Lordis Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Tytuł: Pure Logic WIRE (stara nazwa Game Maker WIRE)Gatunek: Logiczna/Sandbox/Symulator elektronikiOpis: Jest to gra robiona w 100% przeze mnie (nie wspomagałem się żadnymi przykładami itd z czego jestem dumny ). Do zrobienia tego Programiku/gry zainspirowała mnie gra Garry's Mod a dokładniej Wire Mod (addon do Garry's Moda). Moja gra będzie polegała na tworzeniu mniej lub bardziej skomplikowanych konstrukcji. W grze będzie jeden tryb gry, mianowicie tryb dowolny czyli będziemy mogli majsterkować i bawić się do woli. Swoje projekty będzie można zapisywać (w pełnej wersji) do pliku i wczytywać. Gra jest już na wykończeniu więc postanowiłem dać demko (oczekiwane z niecierpliwością przez wielu graczy). Tak jak zasegurowali mi użytkownicy dorobiłem możliwość zmiany koloru kabla i parę innych elementów. W pełnej wersji bedą "dymki" które będą wyjaśniać poszczególne rekwizyty, a do tego postaram się zrobić opszerną pomoc w której objaśnię wszystkie elementy w grze. Dodatkowo w pełnej wersji dodam kilka moich urządzeń (zapisy) by jeszcze bardziej was nakręcić/zmotywować do zabawy z moim programikiem.Zapowiedzi: Zapowiedzi pełnej wersji gry sa ciągle aktualizowane w Tym Temacie !Download: Pobierz DEMO ! Rozmiar pliku: 2728KBAutorzy:Programowanie: Kreli KamilFabuła: Kreli KamilGrafika: Kreli KamilMuzyka: Kreli Kamil Screeny: 1.Przykład: Jest to prosty przykład. 1. Wstawiamy takie same chipsety jakie widzimy na obrazku. 2. Klikamy klawisz [3] po czym klikamy [LPM] na jedną z klawiatur, wybieramy klawisz (litera/cyfra) i klikamy [OK], robimy to samo z druga klawiaturą. 3. Jedną z klawiatur podłączamy do chipset'a "Negacja" by wartość była '-1' a drugą możemy podłączyć do "Moduł przekazujący" by estetycznie wyglądało. 4. Tworzymy chipset sumy "dodawanie" i podłączamy wcześniejsze moduły do jednego i drugieko kanału ([PPM] zmienia kanał). 5. Chipset sumy podłączamy do modułu "Inkrementacja". 6. A "Inkrementacje" do "7 segmentowego dekodera". 7. Moduł "7 segmentowy dekoder" podłączamy do "8" i wyświetlacza (do wyświetlacza po to by sprawdzić czy "8" pokazuje prawdziwą wartość, czy nie wystąpił jakiś błąd :P ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Nie wiem jak w to grać ale wygląda w porządku, powinien być jakiś tutorial w grze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markuz Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 dodam kilka mojch urządzeń (zapisy) by :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Trudne w obsłudze bez tutoriala :( Podpiąłem kwadrat z "8" do każdej części tej wielkiej 8, a ta po środku nie świeciła :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Gdy usune jakiś element który jest podłączony z innym to wywala to ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object Screen01: Error in code at line 26: in01=in01_id.out01; at position 15: Unknown variable out01 ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object Real_wire: Error in code at line 3: xx1=start_line.x at position 17: Unknown variable x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Podaj może budowe jakiegoś najprostszego urządzenia w tym czymś? To jest na serio trudne :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Heh :D @Roki ta "8" jest jescze niedopracowana (w sęsie takim że do niej można podpiąć wszystko i nie trzeba łączyć tego po przez chipset [8]). A jak ty podpiełeś właśnie ten chipset [8] do tej "8" to wyświetliła się liczba 0 i wszystko działa xD zarazz dam screena z jakimś prostym urządzeniem :D @ Maxpayn Pisałem w info, że jak cche się usunąć jakiś moduł trzeba najpierw usunąć kable ;/ robiłem zabespieczenia przed takimi błędami ale widze że dalej wyskakują niera :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 a ja znalazłem błąd gdy chciałem usunąć Pamięć(4 komórki): ___________________________________________ ERROR in action number 1 of Mouse Event for Left Pressed for object Gate_Memory_4b: Error in code at line 20: if (out01_turn=0 and in01_turn=0 and in02_turn=0 and in03_turn=0 and in04_turn=0 and in05_turn=0) at position 91: Unknown variable in05_turn nie