Ignifil Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Nie chcę co chwilę pisac nowych tematów, bo w końcu mam JA robić tą grę a nie inni. Ale to rzeczy: Jak zrobić pisanie wartości zmiennych jeśli inna zmienna jest równa true? Mam w create: Name = Chlop pozycja = false zaznaczony = false biegnie = false HP = 250 MAX_HP = 250 a w draw: if zaznaczony = true { draw_set_color(c_white)draw_text(view_xview+387,view_yview+992,string(Name))draw_set_color(c_black) } ale po włączeniu gry wyskakuje mi komunikat: ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Create Event for object chlop: Error in code at line 1: Name = Chlop at position 8: Unknown variable Chlop Co mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 GML name = string("Chlop") i jak piszesz w jednej lini w draw to dawaj ; np: GML draw_set_color(c_white); draw_text(view_xview+387,view_yview+992,string(Name)); draw_set_color(c_black) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garry692 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 albo po prostu name = "Chlop" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wystarczy samo GML name="Chlop"; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 GMLname = string("Chlop") i jak piszesz w jednej lini w draw to dawaj ; np: GMLdraw_set_color(c_white); draw_text(view_xview+387,view_yview+992,string(Name)); draw_set_color(c_black) ok. super ale jeśli object menu ma deep -3 a Chlop 0 to co zrobic żeby chlop NIE "WCHODZIŁ" na menu podczas poruszania się ale żeby napis był na menu widoczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ustawiałeś w kodzie depth-= y ? Jak tak to wywal to (w TopDown nie potrzebne jest) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ustawiałeś w kodzie depth-= y ? Jak tak to wywal to (w TopDown nie potrzebne jest) ale to jset rts. A tak przy okazji: dla czego jeśli mam w step if zaznaczony = true { instance_create(view_xview+1046,view_yview+853,Building)} to tworzy mi object Building TYLKO jak klikam na chlopa który został dodany do roomu jako ostatni, a jak klikam na innego to nic się nie dzieje? edit: może jeszcze dodam, że również w step mam: if zaznaczony = false { with Building instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignifil Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 ale to jset rts. A tak przy okazji: dla czego jeśli mam w step if zaznaczony = true { instance_create(view_xview+1046,view_yview+853,Building)} haloo!? Co mam zrobic żeby sam napis miał depth -4 a object 0? to tworzy mi object Building TYLKO jak klikam na chlopa który został dodany do roomu jako ostatni, a jak klikam na innego to nic się nie dzieje? edit: może jeszcze dodam, że również w step mam: if zaznaczony = false { with Building instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Nic nie chce mowic, ale ten kod jest bez sensu. Jesli zaznaczona ma tylko dwie wartosci - true i false, to cos jest nie tak, nie sadzisz? Nie niszczy tylko jesli klikniesz na ostatniego chlopa, poniewaz np. gdy masz 3 obiekty, a w kazdym masz: Create GML w = choose(0,1) Step GML if(w = 1) instance_create(x,y,cos) if(w = 0) with(cos) instance_destroy() to najpierw wykona kod pierwszego obiektu, potem drugiego, a potem ostatniego. Dla kombinacji w = [1 0 1] obiekty 'cos' beda istnialy, gdyz mimo, ze drugi obiekt niszczy obiekty stworzone przez obiekt pierwszy, to obiekt trzeci znowu je stworzy. [1 1 0] - nie bedzie obiektow 'cos', gdyz mimo, ze dwa pierwsze obiekty beda tworzyly obiekty 'cos', to trzeci bedzie je niszczyl. Proponuje dac w Create: GML ide = -4 Step: GML if(zaznaczona = 1) ide = instance_create(xcostam,ycostam,Building) if(zaznaczona = 0)&&(instance_exists(ide)) with(ide) instance_destroy() Po co Ci ten kod? Moze da sie wymyslic cos sensowniejszego? :D E: daj obiektowi menu depth -99999. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 @Muczek Mogłoby tez tak, że ma ustawionego parenta dla Chłopa, który miał większy depth niż menu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 GML depth = np 3 draw_sprite_ext(...) depth = np -3 draw_text(...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się