Skocz do zawartości

Pure Logic WIRE


Lordis

Rekomendowane odpowiedzi

fb6e4bee74.png




Tytuł: Pure Logic WIRE (stara nazwa Game Maker WIRE)

Gatunek: Logiczna/Sandbox/Symulator elektroniki

Opis: Jest to gra robiona w 100% przeze mnie (nie wspomagałem się żadnymi przykładami itd z czego jestem dumny ). Do zrobienia tego Programiku/gry zainspirowała mnie gra Garry's Mod a dokładniej Wire Mod (addon do Garry's Moda). Moja gra będzie polegała na tworzeniu mniej lub bardziej skomplikowanych konstrukcji. W grze będzie jeden tryb gry, mianowicie tryb dowolny czyli będziemy mogli majsterkować i bawić się do woli. Swoje projekty będzie można zapisywać (w pełnej wersji) do pliku i wczytywać. Gra jest już na wykończeniu więc postanowiłem dać demko (oczekiwane z niecierpliwością przez wielu graczy). Tak jak zasegurowali mi użytkownicy dorobiłem możliwość zmiany koloru kabla i parę innych elementów. W pełnej wersji bedą "dymki" które będą wyjaśniać poszczególne rekwizyty, a do tego postaram się zrobić opszerną pomoc w której objaśnię wszystkie elementy w grze.
Dodatkowo w pełnej wersji dodam kilka moich urządzeń (zapisy) by jeszcze bardziej was nakręcić/zmotywować do zabawy z moim programikiem.

Zapowiedzi: Zapowiedzi pełnej wersji gry sa ciągle aktualizowane w Tym Temacie !



Download: Pobierz DEMO !


Rozmiar pliku: 2728KB

Autorzy:

Programowanie:
Kreli Kamil

Fabuła:
Kreli Kamil

Grafika:
Kreli Kamil

Muzyka:
Kreli Kamil



Screeny:

1.
ss1.jpg



Przykład:


Bez_nazwy_2.jpg

Jest to prosty przykład.
1. Wstawiamy takie same chipsety jakie widzimy na obrazku.
2. Klikamy klawisz [3] po czym klikamy [LPM] na jedną z klawiatur, wybieramy klawisz (litera/cyfra) i klikamy [OK], robimy to samo z druga klawiaturą.
3. Jedną z klawiatur podłączamy do chipset'a "Negacja" by wartość była '-1' a drugą możemy podłączyć do "Moduł przekazujący" by estetycznie wyglądało.
4. Tworzymy chipset sumy "dodawanie" i podłączamy wcześniejsze moduły do jednego i drugieko kanału ([PPM] zmienia kanał).
5. Chipset sumy podłączamy do modułu "Inkrementacja".
6. A "Inkrementacje" do "7 segmentowego dekodera".
7. Moduł "7 segmentowy dekoder" podłączamy do "8" i wyświetlacza (do wyświetlacza po to by sprawdzić czy "8" pokazuje prawdziwą wartość, czy nie wystąpił jakiś błąd :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy usune jakiś element który jest podłączony z innym to wywala to

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object Screen01:

 

Error in code at line 26:

in01=in01_id.out01;

 

at position 15: Unknown variable out01

 

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object Real_wire:

 

Error in code at line 3:

xx1=start_line.x

 

at position 17: Unknown variable x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh :D

 

@Roki

ta "8" jest jescze niedopracowana (w sęsie takim że do niej można podpiąć wszystko i nie trzeba łączyć tego po przez chipset [8]).

A jak ty podpiełeś właśnie ten chipset [8] do tej "8" to wyświetliła się liczba 0 i wszystko działa xD

zarazz dam screena z jakimś prostym urządzeniem :D

 

 

@ Maxpayn

 

Pisałem w info, że jak cche się usunąć jakiś moduł trzeba najpierw usunąć kable ;/ robiłem zabespieczenia przed takimi błędami ale widze że dalej wyskakują niera :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja znalazłem błąd gdy chciałem usunąć Pamięć(4 komórki):

___________________________________________

ERROR in

action number 1

of Mouse Event for Left Pressed

for object Gate_Memory_4b:

 

Error in code at line 20:

if (out01_turn=0 and in01_turn=0 and in02_turn=0 and in03_turn=0 and in04_turn=0 and in05_turn=0)

 

at position 91: Unknown variable in05_turn

 

nie ma zmiennej in05 hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci wypomne taki na serio tyciuśki błąd, ale to tylko dlatego że wiem jak go rozwiązać.

Jak się kliknie na suwak przy menu wyboru kafelka to on się od razu, na dzień dobry środkuje na myszy.

Mniej więcej coś takiego w STEP:

GML
if onclick

{

newy = mouse_y - oldy

y = oldy + newy - pomy

}

 

I w mouse_check_pressed

GML
onclick = true

oldy = mouse_y

pomy = mouse_y - y

I nie zapomnij wyłączyć onclick po puszczeniu przycisku myszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogulnie super, ale:

1.Po kliknięciu na ikonkę edycji (np. kable, przesuwanie, usuń, grid itd.) nic się nie dzieje, zmienia się dopiero po kliknięciu numeru lub Control działa, a tego błędu nie ma przy tworzeniu. (Nie trudno dodać)

(TU) EDIT: Dokładniej. Mam [A+B] i chcę połączyć z [A-] które jest połączone z jedną klawiaturką. Po daniu kabla połączenie [A-] i [A+B] Powstajen ale połączenie z wcześniej wymienioną klawiaturą znika i już go zrobić nie można.

