achito22 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Mam gm 7.0 pro ...bla...bla...bla Moje pytanie/a to : Robie gierke top-down no i : 1.Jak zrobic summona(ze jak nacisne klawisz , albo wpisze w get_integer czy cos,to się pojawia w odleglosci np 20 pixeli odemnie(wokol mnie random czy cos)) 2.Jak zrobic ze ten summon chodzi za mną , ale nie nachodzi na mnie i ze zostaje w odleglosci np 10 pikseli 3.Jak zrobic ze summon ma "2 tryby" ze chodzi za mna (2 pyt) i ze idzie tam gdzie nacisne powiedzmy PPM. 4.I jeszcze jak zrobic hp/mane postaci i hp summona( zeby nad postacia,summonem chodzilo) Z gory bardzo dziekuje :) ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Maja 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Sam sobie praktycznie odpowiadasz, tylko tekst swoich pytań zamień na kod (równania matematyczne) i masz gotowe rozwiązania: GML if (get_integer() == 'asdsd') instance_create(ja.x+round(random(20)*choose(1,-1)),ja.y+round(random(20)*choose(1,-1)),summon); GML if distance_to_object(ja)>10 then move_towards_point(ja.x,ja.y,3); GML if tryb = 1 { <kod powyżej> } else { <kod gdy nacisne ppm> }; GML mana = 100; hp = 100; Tutaj naprawdę nie trzeba wysiłku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 gnysek, if get_integer()=='asdsd' ?? Chyba if get_string('wpisz','potfur') == 'potfur' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 4. W Create wpisz kod gnyska, a w Draw: GML draw_set_color(c_red) draw_text(x-12,y-12,/nazwa zmiennej, np. hp lub mana/) Albo bardziej zaawansowane: GML draw_set_color(c_lime) draw_rectangle(x-12,y-12,x-12+<dowolna zmienna>*(<szerokosc paska>/<maksymalna wartosc dowolnej zmiennej, np. 100>),y-3,false) draw_set_color(c_yellow) draw_rectangle(x-12,y-12,x-12+/szerokosc paska/,y-3,true) Nie wiem, czy ten drugi sposob dziala poprawnie, ale powinien bez zarzutu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Maja 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 gnysek, if get_integer()=='asdsd' ?? Chyba if get_string('wpisz','potfur') == 'potfur' tfu, chodziło faktycznie o: GML if get_integer('Wpisz:',0) == <liczba> {} Mało siedzę ostatnio w GM i zapomniałem o argumentach :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 16 Maja 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 tfu, chodziło faktycznie o: GML if get_integer('Wpisz:',0) == <liczba> {} Mało siedzę ostatnio w GM i zapomniałem o argumentach :P Faktycznie, poza gmem można zamiennie używać integer i string. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się