IamTheLaw Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Czy w GML da się wykryć kolizję ze SPRITEM, a nie tylko z maską? Jakiś kod jest na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcixxx Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Zaznacza się 'precise collission checking' (oprócz gm 8.0) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Nie pomogłeś mi. Chodzi mi o kod, który wykryje kolizję ze spritem obiektu. Obiekt ma mniejszą maske od sprita. I jeszcze raz powtórzę: chodzi o kod na wykrycie kolizji ze spritem obiektu, który przykładowo nie ma maski. O ile jest możliwość wykonania takiej operacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Przecież do sprita nie trzeba zawsze dawać maski. Jeśli nie dasz maski, to zderzenie następuje dokładnie ze spritem, a nie z "maską" (której nie masz). Spróbuj. Kodu na to nie potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Przecież do sprita nie trzeba zawsze dawać maski. Jeśli nie dasz maski, to zderzenie następuje dokładnie ze spritem, a nie z "maską" (której nie masz). Nie, w tedy program robi własną maskę a to jest różnica i to duża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Nie, w tedy program robi własną maskę a to jest różnica i to duża Kolega mipo ma racje. Wtedy się robi maska domyśla "same as sprite". A ja potrzebuję wykryć kolizję ze spritem :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waxx Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 zdefiniuj kolizja ze spritem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Dajmy prostą odpowiedź: Nie da się. Ale z drugiej strony mógłbyś napisać po co ci to skoro kolizja ze spritem=kolizja z maską same as sprite Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Bo mam obiekt, który ma mniejszą maskę od sprite'a, a jeśli dotknie maski to się nie może ruszyć. A chciałem zrobić, że gdy się styknie ze spritem, to się zacznie jakaś akcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Jeżeli maska jest mniejsza to ją ustaw same as sprite... Poza tym: jeśli dotknie maski to się nie może ruszyć=jeśli dotknie sprite'a to się nie może ruszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 GML if(collision_rectangle(x-wartosc1,y-wartosc2,x+wartosc3,y+wartosc4,object,1,0)) //akcja</span> Można zawsze tak spróbować, ale nie będzie to jakaś super dokładna kolizja. Albo za pomocą: GML if(!place_free(x+wartosc5,y+wartosc6)) //akcja</span> Pod warunkiem, że ma mieć kolizje z obiektem, który jest solid. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Jest rozwiazanie (ale niezbyt szybkie). Zrob obiekt, daj mu maske sprite'a, w Step dawaj x i y rowne x i y tamtego obiektu, a w Collision daj kod, ktory Cie interesuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 14 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 nie dawać maski, a tam, gdzie trzeba wykrywać kolizję z prostokątem, collision_rectangle. i wilk syty, i owca cała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 14 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2010 Ok dzięki, pokombinuję z tym :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się