Skocz do zawartości

Wbijanie w grunt albo przyklejenie do niego :-/


Rekomendowane odpowiedzi

No więc problem jest taki:

Przy zmianiesprita: bieg->stój->bieg->stój zpowodu tego że sprity są różne wybija się postać w grunt.

Znalazłem opcje "Precise collision checking" i odznaczyłem ją to się już nie wbija ale teraz znowu przykleja się do gruntu i nie może skakać. Spadać w przepaść może ale skakać nie <_<

Jak się pozbyć obydwu problemów? :(

Pomożecie? :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obu przypadkach jest na środku...

Hmm...

Może musze oba obrazki przesunąć w to samo miejsca na spricie.

Tylko jak umiejscowić je dokładnie w tym samym miejscu?

Hmm...

Spróbuje na powiększeniu z dokładnoście co do jednego pixela przenieś obrazki na sam dół sprita.

 

EDIT:

 

Nie podziałało :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Ci się to uda, to wszystko powinno działać :) Przy robieniu podobnych spritów, radzę najpierw zrobić jedną grafikę, a później ją odpowiednio przerobić i zapisać jako drugi sprit. Dzięki temu uniknie się podobnych problemów.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy. Ja tylko działam zgodnie z przysłowiem : " O każdej porze Bigshark zawsze Wam pomoże"

 

To niech BigShark zgodnie z przysłowiem powie do czego są maski. Wiem że pomogły ale co one zrobiły?

I niech BigShark zgodnie z przysłowiem pomoże w tym temacie :P

https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=2202

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maski już mówie:

Bo to jest tak że w spricie możemy sobie ustawić oddziaływanie:

-Albo automatyczne(bez tła)

-albo cały obrazek(full image)

- lub manualne wartości

 

Ale.... co jeśli chcemy aby dany sprite był sobie dalej spritem lecz zeby odzdziaływał na zupełnie inny kształ? Czyli chodzi o to ze jesli obiekt wygląda jak postrzępinoy bahor to żeby odzdziaływał z ścianą itd jak okrągła kulka? W takich wypadkach używamy Masek.

 

 

Przyznam się szczerze ze przez ten czas co to pisałem mógłbym równie dobrze pójśc na rollercoster, lub iść do MC donalda, lub iść do kina na KING konga.... Ale ja wole pomgać ... bo moim obowiązkiem jest działanie w myśl przysłowia " O każdej porze Bigshark zawsze Wam pomoże"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigshark: A nie prościej było napisać, że GM domyślnie pobiera maskę kolizji z wybranego sprite'a do wyświetlania, a w menu mask wymuszamy pobranie maski kolizji z innego sprite'a.

Oczywiście że prościej, ale ja jednak nigdy nie ide na łatwizne, wolałem mu to dokładnie wytłumaczyć tak żeby za 1 dzień , tydzien , miesiąc , rok, dalej miał to w głowie i żeby tego już nie zapomniał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc lepiej zrozumiałem wyjaśnienie Ranmusa :P

A tak przy okazji:

W temacie innym który wyrzej podałem nie wiedziałeś BigS o co mi chodzi to postarałem się jeszcze raz lepiej wytłumaczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...