Mucco Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Jak najoptymalniej w GMie napisać film? Chodzi mi o instrukcje w stylu: 1. obj_panJan porusza się w stronę obj_jajapanaJana 2. gdy następuje kolizja obiektów, obj_panJan zmienia się w obj_panJanzjajamipanaJana a obj_jajapanaJana destroy 3. kamera, która dotąd podążała za obj_panJan zaczyna podążać za obiektem obj_piespanaJana To oczywiście tylko przykład. Chodzi mi o taki film napisany kodem, na pewno wiecie o co mi chodzi, wiecie? :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 na takie filmy timeline'y to bardzo dobre rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 Ściągnąłem z yoyo gexa który umożliwia kolejkowanie poleceń, też może być pomocny, nazywa się AI.gex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 21 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 A co to za problem akcje robisz normalnie i tylko view_object zmieniasz. 1. GML (create objpanJan) view_object=obj_panJan GML (step objpanJan) move_towards_point(obj_jajapanaJana.x,obj_jajapanaJana.y,3) 2. GML (kolizja objjajapanaJana z objpanJan z ) instance_destroy() GML (kolizja objpanJan z objjajapanaJana) object_index=obj_panJanzjajamipanaJana //choć można użyć po prostu sprite_index //3. view_object=obj_piespanajana można inaczej ale po co główkować tak też powinno działać i wcale nie powinno zużywać wiele pamięci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 tak jak gre, alarmy speed direction, i next room. ale robienia anmacji/filmu w gmie nie polecam, jest zbyt pamieciozerny, jedna 100klatkowa animacja w png i już jest problem, a gif wygląda jak z dupy wysrany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 kiedyś robiłem coś takiego https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=12328&hl= podawaj do kolejki z mojego przykładu poszczególne kody, np move_towards_point..; speed = 50; wykonuj i suwaj je po wykonaniu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się