ZyperPL Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Yo! Proszę bardzo wszystkich o pomoc, bo mam problem... Wiem już jak zrobić skakanie itd. w platformówce, ale chciałbym zrobić takie coś, że jak skaczesz naciskając strzałkę w górę to.. IM SŁABIEJ NACIŚNIESZ TYM SŁABIEJ SKOCZYSZ, czaicie? Bo moja postać skacze zawsze tak samo - nawet jak lekko dotknę strzałkę up. Mam jeszcze jeden problem, bo chciałbym aby postać chodziła ZA backgroundem, ale nie mogę tego zrobić bo zawsze background ZASŁANIA postać ;/ BARDZO PROSZĘ O POMOC się męczę i męczę i nic nie mogę wymyśleć :/ A ma ktoś może jeszcze link do poradnika jak zrobić animację chodzenia? Idę w lewo to postać macha nogami :D Ps. Proszę o pomoc i z góry dziękuję :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 IM SŁABIEJ NACIŚNIESZ TYM SŁABIEJ SKOCZYSZ, czaicie? Wydaje mi się, że moja klawiatura nie sprawdza siły nacisku na klawisz, ale może o tym nawet nie wiedziałem :o . Zaraz sprawdzę. EDIT: Kurde, nie działa :/ . EDIT2: http://img51.imageshack.us/img51/1827/xyzc.png EDIT3: http://www.angryanimator.com/word/2008/11/...l-2-walk-cycle/ http://education.mit.edu/starlogo-tng/shap...walkcycle03.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 drugie pytanie: w opcjach roomu w background odznacz(nie zaznacz) foreground image. trzecie pytanie: w spritach daj wiele klatek, i ustaw image_speed. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 A) No to im KRÓCEJ naciśniesz tym słabiej skakasz.. zobaczcie sobie :) B) Właśnie jak odznacze to postać chodzi NA backgroundzie :/ A mi chodzi, żeby chodziła za tylko nie tam gdzie jest wolna powierzchnia. To może ktoś wie jaki kolor to przeźroczysty? C)maciej-01, mogłbyś sprecyzować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Robisz sprite. Klikasz w menu Animation->Set Length, i ustawiasz ilość klatek. Potem pojawią ci się nowe klatki w sprite. Kliknij na nie dwukrotnie i edytuj.image_speed służy do ustawiania prędkości animacji. W game makerze można w ustawieniach sprite ustawić przezroczysty(opcjonalnie).Jest to kolor lewego-dolnego piksela w sprite. OffTopic: Zyper, przyznaj się że masz serwer minecraft, i przeczytałeś moje rozmowy ;p I trafiłeś na gmclan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Dzięki za pomoc, zaraz wypróbuję :P Tylko nadal nie wiem co zrobić z tymi backgroudami :/ Ps. Serwer do MineCrafta mam, ale twoich rozmów nie czytałem, pozatym JA na tym forum jestem dłużej niż TY ;) EDIT: Zbieg okoliczności o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 A, sorry. Mój nick na minecraft to maciej01 ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Właśnie jak odznacze to postać chodzi NA backgroundzie :/ A mi chodzi, żeby chodziła za tylko nie tam gdzie jest wolna powierzchnia. Nic z tego nie rozumiem. To może ktoś wie jaki kolor to przeźroczysty? Alpha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 15 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Jeszcze raz wszystko wytłumacze :) Moja gra ma paintową grafikę i gdy chce zrobić przeźroczysty kolor nie wiem jaki do tego dobrać :P W ustawieniach roomu nie ma nic o alpha ani o przeźroczystości :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mipo57 Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 draw: GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, jakistamalpha ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 A) No to im KRÓCEJ naciśniesz tym słabiej skakasz.. GML //create: moc=0 // keyboard up if moc<5 moc+=0.01 //keyboard released up if !place_free(x,y+1) vspeed = -5 + moc moc=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Nadal postać skacze tak samo, tyle że słabiej :/ Albo może coś źle zrobiłem, nie znam się na GML ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 przy if moc<5 zmień 5 na wyższą liczbę (np.20) lub vspeed = -5 + moc zmień na GML vspeed = -5 * moc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Eh :/ Nie działa, kombinowałem na różne sposoby i nic ;/ A za pomocą klocków nie było by prościej tego ułożyć? Bo jak wpisuje ten normalny kod, to kilka żeby mam na czerwono ;p EDIT: I jeszcze bardzo proszę o pomoc z backgroundami :/ Może ktoś nie zrozumiał więc wytłumaczę jeszcze raz: Mam 2 backgroundy i background1 ma być z tyłu za background2. A background2 ma w sobie różową dziurkę i jak zrobić tak, aby ta różowa dziurka była przeźroczysta :/ Chcę żeby przez tą dziurkę można było zobaczyć background1 :P Proszę o pomoc ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 masz pan: https://gmclan.org/up1558_12_back.