Skocz do zawartości

2 małe pytanka


dyzmek

Rekomendowane odpowiedzi

mam do was 2 małe pytanka tak z ciekawości.

 

1.czy ten https://gmclan.org/index.php?sciagnijplik=134 przykład pokazuje jak postawić serwer czy on pokazuje jak zrobić grę mmorpg tylko ?

 

 

2.w tym przykladzie jest w menu

 

 

create game i join game ja musze stworzyc gre by ktos potem mogl dac join game ?

 

ja daje join game wpisuje swoje ip i pisze z enie ma takiej gry czy cos takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ja bym chcial zrobic jeden serwer dla graczy taki po prostu ogolny serwer to co musze zrobic by on byl raz na zawsze a nie za kazdym razem dawac create game

 

ja myślałem tak w create wpisac swoje ip i git ale za kazdym razem bym tak musial a ja chce aby serwre dzialal zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie aplikacje w ktorej dam scrypt

 

 

gracz=get_string('Podaj nazwe gracza :',gracz); //Pobiera dane od gracza (Nazwe)

 

//Jeśli gracz nie zostało podane

if gracz=''

{

show_message('Błędne dane!')

exit;

}

 

if mplay_init_tcpip("127.0.0.1")

{

if mplay_session_create("Moja gra",2,gracz)

{

//Wszystko OK!

global.my_player=mplay_player_find(); //Ustawia numer mojego gracza

room_goto_next(); //Idz do pokoju gry

}

else

{

//Błąd podczas tworzenia gry

show_message('Nie można było stworzyc gry!');

game_end(); //Wyjdź z gry

}

}

else

{

//Błąd podczas inicjowania połączenia

show_message('Nie można zinicjowac TCP/IP!');

game_end(); //Wyjdź z gry

}

 

 

 

 

bedzie dobrze ?

 

odpowiada on za stworzenie serwera czyli da aplikacja bedzie tylko na moim kompie a dla graczy zrobie aplikacje o nazwie dolacz do gry i z moim ip aplikacja bedzie miala taki kod

 

ip=get_string('Podaj IP :',ip); //Pobiera dane od gracza (IP)

gracz=get_string('Podaj nazwe gracza :',gracz); //Pobiera dane od gracza (Nazwe)

 

//Jeśli gracz nie zostało podane

if gracz=''

{

show_message('Błędne dane!')

exit;

}

 

//Jeśli IP nie zostało podane lub jeśli błędne ...

if ip=''

|| string_count('.',ip)!=3

|| string_length(ip)<7

{

//... to przerwij

show_message('Błędne dane!');

exit;

}

 

if mplay_init_tcpip(ip)

{

if mplay_session_find()!=0

{

if mplay_session_join(0,gracz)

{

//Wszystko OK!

global.my_player=mplay_player_find(); //Ustawia numer mojego gracza

room_goto_next(); //Idz do pokoju gry

}

else

{

//Błąd podczas dołaczania do gry

show_message('Błąd podczas połączenia!');

game_end(); //Wyjdź z gry

}

}

else

{

//Nie znaleziono gry

show_message('Gra nie istnieje!');

game_restart(); //Zrestartuj

}

}

else

{

//Błąd podczas inicjowania połączenia

show_message('Nie można zinicjowac TCP/IP!');

game_end(); //Wyjdź z gry

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...