Skocz do zawartości

Problem z zmiennymi


Ignifil

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę co chwilę pisac nowych tematów, bo w końcu mam JA robić tą grę a nie inni. Ale to rzeczy:

 

Jak zrobić pisanie wartości zmiennych jeśli inna zmienna jest równa true?

Mam w create:

Name = Chlop

 

pozycja = false

 

zaznaczony = false

 

biegnie = false

 

HP = 250

 

MAX_HP = 250

 

 

a w draw:

 

 

if zaznaczony = true

{

draw_set_color(c_white)draw_text(view_xview+387,view_yview+992,string(Name))draw_set_color(c_black)

}

 

ale po włączeniu gry wyskakuje mi komunikat:

 

 

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Create Event

for object chlop:

 

Error in code at line 1:

Name = Chlop

 

at position 8: Unknown variable Chlop

 

 

 

Co mam zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GMLname = string("Chlop")

i jak piszesz w jednej lini w draw to dawaj ; np:

GMLdraw_set_color(c_white); draw_text(view_xview+387,view_yview+992,string(Name)); draw_set_color(c_black)

 

 

ok. super ale jeśli object menu ma deep -3 a Chlop 0 to co zrobic żeby chlop NIE "WCHODZIŁ" na menu podczas poruszania się ale żeby napis był na menu widoczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiałeś w kodzie depth-= y ?

Jak tak to wywal to (w TopDown nie potrzebne jest)

 

 

ale to jset rts. A tak przy okazji:

 

 

dla czego jeśli mam w step

 

if zaznaczony = true

 

{

 

instance_create(view_xview+1046,view_yview+853,Building)}

 

 

 

 

 

to tworzy mi object Building TYLKO jak klikam na chlopa który został dodany do roomu jako ostatni, a jak klikam na innego to nic się nie dzieje?

 

 

 

edit: może jeszcze dodam, że również w step mam:

 

if zaznaczony = false

{

with Building instance_destroy()

}

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jset rts. A tak przy okazji:

 

 

dla czego jeśli mam w step

 

if zaznaczony = true

 

{

 

instance_create(view_xview+1046,view_yview+853,Building)}

 

 

 

haloo!? Co mam zrobic żeby sam napis miał depth -4 a object 0?

 

 

to tworzy mi object Building TYLKO jak klikam na chlopa który został dodany do roomu jako ostatni, a jak klikam na innego to nic się nie dzieje?

 

 

 

edit: może jeszcze dodam, że również w step mam:

 

if zaznaczony = false

{

with Building instance_destroy()

}

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie chce mowic, ale ten kod jest bez sensu.

Jesli zaznaczona ma tylko dwie wartosci - true i false, to cos jest nie tak, nie sadzisz?

Nie niszczy tylko jesli klikniesz na ostatniego chlopa, poniewaz np. gdy masz 3 obiekty, a w kazdym masz:

Create

GML
w = choose(0,1)

Step

GML
if(w = 1) instance_create(x,y,cos)

if(w = 0) with(cos) instance_destroy()

to najpierw wykona kod pierwszego obiektu, potem drugiego, a potem ostatniego.

Dla kombinacji w = [1 0 1] obiekty 'cos' beda istnialy, gdyz mimo, ze drugi obiekt niszczy obiekty stworzone przez obiekt pierwszy, to obiekt trzeci znowu je stworzy.

[1 1 0] - nie bedzie obiektow 'cos', gdyz mimo, ze dwa pierwsze obiekty beda tworzyly obiekty 'cos', to trzeci bedzie je niszczyl.

Proponuje dac w Create:

GML
ide = -4

Step:

GML
if(zaznaczona = 1) ide = instance_create(xcostam,ycostam,Building)

if(zaznaczona = 0)&&(instance_exists(ide)) with(ide) instance_destroy()

Po co Ci ten kod? Moze da sie wymyslic cos sensowniejszego? :D

E: daj obiektowi menu depth -99999.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...