IamTheLaw Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam, w gierce którą ostatnio tworzę, przydał by mi się szkielet postaci. Chodzi o to, że głowa, ręce i nogi trzymają się tułowia a są odzielnymi obiektami. W jaki sposób można było by wykonać takie cuś? Jeśli ktoś nie napisze mi tego dokładnie jak to zrobić, niech chociaż napisze wskazówki jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 za pomocą lenghtdirów ustawiaj pozycje czesci ciala tam gdzie chcesz na graczu. Ale według mnie lepszym rozwiącaniem jest rysowanie wszystkich części ciała w jednym obiekcie gracza niż rozwalanie go na części, a kolizje można przecież sprawdzać poprzez collision_rectangle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 za pomocą lenghtdirów ustawiaj pozycje czesci ciala tam gdzie chcesz na graczu. Ale według mnie lepszym rozwiącaniem jest rysowanie wszystkich części ciała w jednym obiekcie gracza niż rozwalanie go na części, a kolizje można przecież sprawdzać poprzez collision_rectangle Tyle że ja potrzebuję w odzielnych obiektach. Bo planuję zrobić w grze, że postać będzie miała ubiór zmieniany, a nie opłaca mi się robić grafiki na całego ludka na wszystkie kombinacje ubioru. A jakis tutorial do tych lenghtdirów, masz? Bo ja nie wiem co to jest w ogóle. Wytłumaczysz mi? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Lol Wiesz, że spritesy mają coś takiego jak image_index ( liczba klatek )? GML draw_sprite_ext( sprite, image_index_body, ..., x+len..., y+len..., ... ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 wiem, mimo wszystko nie chce mi się zrobić tego, wolę się szkieletu nauczyć robić, bo mi się później przyda. Pozatym teraz oprócz tego mam w planie pare innych rzeczy teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 no ja przecież mówiłem o szkielecie i można spokojnie zmieniać ubranie O.o jak robisz grafike calego ludka to po co ci szkielet? nie mowil bym ci o tym a rysować możesz np. w ten sposób: GML draw_sprite_ext(sprite8,0,x + lengthdir_x( 20, direction + 90 ), y + lengthdir_y( 20, direction + 90 ),image_xscale,image_yscale,direction,image_blend,image_alpha) i to mogla by byc np. 1 reka i sprite tej ręki moglbys zmieniac dodają coś innego zamiast sprite8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamTheLaw Opublikowano 8 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Spróbuję coś z tego kodu zrobić i go zrozumieć :P Dzięki. A pozatym nie mam zamiaru robić całej grafiki ludka, nie pisałem tego Edit: Cała grafika w sensie, że wszystko w jednym spricie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 nie, sprity kazdej czesci ciala osobno ;) np srp_reka_pancerz1, spr_reka_kurtka, spr_reka_skorzanypancerz itp Rysowanie kazdej czesci osobno i ustawianie jej lenghtdirami na odpowiednich pozycjach jak wiadomo da ci możliwość łatwej zmiany ubrania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Jestem zwolennikiem uzywania image_indexow, nie mnostwa sprite'ow. Jesli bedzie sporo ubran jako osobne sprite'y, to bedzie mozna sie w projekcie latwo pogubic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hunter Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 ja tam trzymam całą grafikę w tablicach lub listach i tez jakos sie nie gubie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Twoja wola. Ja mam swoja metode, ktora dla mnie jest wygodniejsza. A ze Ty potrzebujesz list, zeby sie nie gubic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 ale z was nieogary mi wystarczy grupowanie spritów w foldery(te projektowe) i umiejętne ich nazywanie... nie trzeba żanych list ani image_index'ów. A tak do tematu żeby nie było że offtop to podpowiem ci że w lengthdirach tam co ci dałem to tam gdzie jest GML lengthdir_x( 20, direction + 90 ) i GML lengthdir_y( 20, direction + 90 ) To tam gdzie jest 20 to jest ustawianie pozycji na szerokość a tam gdzie 90 to na wysokość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=8909 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=10534 Tu masz dwa przykłady animacji szkieletowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 i jeszcze w zasobach GMClanu jeden, bez lengthdirów :P https://gmclan.org/index.php?plik=175 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 możesz zrobić w jednym obiekcie i rysować kilka spritów po kolei jeden obok drugiego (no wiesz, wszystko ma rozmiary np. 128px / 128px, jest poukładane na miejscach i rysujesz skarpetki, spodnie, koszule, kapelusze, twarz) dla przykładu: łącząc spodnie i koszulki otrzymujesz gotowe ubiory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się