m.talbot Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 dzieńdobry. mam pytanie odnośnie ruchu postaci na ,,przestrzennej'' planszy... udało mi sie już ustawić ruch postaci do przodu, ukośnie do góry zgodnie z strzałkami... w sumie w wszystkich kierunkach. ze skokiem też jest dobrze. problem tkwi w w krawędziach planszy.kiedy postać podchodzi do dolnej krawędzi, ślizga się w poziomie (szybko porusza sie w lewo przy wciśnięciu klawisza w dół). podsumowanie: Uploaded with ImageShack.us -wciskając klawisz np. strzałka prawo [ -> ] postać porusza sie zgodnie z kierunkiem wskazanym przez czerwoną strzałke -wciskając strzałki kolejno prawo, prawo+góra,prawo+dół,prawo+góra -postać porusza sie zgodnie z kierunkiem wskazanym przez fioletową strzałke -wciskając klawisz dół i dochodząc do krawędzi planszy (na obrazku żółto-czarna linia) postać ,,ślizga" sie w poziomie ( po odpuszczeniu klawisza pstać zatrzymuje sie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 kiedy postać podchodzi do dolnej krawędzi, ślizga się w poziomie Ty chcesz tak zrobić czy pozbyć się tego, bo nie czaję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 -wciskając klawisz np. strzałka prawo [ -> ] postać porusza sie zgodnie z kierunkiem wskazanym przez czerwoną strzałke GML if keyboard_check(vk_right) x+=5 -wciskając strzałki kolejno prawo, prawo+góra,prawo+dół,prawo+góra -postać porusza sie zgodnie z kierunkiem wskazanym przez fioletową strzałke GML if y<(położenie linii dolnej) && y>(a tu górnej) {if keyboard_check(vk_up) y-=5 if keyboard_check(vk_down) y+=5} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 7 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 dwa pierwsze myślniki to to co działa dobrze- myślałem że z rysunkiem będzie czytelnie trzeci opisuje błąd... przy wciśnięciu klawisza w dół postać kieruje sie w dół a dokładniej do dolnej krawędzie( na obrazku dolna krawędź ma kolor żółto czarny), gdzie powinien sie zatrzymać... zamiast tego gdy trzymam przycisk strzałka w dół postać zaczyna zjeżdzać w pozimie ( dokładnie w lewo) ... nie jestm... programistą kożystam z wersji podstawowej programu... skladam sobie wydarzenia z klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 GML if y<(położenie linii dolnej) && y>(a tu górnej) {if keyboard_check(vk_up) y-=5 if keyboard_check(vk_down) y+=5} to według mnie rozwiązuje twój problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 to według mnie rozwiązuje twój problem marku- przyjacielu ... nie wiem czy dobrze to odczytuje, ale to co napisałeś oznacza że przy naciśnięciu klawisza góra albo dół postać poruszy sie w odpowiednim kierunku... to mam ustawione... nie chodzi o sterowanie postacią... chodzi prawdopodobie o ustawienie grawitacji... albo interakcje pomiędzy obiektem sterowanym a daną powierzchnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Pokaż 'kod' obiektu. (Show information) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Odpowiesz wreszcie, o co chodzi na temat: kiedy postać podchodzi do dolnej krawędzi, ślizga się w poziomie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 o... ok jutro to zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wikku9 Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 przy takiej perspektywie powinno być x+5 i y+3, x-5 i y-3 , lub coś podobnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 9 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 konradzie dziękuje za wyciągnięcie pomocnej dłoni informacje o postaci załączam jeszcze informacje o drugim ważnym obiekcie- dzięki niemu właśnie postać porusza sie po planszy tak jak tego chce... nie wiem czy ktoś już na to wpadł, ale pomył jest prosty. ten obiekt to długa na calą plansze pozioma linia (nazwałem ją klocek), znajdująca sie bezpośrednio pod bohaterem, poruszająca sie tylko w pionie zgodnie z jego ruchem ( bohater idze do góry- linia też, bohaterw dół linia też, bohater do przodu linia stoi w miejscu, do tyłu to samo, spacja bohater skacze a linia stoi w miejscu-dzięk grawitacji bohater opada na linie) informacja o linii (klocek) Odpowiesz wreszcie, o co chodzi na temat: ? oł...przepraszam assassin... nie zauważyłem przez tą ramke z cytatem... oczywiście chodzi o pozbycie sie owego zjeżdżania (zślizgiwania sie)... chce żeby postać po dojściu do krawędzi planszy zatrzymała sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 1 podstawowy błąd, po co do tego 'czegoś' stosujesz grawitację? Btw. Ciężko rozszyfrować tę konstrukcję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 ... bo bez grawitacji postać nie będzie skakać?... wiedziałem że czytanie info przez kogoś kto nie widzi efektów może sie na niewiele zdać... mógłbym umieścić to co zrobiłem (moją ,,grę") w