Mokrad Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Chce w grze miec sprite'owy interfejs tzn. ze ja go sam wymyslilem, narysowalem i w grze git dziala. Na rysunku przyklad: http://yfrog.com/j4intergp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 if(hp > 90) draw_sprite(fullhp,0,x,y) else if(hp > 80) draw_sprite(almostfullhp,0,x,y) ... ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 draw_sprite_streched()? Jakoś tak to było... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Ja też kce!,tyle że nie zadałeś pytania...napisałeś ze chcesz ale co z tego? Napisz konkretniej czy nie wiesz jak zrobić pasek czy zmianę spritesa zależnie od ilości hp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 A gdzie trzeba podac nazwe sprite'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jako któryś z argumentów, nie pamiętam, a GM nie otworze :/ Brak sterownika karty graficznej :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Nie znasz funkcji draw_sprite? Oj, slabo, slabo... Przeciez podalem na gorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Jemu chyba chodziło o draw_sprite_streched(), btw. twoja metoda jest do du**, po co mieć 10 spritów? Nie lepiej jeden i rozszerzać go za pomocą tej funckji co podałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 E no podaj ze jak to zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Robisz sprite, potem za pomocą funkcji co podałem rysujesz go, tylko nie pamiętam argumentów!! Niech ktoś sprawdzi :P Btw. nie za duża sygna? 150px? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 zmniejsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Myslalem, ze chce miec kazdego sprite'a na zdrowie - od calkowicie zdrowego, po rannego, a skonczywszy na martwym - jak w Doomie. E: wystarczy zmieniac image_yscale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mokrad Opublikowano 1 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 Ten z dooma tez moze byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 @Muuuuczek A nie powinno być image_xscale? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 GML draw_rectangle( x, y, x + szer, y + 20, false ); draw_rectangle_color( x, y, x + szer / max_hp * hp, y + 20, c_white, c_white, c_white, c_white, false ); Proste: szer - szerokość paska, x, y - pozycja lewego górnego rogu paska hp, max_hp - wiadomo. wersja ze spritem: GML draw_sprite_ext( sPasek, 0, x, y, 1 / max_hp * hp, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); A co do twarzy to już sam musisz po prostu sprita zamienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TO_mek Opublikowano 22 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 GML draw_rectangle( x, y, x + szer, y + 20, false ); draw_rectangle_color( x, y, x + szer / max_hp * hp, y + 20, c_white, c_white, c_white, c_white, false ); Proste: szer - szerokość paska, x, y - pozycja lewego górnego rogu paska hp, max_hp - wiadomo. wersja ze spritem: GML draw_sprite_ext( sPasek, 0, x, y, 1 / max_hp * hp, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); A co do twarzy to już sam musisz po prostu sprita zamienić. Bardziej uniwersalnie użyć: GML draw_sprite_part(pasek_spr,0,0,0,(energia_chwilowa/energia_max)*100,20,x,y); gdzie sprajt narysowany jako kolorowy pasek energii nie zostaje ściskany a obcinany (wiem że w tym przypadku to bez znaczenia jest bo pasek jest jednokolorowy). W powyższym "przykładzie" zakładam że sprajt ma 100px szerokości i 20 wysokości. EDIT: Kurcze sorki dopiero teraz zauważyłem, że to wątek z przed pół roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się