 

2.A teraz najśmieszniejsze. Chciałem zrobić to co na screenie i okazuje się że kabelki od klawiatury znikają gdy dam dla drugiej ktura niema.

 

Zalety (wymienię jedno bo jest ich wiele ale niechcę pisać):

1.Klocki są treściwe z wyglądu i specjalnie chelpa nie trzeba. Ale dla ciężko myślących się przyda,

 

Jak znajdę jeszcze jakieś błędy napiszę.

Teraz testuję.

 

A to co tam chciałeś to może być z animacją 3D?

 

A i zrobię kilka ułożeń to może coś wyślę.

 

EDIT (powyżek)

 

EDIT2:Uu masz jeszcze dużo do naprawy. Weś wejdz pokombinuj trochę a sam się przekonasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bluks

Tak jak czytam te błędy jakie znalazłeś to podejrzewam że kable podłączałeś na odwrót albo nie zmieniałeś kanału bo np. klawiatura ma tylko wyjście a nie ma wejścia tak więc do niej nie można podłączyć kabla.

 

Tak też w drugim przypadku. Nie wime jak to dobrze wytłumaczyć hmmm np. mamy [const] (moduł z wartością stałą) i 3 wyświetlacze. Jedem moduł można podłączyć do wielu wyświetlaczy ale do jednego wyświetlacza nie można podłączyć wielu modułów ! To jest ważne że do jednego kanału wejścia może być podłączony tylko jeden kabel tak więc zapewne podłączyłeś do [-A] klawiature a potem zamiast [-A] podłączyć do [A+B] zrobiłeś na odwrót i podłączyłeś [A+B] do [-A] co spowodowało odłączenie się klawiatury. Czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wersji demo jest tylko 1 wyświetlacz :P

w pełnej będzie menu z którego będzie można ich dawac ile się chce

 

 

 

a co do gry to widze że coraz więcej błędów znajdujecie ;/

trzeba to będzie wszystko zreperować

 

thx za komenty i pokazywanie errorów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to ekran graficzny. Może go krutko opisze:

 

Kanały:

1-współrzędną 'x'

2-współrzędną 'y'

3-kolor (0-8)

4-on/off

5-czyści

 

 

i tak jeśli podłączymy do kanałów 1 i 2 wartości stałe np. 3 i 4 i po kanału 4 podłączymy przycisk to gdy go naciśniemy pojawi się nam pixel na współrzędnych (3,4)

 

na screenach na górze widać jak zrobiłem urządzenie które umożliwia rysowanie za pomocą "W,A,S,D" i dodatkowo zmiane kolotów "Q,E" i narysowałem buźkę :P

W wersji demo jest mały ekranik więc ma mniej współrzędnych ale też coś się tam da narysować :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ym, bawiłem się :D Hardcorowo trudne bez opisów xD Możesz dać screen z budowy jakiegoś PRO urządzenia? :D Wykorzystując np. wszystkie te itemki poza płytką :D

 

@EDIT: JAKI BUG <LOL> Zbudowałem urządzenie:

Klawiatura z numerkiem 5 do A++, A++ do 8 czy tam 7 segmentowego dekodera, a to do wielkiej 8 i tej małej białej tabliczki. Klikam 5, a liczba cały czas się zmienia, a do tego błędnie Oo sprawdź u siebie źle tłumacze wiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe chciałem zobaczyć co to jest i po ustawieniu czegoś i usunięciu błąd xD

GML
ERROR in

action number 1

of Step Event

for object Real_wire:

 

Error in code at line 3:

xx1=start_line.x

 

at position 17: Unknown variable x

_____________________________

ERROR in

action number 1

of Step Event

for object Gate_Square_Root:

 

Error in code at line 26:

in01=in01_id.out01;

 

at position 15: Unknown variable out01

 

Zrób coś z tym ;D

E;

Ale tak to fajne xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

antuakna wersje "Pure Logic WIRE 0.84 Beta" ma usuniętę wszystkie błędy jakie wypisaliście ma zmieniony interface i dodane 4 poboczne mini menu, dodatkowo zrobiłem menu po naciśnięciu PPM na pustym polu jak i na każdym elemencie, które zawieta pomocnicze opcje takie jak Usuń,Edytuj,Usuń kable,zmień kolor kabla itd.

 

Do wydania pełnej wersji zostało mi już nie wiele lecz chyba najbardziej czasochłonnych rzeczy, czyli Menu główne, Pomoc, Zapisywanie do pliku i juz mniej skąplikowane system dymków :D zamiast tego denerwującego komunikatu ( show_message() ).

 

Myślałem jeszcze nad takim dodatkiem by gra się szybko nie znudziła jak "Achievementy", czyli tak jakby odznaczenia za wykonanie jakiegoś zadania np. granie w tą gre przez 2h itd

 

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hotkey's

 

[1] - Tryb Widok.

[2] - Tryb Kabli.

[3] - Tryb Edycji.

[4] - Tryb Usuwania kabli.

[5] - Tryb Usuwania elementów.

[6] - Tryb Wł/Wy Siatke 16x16.

 

[Ctrl] - Tryb przemieszczania.

 

Nie wiem czy w tej wersji co udostępniłem jest już drugie menu z akcesoriami ale możecie sprubować wejść tam hotkey'em bo specjalnie usunełem zakładke bo była nie dokończona.

 

[Ctrl]+[Tab] - Zmiana zakładki Chipset-Akcesoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...