale jeśli to problem to i skrypt mnie zadowoli. skrypt?.... skrypt? tak to sie nazywa? chyba tak... tak? yhm. dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 GML if(keyboard_check(vk_down)) { if(keyboard_check(vk_right)) sprite_index=prawo; else sprite_index=dol; } Musisz dla reszty kierunków zrobić analogicznie i powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 16 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 Wystarczy zmienić kolejność wykonywanych akcji :) GML if(keyboard_check(vk_down)) {...sprPlayer_down...} if(keyboard_check(vk_up)) {...sprPlayer_up...} if(keyboard_check(vk_right)) {...sprPlayer_right...} if(keyboard_check(vk_left)) {...sprPlayer_left...} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 16 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2010 kurcze cukiereczku trafiłeś... i to za pierwszym razem- nieźle... próbowałem robić podobne założenia na klockach ale nie działały... a tu prosze... i to tak z głowy, super... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 chyba wiem co robiłeś źle. którego ktocka używałeś? pacmana z żółtym tłem czy z szarym? w ostatniej zakładce czy w drugiej? Ten z szarym jest zmianą spritea, a żółty rysowanie spritea My cukiereczki, znamy te kody na pamięc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 My cukiereczki, znamy te kody na pamięc :) domyślam się, że on, pisząc "cukiereczek", miał na myśli kolesia o ksywie candy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Wiem, bo on jest candyzowany :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 nie tłumacz się ctrl :) zfailowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 26 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 tak Jaklubie... on pisząc właśnie to miał na myśli : ) ok... to tak- kod podany przez candy był dobry, ale niestety przy moich wcześniejszych ustawieniach wychodzi pewnego rodzaju... błąd. kiedy naciskam space (skok) i do kombinacji klawiszy space+lewo/prawo przycisne jeszcze dół, sprites postaci zmieniają sie w powietrzu na te z chodzenia w lewo/prawo (co nie powinno być zaskoczeniem, bo o tym właśnie mówi podany przez candy kod) aha. kod troche zmieniłem, wygląda teraz tak: GML if(keyboard_check(vk_right)) { if(keyboard_check(vk_down)) sprite_index=prawo; } if(keyboard_check(vk_left)) { if(keyboard_check(vk_down)) sprite_index=lewo; ale przed wprowadzeniem zmiany bład taże występował, więc to nie moja ingerencja jest jego powodem. no to już chyba wszystko- prosze o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Dopisz warunek, który sprawdzi czy postać skoczyła, czy nie. Np: GML if(keyboard_check(vk_down)&&skok==0) if(keyboard_check(vk_down)&&vspeed==0) if(keyboard_check(vk_down)&&!place_free(x,y+1)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się