Backspace Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Jak zrobić, że po wciśnięciu przycisku Up moja postać płynnie skoczy o 3 cm? Bardzo proszę o odpowiedź. :alien: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz00 Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 ale jest to gra platformowa czy zwykła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backspace Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 ale jest to gra platformowa czy zwykła lol...? Nieziemska :D Tak, platformowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
candy Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Może tak: GML (create) skok=0;// 0- nie skacze, >0-spada <0skacze do gory skok_max=16; GML (step) if(keyboard_check_pressed(vk_up)&&skok==0) { image_index=index_skok; skok=-10;//zmieniaj do swoich potrzeb } if(skok!=0) { y+=skok; if(skok==-1) skok=1; if(skok>skok_max)//maksymalna szybkosc spadania skok=skok_max; } if(!place_free(x,y+skok)&&skok!=0) { if(skok>0) { move_contact(270) skok=0; image_index=image_stoi; } else skok=1; } Musisz zrobić maskę, aby kod dobrze działał. Możesz także zrobić skakaniek z wykorzystaniem gravity. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 GML if keyboard_check_pressed(up) y-=trzycentymetry Nie wiem, w którą strone ma skoczyć... Wystarczy tylko zmienić: y- w górę, y+ w dół, x+ w prawo, x- w lewo, ale to chyba wiesz xD . @candy - czemu ty mu robisz cały kod :o . On chciał tylko jedną rzecz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backspace Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Dzięki :) @Assassin widzę, że post mateusza stał się TOP 1 do sygny? ;p Edit: Eeee... no... ani pierwsze ani drugie nie działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 14 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Zależnie od wielkości piksela w monitorze, 3cm to inna odległość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Eeee... no... ani pierwsze ani drugie nie działa... Nie wierzę... Czy naprawdę myślałeś, że wystarczy do wyliczeń wpisać "trzycentymetry" ?? Napisałem tak, bo jak już powiedział gnysek: Zależnie od wielkości piksela w monitorze, 3cm to inna odległość. Wpisz sobie zamiast trzycentymetry jakąś wartość (liczona będzie w pixelach). widzę, że post mateusza stał się TOP 1 do sygny? ;p A bo tak pusto miałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Backspace Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 1: lol? oczywiście, że nie wpisałem trzycentymetry ^^ W tym przykładzie candy'ego jest błąd z index_skok. 2.Zrobiłem to, i wykrywa błąd. 3. Aha ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Assassin Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 Przepraszam, pomyliłem się :] . Napisałem up - powinno być vk_up. Skopiuj ten kod: GML if keyboard_check_pressed(vk_up) y-=3 Oczywiście zamiast trójki możesz podstawić każdą inną liczbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 GML (create) gravity=0.1 GML (keyboard check pressed) if !place_free(x,y+1) vspeed=-10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Zależnie od wielkości piksela w monitorze, 3cm to inna odległość. zależy, takiemu np photoshopowi wszystko jedno jaki masz monitor, ustawisz 3cm i on to przelicza na daną ilość pixeli żeby przy drukowaniu była wielkość rzeczywista. Ale że photoshop to nie game maker to w zasadzie masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Ale centymetry? Na pewno się nie pomyliłeś? A nie pixele?! 3 centymetry to 96 pixeli. Kod do płynnego przesuwania się: if keyboard_check_pressed(vk_up) y -=96 Chociaż nie wiem czy to płynne :D Ale o 3 centymetry się przesuwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Marca 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Ale centymetry? Na pewno się nie pomyliłeś? A nie pixele?! 3 centymetry to 96 pixeli. Dziwne, bo na moim monitorze da sie wyświetlić rozdzielczości od 320x240 do 1920x1080 - jesteś przekonany, że 3cm = 96px? Na niektórych monitorach LED wykorzystywanych np. na koncertach 1px = 3cm, tak duże są diody wyświetlające obraz. Nie myl DPI wydruku (punktów na cal) z rozdzielczością monitora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Dziwne, bo na moim monitorze da sie wyświetlić rozdzielczości od 320x240 do 1920x1080 - jesteś przekonany, że 3cm = 96px? Na niektórych monitorach LED wykorzystywanych np. na koncertach 1px = 3cm, tak duże są diody wyświetlające obraz. Nie myl DPI wydruku (punktów na cal) z rozdzielczością monitora. W paincie sprawdzałem. :D @topic Tu masz płynne poruszanie: GML if keyboard_check(vk_up) { while (ilosc == 96) { y -= 1; sleep(10); ilosc += 1; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się