Skocz do zawartości

Film - jak to zrobić?


Mucco

Rekomendowane odpowiedzi

Jak najoptymalniej w GMie napisać film? Chodzi mi o instrukcje w stylu:

1. obj_panJan porusza się w stronę obj_jajapanaJana

2. gdy następuje kolizja obiektów, obj_panJan zmienia się w obj_panJanzjajamipanaJana a obj_jajapanaJana destroy

3. kamera, która dotąd podążała za obj_panJan zaczyna podążać za obiektem obj_piespanaJana

To oczywiście tylko przykład. Chodzi mi o taki film napisany kodem, na pewno wiecie o co mi chodzi, wiecie? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za problem akcje robisz normalnie i tylko view_object zmieniasz.

1.

GML (create objpanJan)
view_object=obj_panJan

GML (step objpanJan)
move_towards_point(obj_jajapanaJana.x,obj_jajapanaJana.y,3)

2.

GML (kolizja objjajapanaJana z objpanJan z )
instance_destroy()

GML (kolizja objpanJan z objjajapanaJana)
object_index=obj_panJanzjajamipanaJana //choć można użyć po prostu sprite_index

//3.

view_object=obj_piespanajana

 

można inaczej ale po co główkować tak też powinno działać i wcale nie powinno zużywać wiele pamięci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak gre, alarmy speed direction, i next room. ale robienia anmacji/filmu w gmie nie polecam, jest zbyt pamieciozerny, jedna 100klatkowa animacja w png i już jest problem, a gif wygląda jak z dupy wysrany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...