Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 No więc problem jest taki: Przy zmianiesprita: bieg->stój->bieg->stój zpowodu tego że sprity są różne wybija się postać w grunt. Znalazłem opcje "Precise collision checking" i odznaczyłem ją to się już nie wbija ale teraz znowu przykleja się do gruntu i nie może skakać. Spadać w przepaść może ale skakać nie <_< Jak się pozbyć obydwu problemów? :( Pomożecie? :bye1: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Po prostu przerób sprity tak, aby miały takie same wymiary :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie moge... Wiadomo że gdy postać biegnie jest niższa bo nogi rozkracza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 To powiększ tylko wymiary sprite, nie powiększając rysunku. Z tego co pamiętam, to jest taka opcja w edytorze grafiki GMa, ale już zapomniałem nazwy. Bodajże resize canvas, ale mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 To już próbowałem... Nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Zobacz też czy ten "krzyżyk" w ekranie sprite jest zawsze w tym samym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 W obu przypadkach jest na środku... Hmm... Może musze oba obrazki przesunąć w to samo miejsca na spricie. Tylko jak umiejscowić je dokładnie w tym samym miejscu? Hmm... Spróbuje na powiększeniu z dokładnoście co do jednego pixela przenieś obrazki na sam dół sprita. EDIT: Nie podziałało :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Jeżeli Ci się to uda, to wszystko powinno działać :) Przy robieniu podobnych spritów, radzę najpierw zrobić jedną grafikę, a później ją odpowiednio przerobić i zapisać jako drugi sprit. Dzięki temu uniknie się podobnych problemów. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Niestety mimo iż udało mi się to nadal nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Ustaw mask chłopie albo ustaw orgin nie na środku lecz przy nogach(na dole) i będzie działać. A jak nie zadziałą to znaczy że masz piracką wersje GMA :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie wiem do czego jest mask ale... ...podziałało!!! Ty Big zawsze potrafisz pomóc :) Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 16 Maja 2006 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 origin x i y ustaw w jakimś konkretnym miejscu w spritach, ja zawszę to robię pomiędzy nogami na samym dole i wtedy nie ma problemu, do tego zawsze maskę robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie wiem do czego jest mask ale... ...podziałało!!! Ty Big zawsze potrafisz pomóc smile.gif Dzięki Nie ma sprawy. Ja tylko działam zgodnie z przysłowiem : " O każdej porze Bigshark zawsze Wam pomoże" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 16 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Nie ma sprawy. Ja tylko działam zgodnie z przysłowiem : " O każdej porze Bigshark zawsze Wam pomoże" To niech BigShark zgodnie z przysłowiem powie do czego są maski. Wiem że pomogły ale co one zrobiły? I niech BigShark zgodnie z przysłowiem pomoże w tym temacie :P https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=2202 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Maski już mówie: Bo to jest tak że w spricie możemy sobie ustawić oddziaływanie: -Albo automatyczne(bez tła) -albo cały obrazek(full image) - lub manualne wartości Ale.... co jeśli chcemy aby dany sprite był sobie dalej spritem lecz zeby odzdziaływał na zupełnie inny kształ? Czyli chodzi o to ze jesli obiekt wygląda jak postrzępinoy bahor to żeby odzdziaływał z ścianą itd jak okrągła kulka? W takich wypadkach używamy Masek. Przyznam się szczerze ze przez ten czas co to pisałem mógłbym równie dobrze pójśc na rollercoster, lub iść do MC donalda, lub iść do kina na KING konga.... Ale ja wole pomgać ... bo moim obowiązkiem jest działanie w myśl przysłowia " O każdej porze Bigshark zawsze Wam pomoże" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 16 Maja 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Bigshark: A nie prościej było napisać, że GM domyślnie pobiera maskę kolizji z wybranego sprite'a do wyświetlania, a w menu mask wymuszamy pobranie maski kolizji z innego sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 17 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Bigshark: A nie prościej było napisać, że GM domyślnie pobiera maskę kolizji z wybranego sprite'a do wyświetlania, a w menu mask wymuszamy pobranie maski kolizji z innego sprite'a. Oczywiście że prościej, ale ja jednak nigdy nie ide na łatwizne, wolałem mu to dokładnie wytłumaczyć tak żeby za 1 dzień , tydzien , miesiąc , rok, dalej miał to w głowie i żeby tego już nie zapomniał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 17 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2006 Prawdę mówiąc lepiej zrozumiałem wyjaśnienie Ranmusa :P A tak przy okazji: W temacie innym który wyrzej podałem nie wiedziałeś BigS o co mi chodzi to postarałem się jeszcze raz lepiej wytłumaczyć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się