interne... albo na tej stronie(?) jeśli to możliwe.... zależy mi na tym żeby grę zrobić zgodnie z planem (zero kompromisu)... w sumie jak na laika to i tak nieźle mi idzie... dzięki za próbę pomocy konradzie...jeżeli będę miał czas to zamieszcze jutro gre w internecie i dam link.. także GM-fachowcy w ciągu dalszym prosze o pomoc POŁĄCZONO: o i nikt nie napisał. w sumie nie szkodzi, już nie potrzebuje pomocy... bynajmniej jeżelichodzi o to zagadnienie... dziękuje wszystkim, którzy sie udzielili :>) POŁĄCZONO: pojawił sie kolejny problem...w ciągu dalszym związany z tematem, ale tym razem chodzi o zmiane sprites.Przy skoku [press space] ustawiłem zmiane sprites, ale po puszczeniu wszystkich klawiszy w czasie gdy postać znajdowała sie w powietrzu, sprite zmieniał sie na ten ustawiony dla 'bezruchu'... dlatego ustawiłem dla akcji -keybord <no key> przy założeniu, że postać znajduje sie w powietrzu zmiane sprites na inny (spada) oraz przy zetknięciu z solid object zmiane sprites na -spr stop prawo-. i tu tkwi problem, bo po wciśnięciu klawisza [lewo] i puszczeniu go postać i tak odwaca sie w prawo (dodam, że [lewo release] mam ustawione -sprites stop lewo) problem niby błahy,ale... to pozwala mi liczyć na szybką i skuteczną interwencje :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Jeżeli dobrze zrozumiałem to chcesz zmieniać sprita w zależności od wciśniętej wcześniej strzałki> lewo albo prawo. pokaż kod czy tam object info tego momentu: dlatego ustawiłem dla akcji -keybord <no key> przy założeniu, że postać znajduje sie w powietrzu zmiane sprites na inny (spada) oraz przy zetknięciu z solid object zmiane sprites na -spr stop prawo-. i tu tkwi problem, bo po wciśnięciu klawisza [lewo] i puszczeniu go postać i tak odwaca sie w prawo (dodam, że [lewo release] mam ustawione -sprites stop lewo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 GML if place_free(x,y+1) {sprite_index=spr_skok} ? E: a tu podrasowane: GML if !place_free(x,y+1) { if keyboard_check(vk_left) {sprite_index=spr_lewo} else if keyboard_check(vk_right) {sprite_index=spr_prawo } else if place_free(x,y+1) {sprite_index=spr_skok} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Jemu chodzi o kierunek po upadku, nie o skok... Jak masz zrobione z obrotem spritów ?? Masz dwa osobne na lewo/prawo, odwracasz w draw, czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 no to masz całe chodzenie: GML if !place_free(x,y+1) { if keyboard_check(noone) {sprite_index=stoi_prosto} else if keyboard_check(vk_left) {sprite_index=spr_lewo;x-5} else if keyboard_check(vk_right) {sprite_index=spr_prawo;x+5} else if keyboard_check(vk_up) {vspeed=-5} } else if place_free(x,y+1) {sprite_index=spr_skok} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 19 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 Themarcq, dalej go nie zczaiłeś. Masz animacje dwukierunkowe, czyli stoi - w lewo oraz w prawo. I on teraz chce, żeby po upadku od skoku on się ustawił odpowiednio, w lewo i w prawo, w zależności od kierunku z którego wyskoczył lub kierunku lotu w powietrzu (albo jedno albo drugie). Jak masz zrobione z obrotem spritów ?? Masz dwa osobne na lewo/prawo, odwracasz w draw, czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m.talbot Opublikowano 19 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2010 tak jest, assassin dobrze mówi... całe sterowanie działa poprawnie. info akcji objektu: Keyboard Event for <no key> Key: COMMENT: Check whether in the air set the sprite to spada with subimage -1 and speed 0.1 else if relative position (0,1) gives a collision with Only solid objects set the sprite to stop p with subimage -1 and speed 0.1 tu właśnie nie wim co zrobić... wstawianie drugiego else i if relative (0,-1) ze zmianą sprites nie daje efektu... przypominam też, że keyboard release <left> jest ustawiony... najwyraźniej ta funkcja wyłącza sie przy keyboard <no key> (co z resztą jest całkiem logiczne) nie chce zrezygnować z tego eventu, ponieważ prosze sobie wyobrazić... chwale sie grą przed bratem a ten podczas grania wciska space i nagle, z niewiadomych przyczyn, zdejmuje palce z klawiatury... i co widzi? widzi, że postać spada ze sprites swobodna stojąca pozycja... sam bym sie zaśmiał :lol: ________________________________________________________________________________ ________ kurcze, przepraszam za zawracanie głowy... rozwiązanie problemu było oczywiste, teraz widze to wyraźnie. nie potrzebowałem keyboard<no key>. wystarczyło wszystko z tego eventu przypisać dla poszczególnych release <lewo>, <prawo> i dodać odpowiednie sprites. przepraszam, jakoś mi to po prostu umkneło. musze zacząć sie wcześniej kłaść dzięki jeszcze raz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi