Mucco Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Jest obj_hero. 1. obj_hero losuje kierunek i czas jego trwania 2. obj_hero porusza się w wylosowanym kierunku 3. gdy mija czas trwania kierunku, obj_hero losuje nowy kierunek i nowy czas trwania tego kierunku 4. obj_hero porusza się w nowym, wylosowanym kierunku przez wylosowany czas itd. Taka pętla ;) z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapcior7 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 w obj_hero create GML alarm[0]=random(50) direction=random(360) step GML speed=2 image_angle=direction alarm[0] GML direction=random(360) alarm[0]=random(50) nie wiem czy zadziała ;D ale próbowałem pomóc ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Dobra, już sobie z tym poradziłem (okazało się nad wyraz banalne). Co do twojego kodu, to da się dużo prościej, ale dzięki za chęci ;) Jeszcze mam tylko 1 pytanie - czy da się ustawić minimalną liczbę random'u? Żeby np. była to liczba z przedziału od 5 do 10? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TERROR DRONE Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Tak, to też jest logiczne. GML image_angle=30+random(20) Poprostu ma 30 i do tego dodajesz. Obrót będzie mieć od 30 do 50 stopni. ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 O dzięki, o tym nie pomyślałem, a przecież to takie proste :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 W GM8 są też funkcje random_range(x1,x2) oraz irandom_range(x1,x2). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 W GM8 są też funkcje random_range(x1,x2) oraz irandom_range(x1,x2). O tym też nie wiedziałem :) ostatecznie chyba jednak użyję tego co podał TERROR_DONE (mniej roboty gdybym chciał uruchomić na starszych wersjach), chyba że podasz jakiś argument za nową funkcją :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Taki, że te z przedrostkiem i (irandom, irandom_range) nie muszą być zaokrąglane, bo są naturalne, te bez przedrostka i są rzeczywiste (np. 2.43). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mucco Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Ok, to jest fakt, ale ja i tak randoma używam z zaokrągleniem do jedności :) Choć przyznam, że do złożonych skryptów może się przydać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się