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Więc tak. Robisz objekt rysownik. W draw wklejasz: GML draw_background(twoj_ulubiony_rysunek_bez_dziurki,0,0); Wklejasz do roomu ten objekt, i ustawiasz background z dziurkami. Background z dziurkami jest zwykły, ale ma PRZEZROCZYSTE dziurki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 16 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Tyle, że nie ma... Nie wiem jak zrobić żeby nie było żadnego koloru.. Dzięki za ten skrypt, będę wiedział jak robić na przyszłość, ale jak ustawić przeźroczysty kolor? Nie wiem jak to ustawić ;/ Wiem, że w spritach kolor przeźroczysty to ten, który ma lewy-dolny pixel ;/ A jak ustawić to w backgroundtach? Ps. Z skakaniem już sobie poradziłem pobierając jeden przykład z sieci :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 W backgroundach nie da się ustawić przezroczystego koloru. W wersji GM 7 i starszej w backgroundach chyba też lewy-dolny pixel. W GM 8 ten kolor to biało-szare kratki. OFFTOPIC: Zyper, wbij na chwilę na serwa. Mam najwyższy dom na tej mapce. 32 wysokości 8-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 16 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2010 Zyper, powiedz jakiego masz GM'a ? Jeśli chodzi o ósemkę, zobacz TUTAJ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Dzięki wszystkim :) Działa znakomicie :P Dziękuję wszystkim za pomoc :D Po raz drugi proszę wszystkich o pomoc ;/ Mam problem i pytanie ;P 1 problem: Ekhm.. Mam umiejętność A i jak chce aby po zabraniu objPower wartość tej umiejętności (zmiennej) zwiększyła się do 2 :P Nie chodzi mi tu o += tylko żeby była po prostu inna, przypuśćmy jest 1.5 zmienia się na 2. Chciałem tak zrobić za pomocą global.umiejetnosc ale wtedy nic nie dziala ;/ A gdy chcę zrobić to w normalny sposób to nic się nie zmienia ;/ Jak to trzeba zrobić? 2 problem: Jak zrobić przechodzenie z rooma do rooma? W grze platformowej.. czyli przechodzisz w każdym kierunku i jest inny room :P Proszę bardzo o pomoc :P Błagam powiedzcie jak to zrobić :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 w objPower GML (colizja z graczem) gracz.umiejetnosc=2;// nazwa obiektu gracza.zmienna_umiejetnosc=wartosc</span></span></span> E do drugiego Najprosciej GML room=nazwa_rooma; Musisz dać jeszcze jakiś warunek aby to się wykonywało. Naprzykład gdy x gracza będzie wynosiło jakąś wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Tak zrobiłem w oBochater jest jump=1 A w oPower ustawione przy kolizji jest jump=10 I to nic nie zmienia ;/ Chyba dlatego, że to nie jest zmienna globalna, a jak takową zrobić to ja nie wiem :/ Ta zmienna jest tylko dla danego objectu, tak jakoś czytałem w dokumentacji ;p A jakoś bardziej szczegółowo mógłbyś opisać tą drugą odpowiedź? Bo nie rozumiem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 spróbuj w oPower w kolizji: GML oBochater.jump = 10 uruchom grę na debug mode, i posprawdzaj wartości gracza. i nie rób double-postów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Tak zrobiłem w oBochater jest jump=1 A w oPower ustawione przy kolizji jest jump=10 I to nic nie zmienia ;/ Chyba dlatego, że to nie jest zmienna globalna, a jak takową zrobić to ja nie wiem :/ Ta zmienna jest tylko dla danego objectu, tak jakoś czytałem w dokumentacji ;p Zmienną globalną definiujesz tak: GML global.nazwa zmiennej=false; Aby jump w bohaterze był 10 musisz napisać: GML oBohater.jump=10;// wtedy zmiana jump dotyczy oBohatera</span> A jakoś bardziej szczegółowo mógłbyś opisać tą drugą odpowiedź? Bo nie rozumiem :P Rozumiem, że będziesz miał kilka roomów z levelami. Załóżmy, że gdy współrzędna x bohatera będzie większa niż np 1000, to mamy przejść do innego rooma. GML (step oBohater) if(x>1000) { room=nazwa_room;//room zmieni się na room o nazwie nazwa_room room_goto_next()//albo możesz napisać tak i room zmieni się na następny jaki masz ustawiony } Możesz dawać oczywiście inne warunki aby przechodzić do innego rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej-01 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 candy, raczej: GML if(x>room_width) { room_goto_next() } ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Ok, następny room się wczytuje, ale chodzi mi o bardziej płynną rozgrywkę, bo gdy skaczę poza mapę na jej środku, map2 ładuje się bez gracza, czyli musiałbym ustawić oBochater znów na mapie ale wtedy... postać nie będzie na następnej mapie na środku, ale tam gdzie ją ułoże. Rozumiecie? A jak zrobić gdy chcę wrócić z jednej mapy na drugą czyli x[b\] ale w lewo? Proszę o pomoc :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Zaznacz persistent w oBohater. Może pomoże. Do drugiego: GML (step oBohater) if(x<view_xview) room_goto_previous() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Nie działa :/ Gra się wyłącza :( Pech by był gdyby tego nie szło zrobić, bo właśnie na takim przechodzeniu w rooma do rooma opiera się moja gra :< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Jeżeli to z pierwszego rooma Cię wywala, to może dlatego, że odwołujesz się do rooma, którego nie ma. Pech by był gdyby tego nie szło zrobić, bo właśnie na takim przechodzeniu w rooma do rooma opiera się moja gra :< Spoko, wszystko da się zrobić. Musisz tylko trochę pogłówkować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZyperPL Opublikowano 17 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Tyle że ten room, (następny na liscie) jest. Widać jak on się pojawia i od razu wywala grę ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się