Skocz do zawartości

Kolejne pytania ;p


Rekomendowane odpowiedzi

Mam gm 7.0 pro ...bla...bla...bla

Moje pytanie/a to :

Robie gierke top-down no i :

1.Jak zrobic summona(ze jak nacisne klawisz , albo wpisze w get_integer czy cos,to się pojawia w odleglosci np 20 pixeli odemnie(wokol mnie random czy cos))

2.Jak zrobic ze ten summon chodzi za mną , ale nie nachodzi na mnie i ze zostaje w odleglosci np 10 pikseli

3.Jak zrobic ze summon ma "2 tryby" ze chodzi za mna (2 pyt) i ze idzie tam gdzie nacisne powiedzmy PPM.

4.I jeszcze jak zrobic hp/mane postaci i hp summona( zeby nad postacia,summonem chodzilo)

Z gory bardzo dziekuje :) ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Sam sobie praktycznie odpowiadasz, tylko tekst swoich pytań zamień na kod (równania matematyczne) i masz gotowe rozwiązania:

 

GML
if (get_integer() == 'asdsd') instance_create(ja.x+round(random(20)*choose(1,-1)),ja.y+round(random(20)*choose(1,-1)),summon);

GML
if distance_to_object(ja)>10 then move_towards_point(ja.x,ja.y,3);

GML
if tryb = 1 { <kod powyżej> } else { <kod gdy nacisne ppm> };

GML
mana = 100; hp = 100;

 

Tutaj naprawdę nie trzeba wysiłku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. W Create wpisz kod gnyska, a w Draw:

GML
draw_set_color(c_red)

draw_text(x-12,y-12,/nazwa zmiennej, np. hp lub mana/)

Albo bardziej zaawansowane:

GML
draw_set_color(c_lime)

draw_rectangle(x-12,y-12,x-12+<dowolna zmienna>*(<szerokosc paska>/<maksymalna wartosc dowolnej zmiennej, np. 100>),y-3,false)

draw_set_color(c_yellow)

draw_rectangle(x-12,y-12,x-12+/szerokosc paska/,y-3,true)

Nie wiem, czy ten drugi sposob dziala poprawnie, ale powinien bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
gnysek, if get_integer()=='asdsd' ??

Chyba if get_string('wpisz','potfur') == 'potfur'

 

tfu, chodziło faktycznie o:

 

GML
if get_integer('Wpisz:',0) == <liczba> {}

 

Mało siedzę ostatnio w GM i zapomniałem o argumentach :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
tfu, chodziło faktycznie o:

 

GML
if get_integer('Wpisz:',0) == <liczba> {}

 

Mało siedzę ostatnio w GM i zapomniałem o argumentach :P

Faktycznie, poza gmem można zamiennie używać integer i string.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...