ma zmiennej in05 hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Lordis, wiem ale nie powinno tak być że wyskakuje błąd którego się nie da zingnorować i trzeba wyłączyć gre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 A ja ci wypomne taki na serio tyciuśki błąd, ale to tylko dlatego że wiem jak go rozwiązać. Jak się kliknie na suwak przy menu wyboru kafelka to on się od razu, na dzień dobry środkuje na myszy. Mniej więcej coś takiego w STEP: GML if onclick { newy = mouse_y - oldy y = oldy + newy - pomy } I w mouse_check_pressed GML onclick = true oldy = mouse_y pomy = mouse_y - y I nie zapomnij wyłączyć onclick po puszczeniu przycisku myszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragon Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Takie właśnie gry kocham, ponieważ możesz sobie w nich robić wszystko ci Ci się żywnie spodoba :P. 6/5 ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Ogulnie super, ale: 1.Po kliknięciu na ikonkę edycji (np. kable, przesuwanie, usuń, grid itd.) nic się nie dzieje, zmienia się dopiero po kliknięciu numeru lub Control działa, a tego błędu nie ma przy tworzeniu. (Nie trudno dodać) (TU) EDIT: Dokładniej. Mam [A+B] i chcę połączyć z [A-] które jest połączone z jedną klawiaturką. Po daniu kabla połączenie [A-] i [A+B] Powstajen ale połączenie z wcześniej wymienioną klawiaturą znika i już go zrobić nie można. 2.A teraz najśmieszniejsze. Chciałem zrobić to co na screenie i okazuje się że kabelki od klawiatury znikają gdy dam dla drugiej ktura niema. Zalety (wymienię jedno bo jest ich wiele ale niechcę pisać): 1.Klocki są treściwe z wyglądu i specjalnie chelpa nie trzeba. Ale dla ciężko myślących się przyda, Jak znajdę jeszcze jakieś błędy napiszę. Teraz testuję. A to co tam chciałeś to może być z animacją 3D? A i zrobię kilka ułożeń to może coś wyślę. EDIT (powyżek) EDIT2:Uu masz jeszcze dużo do naprawy. Weś wejdz pokombinuj trochę a sam się przekonasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 @bluks Tak jak czytam te błędy jakie znalazłeś to podejrzewam że kable podłączałeś na odwrót albo nie zmieniałeś kanału bo np. klawiatura ma tylko wyjście a nie ma wejścia tak więc do niej nie można podłączyć kabla. Tak też w drugim przypadku. Nie wime jak to dobrze wytłumaczyć hmmm np. mamy [const] (moduł z wartością stałą) i 3 wyświetlacze. Jedem moduł można podłączyć do wielu wyświetlaczy ale do jednego wyświetlacza nie można podłączyć wielu modułów ! To jest ważne że do jednego kanału wejścia może być podłączony tylko jeden kabel tak więc zapewne podłączyłeś do [-A] klawiature a potem zamiast [-A] podłączyć do [A+B] zrobiłeś na odwrót i podłączyłeś [A+B] do [-A] co spowodowało odłączenie się klawiatury. Czy tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 dlaczego jak się usunie wszystkie połączenia to i tak wyskakuje że trzeba odłączyć wszystkie kable ? http://img52.imageshack.us/img52/7955/ztytuemt.png :rip: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Ten program/gra jest super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a propo, jak sie kopiuje np. wyswietlacz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 12 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2010 w wersji demo jest tylko 1 wyświetlacz :P w pełnej będzie menu z którego będzie można ich dawac ile się chce a co do gry to widze że coraz więcej błędów znajdujecie ;/ trzeba to będzie wszystko zreperować thx za komenty i pokazywanie errorów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 A do czego służy ten ekranik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Jest to ekran graficzny. Może go krutko opisze: Kanały: 1-współrzędną 'x' 2-współrzędną 'y' 3-kolor (0-8) 4-on/off 5-czyści i tak jeśli podłączymy do kanałów 1 i 2 wartości stałe np. 3 i 4 i po kanału 4 podłączymy przycisk to gdy go naciśniemy pojawi się nam pixel na współrzędnych (3,4) na screenach na górze widać jak zrobiłem urządzenie które umożliwia rysowanie za pomocą "W,A,S,D" i dodatkowo zmiane kolotów "Q,E" i narysowałem buźkę :P W wersji demo jest mały ekranik więc ma mniej współrzędnych ale też coś się tam da narysować :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 co to jest chyba power() ? jak włącze potęgę stopera to wywala errora... ale najpierw laguje pura. dam w edicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 power() jest to potęga, podaje sie tam dwie liczby (liczbe podnoszoną i poręgę). podejrzewam że jak dałeś tam stoper to wynikiem były tak duże liczby że wywaliło ci grę ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roki Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Ym, bawiłem się :D Hardcorowo trudne bez opisów xD Możesz dać screen z budowy jakiegoś PRO urządzenia? :D Wykorzystując np. wszystkie te itemki poza płytką :D @EDIT: JAKI BUG <LOL> Zbudowałem urządzenie: Klawiatura z numerkiem 5 do A++, A++ do 8 czy tam 7 segmentowego dekodera, a to do wielkiej 8 i tej małej białej tabliczki. Klikam 5, a liczba cały czas się zmienia, a do tego błędnie Oo sprawdź u siebie źle tłumacze wiem :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZG Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2010 Super gra, 5/5, czekam na full z niecierpliwością :thumbsup: Trochę to opanowałem, tak czy siak to jest trudne ale to jest gra typu sandbox a ja kocham takie gry! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Hehe chciałem zobaczyć co to jest i po ustawieniu czegoś i usunięciu błąd xD GML ERROR in action number 1 of Step Event for object Real_wire: Error in code at line 3: xx1=start_line.x at position 17: Unknown variable x _____________________________ ERROR in action number 1 of Step Event for object Gate_Square_Root: Error in code at line 26: in01=in01_id.out01; at position 15: Unknown variable out01 Zrób coś z tym ;D E; Ale tak to fajne xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 No fajnoo, lubię sandboxowe gierki, ale trochę za trudne :/, nie dalem rady samemu czegoś zrobić :(. Masz 5/5 ;), szkoda że nie można dać 6/5... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 antuakna wersje "Pure Logic WIRE 0.84 Beta" ma usuniętę wszystkie błędy jakie wypisaliście ma zmieniony interface i dodane 4 poboczne mini menu, dodatkowo zrobiłem menu po naciśnięciu PPM na pustym polu jak i na każdym elemencie, które zawieta pomocnicze opcje takie jak Usuń,Edytuj,Usuń kable,zmień kolor kabla itd. Do wydania pełnej wersji zostało mi już nie wiele lecz chyba najbardziej czasochłonnych rzeczy, czyli Menu główne, Pomoc, Zapisywanie do pliku i juz mniej skąplikowane system dymków :D zamiast tego denerwującego komunikatu ( show_message() ). Myślałem jeszcze nad takim dodatkiem by gra się szybko nie znudziła jak "Achievementy", czyli tak jakby odznaczenia za wykonanie jakiegoś zadania np. granie w tą gre przez 2h itd Co o tym sądzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2010 teraz jeżeli kliknę na usunięcie klocka który nigdy nie był podłączony wyskakuje takie coś: http://img202.imageshack.us/img202/5263/asag.png ed: a co do archivmentów to nie dodawaj czegoś w stylu graj 2h tylko coś w stylu stwórz taką i taką konstrukcję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Możesz zrobić coś w stylu przemieszczania stworzonych rzeczy po planszy, bo to trochę denerwuje że tworzą ci się 4 rzeczy na sobie i na dodatek po kolei. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Możesz zrobić coś w stylu przemieszczania stworzonych rzeczy po planszy, bo to trochę denerwuje że tworzą ci się 4 rzeczy na sobie i na dodatek po kolei. przytrzymujesz ctrl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micha_i Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 A co jest to A++(ikermenteracja)?(chyba źle pisłem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lordis Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Hotkey's [1] - Tryb Widok. [2] - Tryb Kabli. [3] - Tryb Edycji. [4] - Tryb Usuwania kabli. [5] - Tryb Usuwania elementów. [6] - Tryb Wł/Wy Siatke 16x16. [Ctrl] - Tryb przemieszczania. Nie wiem czy w tej wersji co udostępniłem jest już drugie menu z akcesoriami ale możecie sprubować wejść tam hotkey'em bo specjalnie usunełem zakładke bo była nie dokończona. [Ctrl]+[Tab] - Zmiana zakładki Chipset-Akcesoria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się