Skocz do zawartości

m.talbot

Użytkownicy
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Male

Osiągnięcia m.talbot

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. nie ważne, może to było 2 lata i jedenaście miesięcy temu... to nie ma większego znaczenia
  2. witam. jakiś czas temu- już pewnie nawet i 3 lata temu, tworzyłem sobie na programie gm8 własną gierke. niestety pech chciał, że w tym czasie moja maszyna zbuntowała sie i przestała działać. zanim uzbierałem na nową, zapał zelżał, entuzjazm sie skończył a chęci zabrakło więc porzuciłem prace nad grą. dziś, przeglądając stare płyty odnalazłem mój projekt i sie łezka w oku zakręciła, że już nie dokończe gry- a plany co do niej miałem ambitne. gra miała być przygodówką akcji na planszy przestrzennej- postać ma możliwość poruszania sie w 4 kierunkach+skosy, może skakać i spadać z wysokości. w grze do tej pory umieściłem postać (bez ciekawej grafiki-acz kroczącą w czterech kierunkach i chyba skaczącą- niestety nawet nie zainstalowałem na nowym komputerze programu i nie sprawdziłem;/), grawitacje( tu udało mi sie osiągnąć coś niezwykle ciekawego: bardziej przy pomocy mojej pomysłowości niż znajomości klocków czy języka gml- z tego jestem dosyć dumny choć pomysł prosty. trzy lata temu nie spotkałem sie z tym rozwiązaniem, ale może teraz jest ono uznawane za stare i głupie :D)grawitacja na planszy na której można poruszać sie w góre,dół lewo i prawo+skosy, obiekty odbierające życie postaci(takie czaszeczki na podłodze :D), ograniczenie ścieżki na której postać chodzi i przedmioty, które kończą level przenosząc do następnego. jeżeli ktoś chce sprawdzić jak to wygląda i być może zrobić na bazie tego swoją grę to zapraszam. w razie pytań prosze o kontakt, w razie podjęcia próby kontynuacji gry- z przyjemnością na bierząco śledziłbym postępy twórców. oto link do niedokończonejgry hma.gmk
  3. m.talbot

    Potrzebne grafiki

    postać będzie wyglądała troche dziwnie jeżeli będziesz po prostu obracał cały czas te same obrazki... chociaż... nie znam sie... w sumie chciałbym to zobaczyć jeżeli odpowiadają ci paintowe grafiki takie jak ta to teoretycznie mógłbym sie podjąć
  4. m.talbot

    Galeria Grafik

    ha ha ha... taa... powiem więcej, nie rozumiem nawet twojej wypowiedzi (bez urazy)... a tak na poważnie- ktoś taki jak pan... wojax... dopatrzył sie w tej wypowiedzi ironii...dodam tylko że osobiście ocene w komentarzu odebrałem jako pozytywną
  5. m.talbot

    Galeria Grafik

    ha ha ha interesujący to jeszcze nie oznacza dobry. kiedy nie rysuje układam też sobie rymy, np. więcej ,,grafik'' w podobnym stylu znajdziesz na moim profilu
  6. prawda... obrazek przeniosłem do galerii grafik
  7. m.talbot

    Galeria Grafik

    pierwsze projekty postaci do mojej gry. w miedzy czasie plany sie pozmieniały a wstepne ,,szkice'' zostały. obrazki z opisami miały być dla mnie wskazówką jak dana postać ma sie poruszać
  8. pierwsze projekty postaci do mojej gry. w miedzy czasie plany sie pozmieniały a wstepne ,,szkice'' zostały. obrazki z opisami miały być dla mnie wskazówką jak dana postać ma sie poruszać
  9. "W NIEPOGODE"

    nie ma sie co irytować nie chciałem cie zdenerwować no to spierdalam sobie a dnia miłego życzę tobie

  10. możesz zrobić to tak: w EVENTS: create, ACTIONS: start moving in direction (zaznaczasz odpowiedią strzałke) EVENTS: end step, ACTIONS: if hspeed is larger than 0 ........................................change sprites into (twoja nazwa sprites przeciwnika- prawo) ........................................else ........................................change sprites into (lewo) EVENTS:collision with object obrót*, ACTIONS: reverse horizontal direction *object obrót nie musi mieć sprites. wystarczy ustawić dwa takie objekty na jednej wyskości na planszy a pomiędzy nimi przeciwnika. przeciwnik przy kolizji z tym obiektem będzie zawracał
  11. 3 dni i taka słaba riposta : )

    ktoś tu chyba waży każde słowo

  12. fajnie sie grało? pewnie wciągneło na pare godzin co?

  13. tak Jaklubie... on pisząc właśnie to miał na myśli : ) ok... to tak- kod podany przez candy był dobry, ale niestety przy moich wcześniejszych ustawieniach wychodzi pewnego rodzaju... błąd. kiedy naciskam space (skok) i do kombinacji klawiszy space+lewo/prawo przycisne jeszcze dół, sprites postaci zmieniają sie w powietrzu na te z chodzenia w lewo/prawo (co nie powinno być zaskoczeniem, bo o tym właśnie mówi podany przez candy kod) aha. kod troche zmieniłem, wygląda teraz tak: GML if(keyboard_check(vk_right)) { if(keyboard_check(vk_down)) sprite_index=prawo; } if(keyboard_check(vk_left)) { if(keyboard_check(vk_down)) sprite_index=lewo; ale przed wprowadzeniem zmiany bład taże występował, więc to nie moja ingerencja jest jego powodem. no to już chyba wszystko- prosze o pomoc
  14. cool... ai to sztuczna inteligencja- tak? jeżeli w swojej grze używasz rozbudowanego ai dla przeciwników- to musi być ciekawa- z chęcią w nią pogram
  15. no nie wiem... jeżeli mówisz o robieniu gier w 3D, marku to sie zgodzę... w 2D na atrakcyjność gry(przynajmniej według mnie) duży wpływ ma pomysł (nie chodzie tu tylko o fabułe) i ... estetyka- powiedzmy. kiedy zaczynałem zabawe z gm pobrałem jedną z gier z tejże strony- to była jakaś gra-zwyciężczyni konkursu chyba... reklamowana jako super hardkor, krew, sex i przemoc- po krótkiej recenzji miałem wrażenie, że to szczytowe osiągnięcie gm. Teraz nawet nie pamiętam jak to sie nazywało- mój umysł pewnie uznał czas spędzony na granie za traume i ukrył wspomnienie gdzieś głęboko w podświadomości... w grze było dużo różnych efektów, ale wyglądała po prostu... źle
×
×
  • Dodaj nową pozycję...